utorok 27. apríla 2021

Číslo lásky (Roseanna M. Whiteová)

 


Anotácia 

Najťažšia šifra, ktorú musí vyriešiť, je volanie jej srdca.

Po troch rokoch Veľkej vojny je najsilnejšou stránkou Anglicka jeho tajná služba – agenti, ktorí riskujú svoj život, aby získali informácie, a experti, ktorí dokážu dešifrovať nemecké telegramy, a tak zistiť plány nepriateľa. Margot de Wildeová sa v tajnej Miestnosti 40, kde dešifruje zachytené správy, cíti ako ryba vo vode. Keď jej však život obráti naruby nečakaná strata, zistí, že čísla nie sú všetkým.

Drake Elton sa kvôli zraneniu vráti domov, ale prenasleduje ho nepriateľ, ktorý sa ho drží zubami-nechtami. Okamžite ho uchváti bystrá a inteligentná Margot, ale vojna si ich nájde. Musia sa dať dokopy, aby sa zachránili pred tajomstvami, ktoré ich spojili. Margot a Drake sú obkľúčení biologickou vojnou, šifrovanými listami a nemeckým špiónom, ktorí nechcú zničiť len ich, ale aj ich milovaných.

Názov: Číslo lásky

Autor: Roseanna M. Whiteová

Žáner: Beletria

Počet strán: 368

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 4,5/5 ★


Recenzia 

Prvá vec, ktorá ma na tejto knihe očarila, bola jej obálka. Možno to nie je správne, ale často si vyberiem knihu práve podľa toho. Keď je obal niečím krásny a zaujímavý, pritiahne to moje oči a záujem. A práve pri tejto knihe to tak veľmi platilo! Má naozaj nádhernú obálku, na ktorú sa človek nevie vynadívať. O to viac som sa tešila na príbeh a na to, čo mi ako čitateľovi prinesie.

Začala by som opismi prostredia, ktoré boli výborné a práve vďaka nim sa mi všetko predstavovalo neuveriteľne ľahko a ako bonus bolo naozaj krásne. Teda aspoň v mojich predstavách bolo a dokonca až tak, až som sama občas postavám závidela.

Keď som už pri tých postavách, tak tie neboli o nič menej výborné. Hlavné postavy Margot a Drakea som si veľmi obľúbila. 

Drake ma očaril svojim šarmom, inteligenciu, humorom a jednoducho veľa ďalšími vlastnosťami, ktoré by podľa mňa pravý gentleman mal mať. Práve takéto typy mužov osobne zbožňujem, takže o to väčšia radosť bolo pre mňa čítať túto knihu. Jeho detailný opis mi dovolil dosadiť za jeho postavu v mojich predstavách jedného z mojich obľúbených hercov a odvtedy som sa tešila naozaj na každú stránku, na ktorej mal nejakú svoju rolu.

Margot bola naopak plachejší a záhadnejší typ hrdinky, ale myslím, že práve to sa mi na nej páčilo. Nebola plytká a nedalo sa z nej čítať ako z otvorenej knihy a práve preto svojimi schopnosťami svoje okolo neustále prekvapovala. Priznám sa, že aj mňa samotnú. Avšak bola naozaj veľmi, veľmi múdra a to som na nej obdivovala. V tom období to ženy nemali veľmi ľahké, ale aj tak sa mi páčilo že snívala vo veľkom a snažila sa ísť si za týmito svojimi snami, nech to stálo čo chcelo. 

Osudy niektorých postáv som ľutovala, iné ma zase veľmi potešili. Niečo ma v deji prekvapilo, niečo som naozaj čakala. Celkovo bol dej nabitý akciou a zaujímavými poznatkami, o ktorých ma bavilo čítať. Na začiatku som sa však ťažšie začítavala a orientovala, pretože tu máme pohľady až troch postáv, čo som si najprv neuvedomila. Po pár stránkach to ale bolo dobré a ja som sa ponorila do príbehu.

Okrem toho, že v niektorých miestach sa pre mňa v deji nedialo toho až toľko, ako by som chcela, bola to výborná kniha, ktorá mala v sebe všetko, čo dobrá kniha má obsahovať. Humor, lásku, tajomstvo, akciu a mnoho ďalšieho. Preto ak váhate nad jej kúpou, tak naozaj neváhajte, pretože verím tomu, že si tento príbeh zamilujete a užijete si ho od začiatku až do konca. 

Na záver pridávam pár svojich obľúbených citátov:

"Klamať je ľahké. Najmä vtedy, ak nechcete, aby vám uverili."

"Jeden nikdy nevie, aké nečakané detaily sa môže dozvedieť vďaka správnym otázkam."

"Keď niekoho stratíme, nikdy sa nedáme do pôvodného stavu. Len sa naučíme žiť s chýbajúcim kúskom."


Za knižku vďačím vydavateľstvu



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára