utorok 31. augusta 2021

Chrobák slečny Bensonovej (Rachel Joyce)

 


Anotácia 

Londýn, 1950
Mesto sa spamätáva z druhej svetovej vojny, keď sa jedného dňa hlavná hrdinka príbehu, Margery Bensonová, rozhodne pre obrovskú životnú zmenu. Opustí prácu učiteľky a vyberie sa na tajuplnú a dobrodružnú expedíciu do Novej Kaledónie, aby si splnila svoj veľký sen z detstva. Z celého srdca túži objaviť zlatého chrobáka, o ktorom nie je isté, či vôbec existuje. Keď uverejní v novinách inzerát na asistenta, ktorý by sa spolu s ňou zúčastnil tejto netradičnej výpravy, spozná sa so ženou, ktorá ju priam šokuje. Zábavná Enid v priliehavom ružovom kostýme a sandáloch so strapcami už na prvý pohľad vyzerá, že kamkoľvek príde, pritiahne nejaký problém. Nakoniec sa však spoločne ocitnú na vzrušujúcom výlete za oceánom, ktorý prekoná všetky očakávania a prinesie im do života niečo, v čo ani jedna z nich na začiatku nedúfala – ohromujúcu silu skutočného priateľstva.

Názov:  Chrobák slečny Bensonovej

Autor: Rachel Joyce

Žáner: Beletria

Počet strán: 392

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Grada

Hodnotenie: 4/5 ★

Recenzia 

V poslednej dobe som si veľa krát povedala, že by som chcela začať čítať žánrovo a aj obsahovo iné knižky, ako zvyčajne čítam a preto som sa rozhodla siahnuť práve po tejto.

Už po prečítaní prvých stránok ma knižka veľmi zaujala a to je myslím si aj kľúčové. Stali sa tam vtipné udalosti, vďaka ktorým som mala chuť čítať stále ďalej a ďalej.  Myslela som si, že sa príbeh začne rozbiehať, až keď sa dostaneme do Novej Kaledónie, ale bola som rada, že to tak nebolo a naozaj od prvej strany mal dej spád a všetky udalosti sa sypali jedna za druhou.

"Veci, ktoré sa nám prihodia z nás nerobia, kým sme. To si vyberáme sami."

Myslela som si, že sa táto knižka bude niesť v rovnakom vtipnom duchu po celý čas. Áno boli tam sem tam neskôr vtipné momenty, ale asi nie úplne také, ako som očakávala. Pred začítaním do príbehu som si myslela, že to bude nevinný a milý príbeh o priateľkách, ktoré sa vybrali vypátrať zlatého chrobáka, avšak autorka si pre nás pripravila úplne niečo iné.

Príbeh sa začal zaobaľovať do viac a viac tajomstiev, začali sa tu premiešavať rôzne žánre, dokonca mal prvky detektívky. Zo začiatku som bola z príbehu naozaj nadšená, ale neskôr som mala pocit, že sa mi začal páčiť trochu menej a častejšie som sa od neho odtŕhala. Možno aj preto, že tam boli niektoré pasáže, z ktorých som bola taká nesvoja. Nápad na príbeh ako taký bol v celku fajn, ale začalo to všetko byť až bizardné a naozaj zvláštne, čo mi trošku vadilo.

"Ľudia majú tendenciu uveriť tým najhorším veciam, ktoré počujú od iných, oveľa ľahšie, ako keď niekto povie o nich niečo pekné."

Každopádne 100 ľudí 100 chutí. Verím tomu, že to čo sa mne na knihe nepáčilo sa iným môže páčiť a to je úplne v poriadku. 

Celkovo túto knihu hodnotím pozitívne až na malé chybičky krásy, ale určite stojí za prečítanie hlavne vďaka humorným pasážam a neobyčajnému príbehu. 




Za poskytnutie knižky na recenziu by som veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Grada. :)

Ak by vás knižka zaujala, neváhajte si ju kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára