piatok 21. mája 2021

Bzukot včiel (Sofía Segovia)

 

Anotácia 

Emotívny príbeh o rodinných putách, záhadnom dieťati, jeho včelách, vôni pomarančovníkov, láske, zrade aj nenávisti odohrávajúci sa v krajine zmietanej revolúciou a ničivou španielskou chrípkou.

V deň, keď stará pestúnka Nana Reja našla pod mostom opustené dieťa obklopené včelami, začal sa život jedného mexického mestečka raz a navždy meniť. Chlapčekovi, ktorého pre jeho znetvorenú tvár miestni volali „dieťa pobozkané diablom“, otvorila svoju náruč rodina miestnych plantážnikov, ktorá ho vychovávala ako vlastného.
Simonopia odmalička obklopoval roj včiel, ktorý ho všade sprevádzal a chránil. A ako rástol, prinášal do života svojich adoptívnych rodičov čoraz viac zázrakov. Mal totiž jednu výnimočnú schopnosť... Keď zavrel oči, videl to, čo nikto iný – prichádzali k nemu vízie toho, čo ešte len príde – krásne, aj tie nebezpečné.

Na pozadí mexickej revolúcie a španielskej chrípky sa tak odvíja jedinečný príbeh zachytávajúci nielen osud krajiny, ale aj rodiny, ktorá vložila svoju lásku, vieru a budúcnosť do rúk niekomu, koho čisté srdce ochránilo celý rod pred zradou, chamtivosťou a nenávisťou.

Názov: Bzukot včiel

Autor: Sofía Segovia

Žáner: Beletria

Počet strán: 440

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Cosmopolis - Grada 

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

V prvom rade by som chcela pochváliť obálku, ktorá sa vydavateľstvu neskutočne vydarila. Naozaj si na výzore svojich kníh dávajú záležať a ich obálky sa mi vždy páčili, ale toto je už celkom iný level. 

Keď som si prvý raz prečítala obsah knižky, veľmi ma zaujal a povedala som si, že to bude milý a dojímavý príbeh s určitým ponaučením a chcela som si ho prečítať. Vedela som, že to bude niečo neobvyklé. Takýchto kníh vo svojej knižnici nemám veľ, pretože nerada vychádzam zo svojej komfortnej zóny a radšej sa držím toho čo poznám, avšak povedala som si, že kto nič neriskuje, nič nezíska. 

Zo začiatku sa mi veľmi ťažko začítavalo do príbehu, pretože som v ňom mala veľký zmätok. Nechápala som, čo ktorá postava rozpráva a to mi uberalo z celkového môjho dobrého dojmu. Keď sa však dej začal posúvať, začala som jednotlivé postavy rozoznávať a bolo o niečo ľahšie sa začítať.

Dej mi ubiehal miestami veľmi pomaly a boli tam také "hluché miesta", kde sa na môj vkus nič moc nedialo a bolo to neskutočne zdĺhavo opisované a tým pádom som často od knihy odbiehala a nevedela som sa na ňu sústrediť. Väčšinou mi nevadia dlhé opisy, pretože si rada do detailov predstavujem ako prostredie, tak aj postavy, ale tu toho bolo už naozaj moc. 


"Lebo v smrti sme si všetci rovní."

Toto bol citát, ktorý som si v knihe zaznačila ako prvý a nemohla to byť väčšia pravda. Práve začiatok knihy nám rozprával o rozmáhajúcej sa Španielskej chrípke a o tom, ako vtedy ľudia prežívali. Neviem si predstaviť, že jedného dňa by som sa so svojimi milovanými smiala a robila si plány do budúcnosti a na druhé ráno by som ho bieleho balila do rubáša a hodila ho pred dom, aby si ho mohol hrobár odviezť na voze. Hádam, že je ešte veľké šťastie, že žijeme v dobe, v ktorej žijeme.

Časom sa v našej knihe objavila aj hlavná postava - Simonopio. Bol to veľmi zvláštny chlapec, povedala by som, že možno až s magickými schopnosťami, ktoré dokázali zmeniť svet. Dokázal meniť a tvarovať osud, ako to potreboval, pretože mu to povedali jeho včely, verné spoločníčky, ktoré ho nikdy nenechali samého. Aj napriek jeho zdeformovanej tvári, mal tú najkrajšiu dušu zo všetkých a neváhal sa obetovať za svojich milovaných.

Priznám sa, že niekoľko krát som sa pri tejto knihe pristihla, že vo mne vyvolala veľmi silné emócie. Niekedy však neboli úplne pozitívne. Ku koncu som cítila obrovský smútok, ale aj znechutenie z činov niektorých postáv, až som si musela dať pauzu od čítania a rozdýchať to. 

"Niektoré bitky stojí za to vybojovať."

Aj napriek tomu, že mala táto kniha nejaké chybičky krásy, s istotou môžem povedať, že je to silný príbeh s veľmi silnými a krásnymi myšlienkami, nad ktoré sa nejeden raz pozastavíte a zamyslíte sa nad nimi. Mňa samú prekvapila sila tohto neobyčajného príbehu. 

Viem, že keď budem staršia, vrátim sa k nemu a viem, že ho pochopím inak, ako som ho chápala dnes, pretože táto kniha vám toho ponúka veľa. Toto je typ knihy, že koľko krát ju prečítate, tak toľko krát vám ponúkne iný pohľad na veci a iné myšlienky, ktoré si budete prevracať v hlave a hľadať v nich iný zmysel. A práve preto vám ju odporúčam. Aj napriek dlhým opisom a počiatočnej zmätenosti sa v nej ukrýva krásny príbeh, ktorý stojí za to objaviť. 


Za knižku ďakujem krásne vydavateľstvu

Ak by ste mali záujem si knižku kúpiť, môžete tak urobiť tu. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára