štvrtok 13. mája 2021

Vraždiť je hračka (Agatha Christie)

 

Anotácia 

Luke Fitzwilliam sa po rokoch policajnej služby v Indii vracia do rodného Anglicka a vo vlaku do Londýna sa zoznámi so zhovorčivou starou dámou, ktorá mu pripomína milovanú tetu Mildred. Starenka sa mu zdôverí, že má namierené do Scotland Yardu, lebo v mestečku Wychwood sa dejú strašné veci a ona vie, kto ich má na svedomí. Luke ju zo zdvorilosti vypočuje, no neskôr sa dozvie, že jeho spolucestujúca tragicky zahynula – zrazilo ju auto. A vzápätí zomrie aj muž, ktorého označila za ďalšiu obeť záhadného vraha. Luka to zaujme a rozhodne sa vypátrať, čo sa to vlastne v tom malebnom mestečku na anglickom vidieku deje...

Názov: Vraždiť je hračka

Autor: Agatha Christie

Žáner: Detektívka

Počet strán: 165

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Priznám sa, že ja detektívky vôbec nečítam. Nie je to môj šálok kávy, pretože patrím medzi ľudí, ktorí absolútne nemajú potuchy o vrahovi a vždy si tipnú úplne opačného nevinného človeka. No povedala som si, že aj napriek mojej minulej skúsenosti s detektívkou dám tejto šancu, pretože by som chcela práve takýto žáner do svojej poličky zaradiť o niečo viac.

Začala by som obálkou, ktorá sa mi naozaj veľmi páči. Mám veľmi rada hnedú farbu a so zlatou to tvorí naozaj umelecké dielo. Už len to je prvá vec, ktorá núti človeka siahnuť práve po tejto knižke. Ďalšou vecou je možno aj hrúbka. Pritiahne aj nenáročných čitateľov, pretože ubehne hodinka, dve a knižku máte za sebou ani sa nenazdáte. Presne to som si myslela aj ja a povedala som si, že jej dám šancu.

Keďže tento žáner nečítam, tak som sa bála aké to bude a či sa mi to bude páčiť. Nechcela by som jej dať zlé hodnotenie iba preto, lebo som si vybrala niečo, čo mi nie je pochuti, takže sa na to budem pozerať objektívne.

Zatiaľ čo u niekoho iného by asi bola hrúbka knižky plus, pre mňa je to mínus. Mám radšej prepracované príbehy, ktoré sú o niečo dlhšie, pretože si rada užívam prostredie a aj opis postáv a celkovo opísanú ich psychiku. Tu sme toho moc nemali. Je dobre, že dej sa sústreďoval väčšinou v malinkom meste Wychwood, avšak za mňa aj to bolo veľmi málo.

"V tejto hre vyhráva ten, kto dokáže uveriť šiestim nemožným historkám pred raňajkami."


Ako plus by som hodnotila celkovú myšlienku príbehu, aj to ako bol spracovaný. Ja osobne som vraha odhadla úplne zle. Vedela som, že by sme s mali pozerať na niekoho, na koho by som to v živote nepovedala a to som sa snažila, ale aj tak bol môj odhad nesprávny. Ale popravde, som za to rada. Niekedy som sa síce strácala v opisoch stôp a všetkých tých vzťahoch, ale celkovo ma to bavilo riešiť tento zamotaný prípad.

Mali sme tu aj romantickú linku, ktorá však opäť bola nevyvinutá a zdalo sa mi, akoby vyskočila na čitateľa z čista jasna. Mám radšej, ak je romantika v príbehoch prepracovaná. Samozrejme viem, že to nebolo hlavnou pointou príbehu, ale predsa len to vyznievalo, akoby sa autorka snažila napchať čo najviac, do čo najväčšieho počtu strán. 

Nachádzalo sa tu dokonca aj pár trefných myšlienok a to je za mňa ďalšie plus.

Zatiaľ som od Agathy čítala iba Vraždu v Orient Expresse a tá ma veľmi bavila. U tejto to bolo o niečo menej a preto dávam také hodnotenie aké dávam. Avšak!! Bola som milo prekvapená tým, aké pocity vo mne kniha vyvolala a myslím si, že takému žánru dám určite ešte šancu a na mojom profile sa raz za čas objaví. Niekedy je zmena veľmi príjemná. 

"So zaujatosťou sa ťažko bojuje."


Za poskytnutie knižky na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára