streda 19. mája 2021

Rozum a cit (Jane Austen)

 

Anotácia 

Anglicko na začiatku 19. storočia vyzerá ako rozľahlý park, domácke sídla a v nich šťastní a láskaví ľudia. Ale všetko nie je také idylické, ako to vyzerá. Pani Dashwoodová so svojimi tromi dcérami – Elinor, Mariannou a Margaret – po manželovej smrti musí vysťahovať práve z takého útulného sídla. Všetok majetok totiž zdedil John, Dashwoodov syn z prvého manželstva. Nový domov nájdu u vzdialeného príbuzného Sira Johna Middletona, no starosti s dvoma dcérami na vydaj jej zostanú. Do rozumnej Elinor sa zahľadí bohatý a láskavý Edward a ona sa snaží utajiť svoj cit pred matkou i sestrami, o citlivú Marianne prejaví záujem plukovník Brandon. Ktorá z týchto dvoch lások bude naplnená?

Názov: Rozum a cit

Autor: Jane Austen

Žáner: Beletria

Počet strán: 388

Rok vydania: 2014

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Po prečítaní Pýchy a predsudku som sa veľmi tešila na autorkine ďalšie dielo a mala som celkom veľké očakávania, pretože viem, že aj táto kniha je veľmi známa a mnohými ospevovaná. Či sa moje očakávania naplnili, sa dočítate nižšie...

Musím povedať, že knižka sa mi páčila a veľmi som si užívala aj prostredie vidieku zo začiatku 19. storočia.
Čo musím vytknúť je to, že sa dej celkom dlhú dobu rozbiehal a na mňa ten začiatok bol taký nijaký. Avšak potom neskôr som sa do príbehu vžila a veľmi sa mi páčilo nazeranie do psychiky postáv. Niektoré som si obľúbila, niektoré už menej, ale boli tu veľmi realisticky vykreslené kontrasty medzi spoločenskými vrstvami danej doby.


Taktiež to, že ak ste chceli mať dobré spoločenské postavenie, bolo treba sa čo najlepšie vydať. Bolo jedno či daného človeka milujete, alebo nie, či je o niekoľko desiatok rokov starší, jednoducho ste museli. A v tomto prípade názov knihy neskutočne sedí. Rozhodovanie sa medzi tým, čo by bolo dobré a správne urobiť a medzi tým, čo sme naozaj chceli.


Som rada, že postavy, ktoré si to zaslúžili dostali svoj šťastný koniec a tie ktoré si to nezaslúžili nie. V reálnom svete to býva časti naopak a preto som rada, že aspoň v tomto knižnom to bolo inak.
Tento román bol však trošku slabší ako autorkina prvá kniha, no aj napriek tomu ju veľmi odporúčam a rozhodne by nemala chýbať v žiadnej knižnici. 

Za knižku by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu 

Ak by ste mali záujem kúpiť si knižku, stačí kliknúť tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára