utorok 25. mája 2021

The queen´s gambit

 


Ak mám pravdu povedať, pri tomto seriáli ma postihli také malé predsudky. Netušila som, čo ľudia môžu vidieť na šachu a prečo si tento seriál získal tak veľa obdivovateľov, aj keď mal tak málo častí. Teraz to už viem...

Už od prvej časti ma príbeh Beth neskutočne chytil a nemohla som sa prestať pozerať. Najskôr som si povedala, že si dám tak jednu časť za deň a pôjdem robiť niečo užitočné.. no samozrejme :D pozrela som ho v jeden, maximálne dva dni a kľudne by som privítala aj druhú sériu, aj keď neviem o čom by bola. 

Už od začiatku bol tento koncept nezvyčajný a práve to ma veľmi zaujalo. Klasických zamilovaných seriálov tu máme celú kopu, ako aj fantasy, ale o šachu? Toto je prvý, ktorý som videla a neviem teda či je ich viac. Ale musím povedať, že herci aj režisér sa úlohy chopili výborne a všetko bolo na správnom mieste. 

Bolo fascinujúce sledovať príbeh malého dievčatka z detského domova, v ktorom sa prebudila láska v šachu. Každý ju podceňoval, no ona sa pred nich dokázala postaviť a ukázať im ako sa to robí a práve tie momenty som zbožňovala. Aj napriek posmechom, urážkam a aj životným komplikáciám sa dokázala nejako postaviť na nohy a ísť ďalej. A možno to bude aj tým, že našla pár skvelých priateľov, ktorí to s ňou nevzdali, aj keď na tom bola najhoršie. Takých potrebuje každý. 

Nájdu sa tu drogy, sex, alkohol, ale aj reálne prípady zo života, ktoré nám dávajú realistický pohľad na danú dobu a hlavne na to, aké mali muži práva a postavenia. Ženy boli v mnohom podceňované, ale hádam, že páni v tomto robili obrovskú chybu. Zle pre nich, dobré pre nás.

Samozrejme že sa tu našla aj romantická linka. A hneď niekoľko. Ja som mala svojho favorita, ktorý sa mi neskutočne k Beth hodil, ale nechcem tu písať spoilery o tom kto to bol, ani či spolu skončili, lebo na to si budete musieť počkať a pozrieť si to. Ja sa priznám, že som mala zmiešané pocity z toho, ako to celé dopadlo a privítala by som aj nejaký dodatok napríklad že "po piatich rokoch", alebo niečo podobné... naozaj by som bola zvedavá, ako skončili jednotlivé postavy zo seriálu a kam sa ubrali ich životné cesty.

Po pozretí seriálu sa vo mne prebudila nenormálna chuť naučiť sa hrať šach. :D Zatiaľ som na to nemala príležitosť, ale verím, že sa to jedného dňa naučím a tiež dúfam, že tu nie som jedná, ktorá to nevie, lebo inak by som sa asi dosť hanbila... :D

Každopádne odporúčam nie len milovníkom šachu, ale aj milovníkom neobvyklého, lebo presne tak by som definovala tento seriál. neobvyklý... ale výborný.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára