nedeľa 4. apríla 2021

Princezná a žaba


Obsah

Disneyovské moderní zpracování klasické pohádky od tvůrců snímků Malá mořská víla a Aladin. 
Co se skutečně stalo, když princezna políbila žabáka a jaké dobrodružství tento slavný polibek odstartoval? Napínavý zábavný příběh, skvělé animace, neodolatelná hudba a nezapomenutelné obsazení.
Objevte svět princezny Tiany, a doprovoďte ji na cestě bažinatou Louisianou, na cestě do světa mluvících žab, zpívajících aligátorů a zamilovaných světlušek. Noví přátelé s kapkou odvahy a vidinou velkolepého snu objevují to, co je v životě nejpodstatnější: láska, rodina a přátelství.

Princezna a žabák je příběh překypující humorem a láskou, filmový zážitek, ke kterému se s celou rodinou budete rádi vracet.


 Rok vydania: 11. december 2009

Doba trvania: 97 minút


Môj názor

Mnohí z vás už možno túto rozprávku na mojom profile raz videli. Dávala som si ju na my story, ale odkedy som sa rozhodla dávať filmy, seriály a rozprávky do feedu, rozhodla som sa, že si ju sem pridám znovu. Princezná a žaba má v mojom srdiečku zvláštne miesto a tak si myslím, že si ho zaslúži aj na mojom profile. 

Sama neviem ani ako, ale stala sa jednou z mojich najobľúbenejších, ktoré by som mohla pozerať stále dokola. Neustále mám v hlave pesničky z nej a tak isto mi veľmi pomáha, keď je mi smutno. Ako celkovo väčšina rozprávok má v sebe určité čaro, ale aj posolstvo, ktoré pozornému oku neunikne. A že ich je tam teda viacero. 

A to sa mi práve na rozprávkach páči. Že majú v sebe ukrytý zmysel, ktorý je treba objaviť a nie je to len niečo s plytkým dejom.

Ako prvé by som vyzdvihla už to, že dej rozprávky sa odohrával v mojom milovanom New Orleans, kde by som sa raz chcela určite pozrieť. Neskutočne sa mi páči prostredie, stavby, ale hlavne nezameniteľná atmosféra. A tá dotvárala celý príbeh do dokonalosti. Teda aspoň pre mňa.

Tiana ako hlavná hrdinka bola úplne úžasná. Milá, krásna, dobrosrdečná, ako to už len v rozprávkach ide. Aj keď možno nemala vždy to, čo chcela, tak mala hlavne to, čo potrebovala... a pre to ostatné.. nuž, pre to ostatné veľmi tvrdo pracovala a nakoniec sa jej to aj podarilo dosiahnuť samozrejme. Toto bolo jedno z hlavných a veľmi krásnych posolstiev príbehu. Aj Keď sa nám v živote možno niečo nedarí podľa našich predstáv, všetko je tak ako má byť a je to tak pre niečo. Možno v danej chvíli nemáme všetko, po čom by naše srdce pišťalo, ale máme hlavne to, čo v živote potrebujeme, aj keď si to možno ešte neuvedomujeme. 

Taktiež je podstatné vyzdvihnúť to, že pre to, čo chceme je potrebné tvrdo pracovať a nakoniec z toho vzniknú výsledky. Ako sa u nás hovorí "bez práce nie sú koláče" a na to veľmi veľa ľudí zabúda. priznám sa, že občas aj ja sama, ale je potrebné to mať stále v hlave a pracovať na sebe. Jedného dňa, keď sa obzrieme späť a uvidíme, čo sme dokázali, budeme na seba veľmi hrdí.

Princ Naveen bol presným opakom Tiany. Nesnažil sa, nevedel nič robiť, čakal že mu všetko spadne do lona. Bolo krásne sledovať to, ako sa stretli a ako sa dokáže postupne zmeniť charakter človeka z takéhoto niečoho, na láskavého človeka. Bolo predurčené, aby sa stretli a ja som si neskutočne užívala pohľad na nich dvoch a aj na ich postupne sa vyvíjajúci príbeh.

Ostatné postavy boli taktiež kúzelné, ako to už v rozprávkach býva. Páčilo sa mi to, že sme sa pozerali na tento príbeh aj z pohľadu ľudí a aj z pohľadu zvierat, čo nie je v každej rozprávke. Preto si myslím, že bola výnimočná. 

Ďalšia vec, ktorá bola na tomto príbehu kúzelná boli aj piesne. Tak ako aj skryté myšlienky v rozhovoroch, aj oni niesli myšlienky, ktoré sa ale snažili vykričať do celého sveta pekne nahlas. Ak budete pozorne počúvať, som si istá, že niektoré zachytíte. 
Napríklad tam bola jedna špeciálna... nezáleží na tom, kto ste a odkiaľ pochádzate. Záleží na tom, kam mierite a čo dokážete. A to je podľa mňa nádherná myšlienka a hlavne potrebná v dnešnom svete plnom predsudkov. 

Možno to už niektorí z vás vedia, ale myslím si, že niektorým je stále nevyhnutné pripomínať, že peniaze nie sú všetko. peniaze vás nespravia šťastnými. Niekto by sa so mnou možno hádal, že si za peniaze môžem kúpiť niečo, čo ma urobí šťastnou. To áno, ale na ako dlho? Oveľa dôležitejšie sú morálne hodnoty a to, akí sme. Presne to je posledná z vecí, ktoré nám pripomína táto rozprávka. 

Ja jednoducho milujem túto rozprávku a všetko na nej, ako máloktorú. Niektorí so mnou možno nebudú súhlasiť, ale to nevadí. Každý máme iný vkus.
Ak by ste chceli utiecť pred realitou niekam, kde je to plné spevu, radosti, dobrodružstva, ale hlavne lásky, myslím si, že Princezná a žaba by bola skvelá možnosť.

P.S. A aby som nezabudla. V rozprávke nájdete nie jeden chutný recept, ktorý som sa rozhodla skúsiť aj v realite. Takže dúfam, že by som mohol čoskoro pribudnúť aj recept, ktorý by ste si mohli vychutnávať popri pozeraní tejto krásnej a kúzelnej rozprávky. <3


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára