štvrtok 19. augusta 2021

Odvážny plán (Elizabeth Camden)

 


Anotácia 

Ako biochemička pôsobiaca začiatkom dvadsiateho storočia v New Yorku doktorka Rosalinda Wernerová zasvätila svoj život križiackej výprave proti chorobám prenášaným vodou. Patrí k priekopníkom novej prelomovej technológie, ktorá zmení spôsob dodávania vody do každej domácnosti v meste – ale iba vtedy, ak sa jej podarí presvedčiť ľudí o zmysle svojej práce.
Nedávno vymenovaný komisár Newyorskej vodnej správy Nicholas Drake veľmi pochybuje o Rosalinde a metódach, ktoré používa tím jej spolupracovníkov. Keď sa s ňou počas súdneho sporu dostane do priamej konfrontácie, je zaskočený svojou reakciou na pôvabnú vedkyňu.

Aj keď Rosalinda a Nick vedú súkromnú vojnu proti náklonnosti, ktorú k sebe cítia, pevne stoja na opačných stranách v bitke, ktorá neovplyvní iba ich životy. Keď verejné pobúrenie vzrastie a Rosalinda sa stane terčom neznámeho nepriateľa, obaja súperi si uvedomia, že v hre je oveľa viac, než sa im kedy snívalo.

Názov:  Nebezpečný plán

Autor: Elizabeth Camden

Žáner: Historický román

Počet strán: 328

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 4/5 ★

Recenzia 

Už v prvej knihe sme mali možnosť nahliadnuť do života jednej silnej ženy, ktorá bojovala s ranami osudu a vyšla z nich víťazne. Preto som vedela, že aj táto kniha sa bude niesť v podobnom duchu a nemýlila som sa.

Mohli sme nahliadnuť do verne vyobrazeného obdobia, v ktorom nemali ženy rovnaké práva, aké majú dnes, ale naopak boli odsúvané na vedľajšiu koľaj a pokladané za menejcenné. Nikto v tej dobe nebral ich názor vážne a to robili veľkú chybu, pretože ako sme mohli zatiaľ v tejto sérii vidieť, niekedy sú dokonca lepšie ako samotní muži.

V tejto časti sme sa pozerali na príbeh Lucynho brata Nicka. Príbeh bol zameraný najmä na to, ako sa v tomto období prijímali potenciálne vedecké pokroky a aj na znečistenie pitnej vody. 
Musím povedať, že okrem toho, že to bola veľmi zaujímavá kniha a aj príbeh bol pojatý dobre. Veľmi sa mi páčilo to, že zároveň som sa učila aj niečo nové a pozreli sme sa zbližša na niektoré historické udalosti. 

Rosalindu, našu hlavnú postavu, som takpovediac obdivovala. O svojich rodičov prišla nešťastnou náhodou, avšak práve to podnietilo jej boj o očistenie vody. Na ženu v tomto období to bol naozaj odvážny plán a naozaj strastiplný, nikto jej to neplánoval uľahčiť, pravdepodobne aj kvôli jej pohlaviu. Napriek tomu bola ale vytrvalá a zapálená pre to, čo naozaj chcela dosiahnuť a za to ju obdivujem.

Nick sa od prvej knihy v tejto sérii posunul niekde inde. Už nie je z neho obyčajný inštalatér, pretože z tejto pozície by pravdepodobne neurobil také zmeny vo svete, ako z tej aktuálnej. Som rada, že tak vyrástol a zažil skutočné nástrahy sveta, ktoré ho vybrúsili ako diamant.

Mala som pocit, že od prvej knihy mal dej trošku menší spád a čítalo sa mi to o niečo ťažšie. Pravdepodobne preto, lebo dej knihy som si poriadne nepamätala, pretože hneď po nej bola vydaná veľmi podobná kniha a podobným dejom.
Nemusíte sa báť, nadväznosť tam nie je veľká, avšak ja som s tým mala trošku problémy a tiež sa mi miestami nedalo poriadne začítať.

Avšak aj napriek tomu hodnotím knižku pozitívne a určite odporúčam prečítať si všetkým, ktorých zaujíma problematika 20. storočia.


Za zaslanie knižky na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára