sobota 21. augusta 2021

Kníhkupectvo na bylinkovom námestí (Eric De Kermel)

 

Anotácia 

Román o krásnych knihách, ich čitateľoch a malebnom mestečku na juhu Francúzska

Názov:  Kníhkupectvo na bylinkovom námestí 

Autor: Eric De Kermel

Žáner: Beletria

Počet strán: 272

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Metafora

Hodnotenie: 4,5/5 ★

Recenzia 

Už keď som túto útlu knižôčku zbadala v kníhkupectve, vedela som, že bude mať niečo do seba a to som pritom ešte nevedela, aký čarovný príbeh sa bude schovávať na jej stránkach. 

Ani som si neuvedomila kedy a mala som ju dočítanú... pravdepodobne vďaka tomu, že je tenučká s pomerne veľkými písmenami a práve preto sa číta veľmi rýchlo.

Chcela by som podotknúť, že ma naozaj zaujal a zároveň aj prekvapil štýl, akým bola napísaná. Každá osoba mala kresbou a citátom oddelený svoj vlastný príbeh, čo sa mi zdalo veľmi milé a pekné. Najskôr som si myslela, že to bude obyčajný príbeh v celku, o knihovníčke, avšak opak bol pravdou a na týchto príbehoch nebolo všedné naozaj nič.

"Existujú ľudia, pri ktorých máme pocit, že nás chápu ešte skôr, než sa chápeme my sami."



Veľmi sa mi páčilo to, že sme mali možnosť vidieť naozaj rôzne typy ľudí, s odlišným príbehom a odlišným problémom. Avšak Natália takmer na každý problém našla to správne riešenie a správnu knihu. To je ďalšia z vecí, ktoré sa mi veľmi páčili. Našla som tu celkom rozsiahly zoznam kníh, na ktoré sa chcem v budúcnosti určite pozrieť a možno niektorú z nich dokonca aj kúpim. Mám veľmi rada, keď sú v knihách zoznamy kníh, piesní, receptov... jednoducho všetkého možného, čo človek môže objaviť. 

Ak by som mala povedať pár slov k našej hlavnej hrdinke Natalie, myslím že by som nevedel nájsť negatívne slová. Samozrejme nebola perfektná, tak ako nie sme asi nikto a ani netvrdím že zaručene robila všetko správne, ale jednoducho som si ju obľúbila aj cez stránky knihy. Mám pocit, že ak by som ju stretla osobne, mala by som  ju veľmi rada a bola by som šťastná za to, že by som ju mohla mať vo svojom živote, tak ako je za to rado aj veľa iných ľudí.
Bola mi veľmi blízka aj práve tým, že jej sen bol založiť si takéto maličké kníhkupectvo, čo je aj jeden z mojich snov. Dúfam, že sa mi to raz podarí a budem môcť radiť ostatným o skvelých knihách, ktoré sa tam budú nachádzať. 

"Čítaniu vďačím za veľa. Práve vďaka nemu som rástla a vybrala si svoju cestu. Vďaka nemu som nevidela svet iba svojimi očami, ale aj očami tých, ktorí mi otvorili nové dvere a nové svety."

Ďalšia vec, ktorú by som rada spomenula je to enormné množstvo krásnych myšlienok a životných právd, ktoré v tejto knihe nájdete. Ja som naozaj nevedela kam nalepiť papierik skôr. Najradšej by som si ich všetky zapamätala a používala aj v bežnom živote, pretože niektoré boli naozaj neskutočne trefné. Veď posúďte sami podľa niektorých citácii, ktoré sem vypíšem. :)

Oblasť vo Francúzsku sa mi predstavovala naozaj ľahko. Je tam krásne prostredie a sama by som sa tam raz chcela ísť minimálne pozrieť. Celkovo to bola taká bodka a dotváralo to naozaj skvelú atmosféru.

Jedinú vec, ktorú by som vytkla tejto knihe je, že niekedy som mala pocit, že je príbeh trošku umelo naťahovaný a vôbec by tam tá konkrétna časť nemusela byť a bolo by to stále úžasné dielo. Ale to je samozrejme len môj osobný názor a práve vám sa to možno bude páčiť.

Takže nakoniec by som rada napísala, že ak máte chuť sa vydať za dobrodružstvom do Francúzska a chcete si oddýchnuť, toto je naozaj vhodná voľba. Je to krásna oddychovka a myslím si, že milovníkom takéhoto typu knižiek sa to bude veľmi páčiť. 

Pripájam ešte pár citátov z knižky:

"Možno jedného dňa vymyslíme slovo, ktorým vyjadríme, že život a smrť sú dve časti jedného príbehu. Príbehu, ktorý napreduje, no súčasne sa v kruhu vracia. A jedno aj druhé spolu v tom večnom kruhu vytvárajú rovnováhu."

"Známou pravdou je, že niekedy môžeme svojho partnera stratiť nie preto, že by sa zmenil, ale práve preto, že sa nezmenil vôbec, zatiaľ čo my sme sa zmenili."

"Perspektívy, ktoré nám slová niekoho iného otvoria, sa stávajú príležitosťami, ku ktorým sa môžeme vydať."





Za poskytnutie knižky na recenziu by som veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Grada. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára