pondelok 29. marca 2021

Pekáreň v Brooklyne (Julie Caplinová)

 


Anotácia 

Pohodlne sa usaďte na svojom obľúbenom gauči a užite si neopakovateľné chvíle pohody pri voňavej kávičke a chutnom koláčiku. Pekáreň v Brooklyne vás unesie na dobrodružný výlet do mesta, ktoré nikdy nespí. Nechajte sa strhnúť romantikou a príbehom plným voňavej kávy.

Spomínate si ešte na Sophie, gastronovinárku z Kaviarne v Kodani, z ktorej sa stala Katina vynikajúca priateľka? Vo voľnom pokračovaní série Romantické úteky je to práve Sophie, ktorá sa vydáva na dobrodružnú cestu do New Yorku.
Ubytuje sa nad maličkou pekárňou sympatickej Belly, ktorá pečie tie najúžasnejšie koláčiky a torty v celom Brooklyne. Sophie sa u nej cíti ako doma a ani sa nenazdá a všetok svoj voľný čas trávi v jej pekárni, kde Belle pomáha s pečením dobrôt. Veľmi rýchlo sa spriatelí aj s jej mimoriadne šarmantným, obletovaným a úplne neodolateľným bratrancom Toddom, ktorý má len jednu chybu – odmieta akýkoľvek vážny vzťah. Lenže ten nehľadá ani láskou sklamaná Sophie, a tak ich priateľstvu zdanlivo nič nestojí v ceste. Sophie postupne zisťuje, že lásku netreba naháňať. Nájde si nás totiž často práve vtedy, keď ju prestaneme hľadať.

Názov: Pekáreň v Brooklyne

Autor: Julie Caplinová

Žáner: Beletria

Počet strán: 368

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Grada

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Toto bola jedna z veľmi očakávaných knižiek tohto roka a ja som ako inak po nej dlho pokukovala a tešila sa na ňu. Kaviareň v Kodani sa mi páčila, tak som dúfala, že rovnako na tom budem aj pri druhom diely tejto série. 

Už od začiatku som bola milo prekvapená, pretože dej mal spád a nenudila som sa. Po nejakých 20 - tich stranách prišlo prvé prekvapenie, pri ktorom som ostala v šoku a ktoré v podstate spustilo celý kolotoč udalostí z knihy.
Veľmi sa mi páčilo to, že sa príbeh odohrával na rôznorodých miestach. V podstate stále v New Yorku, ale netočilo sa to okolo jedného a  toho istého miesta, s čím mám niekedy v knihách problém. Mali sme možnosť spoznať Sophie (hlavnú hrdinku) a ďalšiu zmesku rôznorodých ľudí, z ktorých som si obľúbila hádam všetkých. Teda až na dve postavy, ktoré v podstate Sophie iba priťažili.

"Pamätajte si, že nič nie je nemožné."


Mali sme tu veľmi peknú romantickú linku s Toddom. Páčilo sa mi meno a aj to, ako som si ho predstavovala. Neviem prečo, ale od začiatku som si ho predstavovala ako herca Roberta Hoffmana, ktorý sa mi na túto rolu dosť hodil :D Tak ako aj v prvej knihe, aj tu bola hlavná mužská postava navonok vystupujúci "bad guy", ale vo vnútri to bolo úplne opačne. Páčilo sa mi ale to, ako sa formoval vzťah medzi nim a Sofie. Mám rada pomaly sa rozvíjajúcu romantiku a knižky typu "hate to love", takže som od začiatku vedela, že sa mi to bude páčiť. priznám sa, že niekedy mi liezol na nervy a zaslúžil by si poriadnu facku za správanie a za to, ako sa urputne snažil brániť svojim citom.

Celkom vtipné mi prišlo to, že mi tu prišla jedna scéna podobná ako vo filme "ako prísť o muža za 10 dní", takže to bol veľmi úsmevný moment a prišla na mňa taká nostalgia, že po dočítaní knižky som si ho bežala hneď pustiť. 

Každopádne, mali sme možnosť tu objavovať rôzne miesta, jedlá, charaktery postáva za to som veľmi rada. Užívala som si to, že som mohla cestovať po New Yorku a objavovať jeho zákutia ja napriek tomu, že som nevystrčila ani pätu z domu. To je naozaj to čaro kníh. Ani na chvíľu som sa pri tejto knižke nenudila, čo je veľmi dobré znamenie a dúfam, že sa v takomto duchu budú niesť aj ostatné časti z tejto série a veľmi sa na to teším. 

Pridávam ešte pár svojich obľúbených citátov z knihy:

"Každé ráno sa prebudíš a máš dve možnosti - spať ďalej a snívať, alebo sa zobudiť a pokúsiť sa splniť si svoje sny. Voľba je na tebe."

"Ľudia veria tomu, čomu chcú veriť."

"Statočnosť je, keď sa niečoho bojíš a aj napriek tomu to urobíš."

"Možnože milovať niekoho znamená jednoducho len to, že je ten druhý vďaka nemu šťastný."



Za zaslanie knižky by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára