nedeľa 6. februára 2022

Stratená aptekárka (Sarahh Pennerová)

 


Anotácia 


Napínavý príbeh o tajomstvách, pomste a sile ženskej spolupatričnosti

1791
Po celom meste si ženy šepkajú o záhadnej apatekárke Nelle, ktorá namiesto liekov predáva jedy, aby svoje zákazníčky oslobodila od tyranských a zradných mužov. Osud apatekárky však ohrozí fatálny omyl jej dvanásťročnej priateľky, ktorého následky sa tiahnu ďaleko do budúcnosti.

Súčasnosť
Nádejná historička Caroline uteká pred manželskými problémami a desiate výročie svadby trávi sama v Londýne. Pri potulkách mestom natrafí na starodávnu fľaštičku, ktorá ju privedie k sérii nevyriešených vrážd spred vyše dvoch storočí. Nečakaný objav v nej prebudí dávno zabudnuté ambície a navždy zmení smer, akým sa uberá jej život.

Názov:  Stratená apatekárka 

Autor: Sarah Pennerová

Žáner: Triler

Počet strán: 320

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 


Priznám sa, že už dlhšiu dobu som nemala náladu poriadne čítať a akosi som potrebovala niečo, čo ma opäť nakopne a vráti sa mi chuť do čítania. Mala som chuť na niečo veľmi romantické a milé, pretože to mi vždy vie zlepšiť náladu. No namiesto toho som sa pustila do Apatekárky. Nemala som nijaké očakávania, iba som dúfala, že bude dobrá a bude sa čítať rýchlo a ľahko. Chcela som niečo pekné, ale dostala som niečo omnoho viac.

To, o čom táto kniha bude som as dozvedela až tesne pred čítaním. Som človek ktorý si nečíta anotácie a nevytvára si predsudky, strieľam jednoducho naslepo. A väčšinou sa mi knižky páčia, naozaj málokedy sa stane že by som sa netrafila do svojho vkusu. 
Pri tejto knižke to bol v mojej momentálnej situácii dvojnásobný risk. Ako som si prečítala anotáciu, okamžite mi znela zaujímavo a pustila som sa do čítania. 

Už dlho sa mi nestalo, že by ma kniha tak vtiahla, ako práve táto. Sedela som nad ňou doslova a do písmena do neskorých ranných hodín a bola som tak napätá z toho, čo sa tam dialo, že som ju nechcela pustiť z ruky. Mala som ju celú prečítanú za necelé dva dni a to mojej niekoľko mesačnej kríze bolo neskutočné prekvapenie. 


"Dvanásť minút. V porovnaní s dĺžkou života je to nepatrný zlomok, ale stačí n to, aby zmenil smer, ktorým sa uberá."


Veľmi sa mi páčilo to, ako sme v príbehu postupne odhaľovali jedno tajomstvo za druhým. Človek naozaj nečaká, čo dokáže jedna malá fľaštička v sebe skrývať a aký silný príbeh za ňou môže stáť.
Mám rada, keď sa v knihe prelína história a súčasnosť, takže to bola ďalšia vec, ktorá sa mi veľmi páčila. Bolo to perfektne spracované a všetko na seba pekne nadväzovalo. Ani jeden príbeh neviazol na mŕtvom bode a posúvali sme sa pekne ruka v ruke v oboch.

Hlavné postavy Nella a Caroline sa mi obe páčili. Caroline bola veľmi cieľavedomá a páčilo sa mi ako si šla za svojim, aj keď ju niekto odhováral. Trošku som sa v nej videla. Zo začiatku taká nebola, ba práve naopak, ale okolnosti života ju zmenili. V tomto som sa s ňou veľmi stotožnila a preto mi ako hlavná postava prirástla k srdcu. 
Pri Nelle som sa zakaždým pousmiala. Nestáva sa často, že vidím svoje meno v knihách a tak ma to máličko potešilo. Ona taktiež mala svoje čaro a veľmi dobré srdce. Áno v podstate pomáhala odvrhnutým a podvedeným ženám zabíjať svojich manželov, ale aj napriek tomu si myslím že mala srdce na správnom mieste. 

"Je síce prirodzené sa zmeniť, ale nie je prirodzené potláčať a skrývať, kým naozaj sme."


Videli sme tu aj dve dejové línie, kde sa vyformovali krásne a veľmi silné priateľstvá. Priznám sa že pri niektorým momentoch som aj mala slzy v očiach, pretože tu bolo opisované naozaj pravé priateľstvo, kde sa jedna dokáže obetovať bez váhania za druhú a to bolo krásne.

Aby som nezabudla spomenúť, nachádzalo sa tu veľmi veľa krásnych myšlienok, ktoré určite stoja za zamyslenie.

Táto kniha vo mne vyvolala naozaj silné pocity a zanechala vo mne výborný dojem. Bola mysteriózna, ale aj krásna a veľa krát som sa pozastavila nad významom vecí spomenutých v tejto knihe. Nečítam takýto žáner veľmi často, ale poviem pravdu, veľmi sa mi to páčilo, takže určite budem pátrať ešte po niečom podobnom a viem že táto knižka bude mať svoje čestné miesto na mojej poličke. 




Za zaslanie knižky na recenziu ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Fortuna Libri. :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára