nedeľa 22. augusta 2021

Vojvoda a ja (Julia Quinn)

 


Anotácia 

Existuje pre londýnske Ctižiadostivé matky väčšia výzva ako slobodný vojvoda?

Spoločenské noviny Lady Whistledownovej, apríl 1813

Zdá sa, že Simonovi Bassetovi chýba už len kúsok k tomu, aby požiadal o ruku sestru svojho najlepšieho priateľa – pôvabnú Daphne Bridgertonovú. Ale iba oni dvaja vedia pravdu. Simon vymyslel zložitý plán, ako od seba udrží matky zo spoločnosti, ktorým ide o sobáš. A čo sa týka Daphne, teraz, keď sa zdá, že vojvoda ju označil za žiaducu, určite pritiahne niekoľko veľmi vhodných nápadníkov.

Ale počas všetkých tých plesov, ktoré Daphne trávi so Simonom, zabúda, že ich známosť je len klamstvom. Možno je to jeho diabolským úsmevom, určite je to tým, ako jeho oči horia zakaždým, keď sa na ňu pozrie... ale Daphne sa do vojvodu zamiluje... naozaj! A teraz musí urobiť aj nemožné a úplne nestratiť srdce a dušu kvôli atraktívnemu búrlivákovi, ktorý sa zaprisahal, že sa nikdy neožení!

Názov:  Vojvoda a ja

Autor: Julia Quinn

Žáner: Beletria

Počet strán: 288

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Pandora

Hodnotenie: 5/5 ★

Recenzia 

Už od prvého momentu, keď sa zapozerala na Bridgerton v seriálovej verzii, tak som sa doňho zamilovala... do prostredia, postáv, deja... jednoducho do všetkého. Keď som neskôr zistila, že budú vychádzať aj knižky v slovenčine, vedela som že ich musím mať doma a bola som si istá tým, že si ich obľúbim minimálne tak ako seriál, ak nie dokonca o niečo viac.

 Nemýlila som sa. Po prečítaní sa zaradila medzi moje obľúbené knihy, hlavne vďaka mojej láske k historickým románom. Nebola to extra dynamická kniha čo sa týka deja, ale aj napriek tomu som si ho užila.

Jediný problém, ktorý som mala bola s postavou Simona, ale nebolo to niečo neprekonateľné. Myslím si, že to vzniklo preto, pretože som najskôr videla seriál pred tým, ako som čítala knihu. V knihách mám radšej "tvrdšie" mužské postavy, ktorý sa zmenia na citlivé a presne tak to bolo v seriály, avšak v knihe to tak nebolo, takže to je moja jediná malá výhrada v knihe.

Prostredie, ktoré v knihe bolo opisované bolo krásne a ja sama by som v tomto období chcela žiť. Viem, že v tej dobe nemali ženy nejaké veľké práva, ale veľmi sa mi páčia šaty, bály a všetko to čo k tomu patrí. 

"Before I met you, I was only half-alive."

Viem, že toto bola prvá kniha z tejto série a verím tomu, že sa dej kníh, tak ako aj štýl písania bude zlepšovať. Už teraz je štýl písania tak jednoduchý a chytľavý že budete mať knihu prečítanú a ani si to neuvedomíte. 

Teším sa však, čo nám prinesie ďalší príbeh, kde sa môžeme tešiť na Anthonyho! :) <3



Ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Pandora za zaslanie knižky na recenziu.

Ak by vás táto knižka zaujala, môžete si ju zakúpiť tu. :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára