sobota 28. augusta 2021

Súkromné problémy - Tina (Hana Repová)

 

Anotácia 

Rodina nemusí byť dokonalá, musí sa ale dokázať zjednotiť.

Tina, Lilly, Denis a Sebastian už dávno vyleteli z rodičovského hniezda a postavili sa na vlastné nohy, avšak správa najstaršieho zo súrodencov ich prinúti nečakane sa stretnúť.
Žltý dom, v ktorom strávili spoločne šťastné detstvo, po smrti rodičov chátra a oni sa musia dohodnúť, čo s ním urobia. Ich stretnutie je však plné nečakaných prekvapení a rozhodnutie o osude domu nebude tým najťažším rébusom. Každý z nich má už nielen svoj život a vlastný príbeh, ale aj naliehavý súkromný problém.

Názov: Súkromné problémy - Tina

Autor: Hana Repová

Žáner: Beletria 

Počet strán: 352

Rok vydania: 2020

Vydavateľstvo: MERIDIANO - press

Hodnotenie: 4,5/5 ★


Recenzia 

Keď som prvý raz chytila túto knihu do ruky, nevedela som čo od nej čakať. Keďže ja a slovenskí autori moc dohromady nejdeme, mala som mierne obavy z toho, či sa mi bude kniha páčiť a predsa len som nechcela dať zlé hodnotenie keď už som sa pre nejakú Slovenskú knihu po dlhej dobe rozhodla. 

Musím však povedať, že opak bol pravdou. Už zo začiatku knihy sa mi do nej začítavalo ľahko. Možno to bolo aj kvôli veľkým písmenkám a tiež malému formátu, no mala som pocit, že sa v deji posúvam neskutočne rýchlo a to mi vyhovovalo. 

Bolo veľmi zaujímavé pokračovať v čítaní. Naozaj neviem prečo, ale zo štýlu písania, celkového príbehu a aj postáv som mala mierny pocit, akoby som sa vrátila do kníh od Coleen Hoover, špeciálne do knihy "Končí sa to nami". Niektoré momenty mi tam prišli podobné a pravdepodobne preto sa mi páčili aj Súkromné problémy, pretože Coleen ako autorku mám veľmi rada.

"Niekedy prehliadneme úplne očividné veci."


Aby som prešla k postavám, tak nebola žiadna, ktorej charakter alebo chovanie by mi vyslovene vadil. Áno, pri takom Martinovi som mala svoje dôvody nemať ho rada, ako asi takmer každý kto knihu čítal, alebo bude čítať, viac prezrádzať nechcem. 

Naše 4 hlavné postavy mi celkovo sadli. Denis, ani Lilly nemali toľko priestoru, takže sa teším, keď sa o nich dozvieme niečo viac v ďalších knihách. Hádam práve preto nemôžem písať nič moc o ich postavách, lebo okrem ich mena o nich takmer nič neviem. 

Zato Tina a Basti mali o niečo viac priestoru a ich príbehy som sledovala naozaj rada. S napätím som čakala na to, čo sa stane na ďalšej strane a kto bude vlastne zdrojom ich problémov. Poviem pravdu, Tina to naozaj nemala ľahké, ale úprimne, spôsobila si to naozaj sama. Samozrejme keď je človek bezradný a neľahkej situácii, niekedy vykročí po nesprávnej ceste, avšak musí byť pripravený aj niesť za to následky. 
Sebastián bol veľmi príjemná postava a páči sa mi jeho charakter. Je vytrvalý, milujúci brat a priateľ a stará sa o svoju rodinu. Zvrat v jeho živote, ktorý sme sa dozvedeli počas knihy a ktorý je celú zavŕšil bol podľa mňa obrovský a hneď som sa začala tešiť na jeho knihu a na to, ako to všetko dopadne. Avšak pravdepodobne bude až štvrtá v poradí, čo mi je celkom ľúto, lebo najradšej by som sa do nej pustila hneď.

"Na konci bude všetko dobré a ak to ešte nie je dobré, tak to ešte nie je koniec."


Chcela by som ešte vyzdvihnúť obálku knihy, pretože na to by som nechcela zabudnúť. Je naozaj nádherná a vždy, keď som vošla do kníhkupectva a prechádzala popri nej, dívala som sa na ňu, pretože presne tento typ obálok - krásnych, jednoduchých, farebne veľmi pekne zladených - mám rada, takže naozaj skvelá práca.

Aj vďaka tomu, že postavy a celkovo dej knihy boli dobre prepracované ma táto kniha držala a nútila čítať stále ďalej. Zhlnete ju na jedno alebo dve príjemné posedenia ku káve a naozaj je to veľmi pekná oddychovka. Sama sa čudujem svoju hodnoteniu, pretože som nečakala že ma nejaký Slovenský autor takto prekvapí a dokonca budem chcieť čítať ďalšie jeho knihy. Nuž, ale stalo sa a ja sa veľmi teším na pokračovanie. :)



Za zaslanie knižky na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poďakovať MERIDIANO-press. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára