pondelok 10. apríla 2023

Tiene Wanfordského opátstva (Julie Klassenová)

 


Anotácia 

V tomto príbehu plnom záhad, intríg a romantiky sa v atmosfére regentského Anglicka stretáva talent Agathy Christie s nadaním Jane Austenovej.

Keď sa slečna Rebecca Laneová po pár rokoch vracia do svojej rodnej dediny, jej brat ju prosí o láskavosť – chce, aby zašla do neďalekého Swanfordského opátstva a odovzdala jeho rukopis spisovateľovi, ktorý sa tam ubytoval, pretože by ho mohol odporučiť vydavateľovi. Keďže sa cíti zodpovedná za bratovu zúfalú situáciu, neochotne súhlasí.

Stredoveký kláštor prestavali na veľkolepý hotel a povráva sa, že tam straší. Keď sa v ňom Rebecca ubytuje, začína si všímať zvláštne veci vrátane postavy v čiernom plášti s kapucňou, ktorá sa tíško kĺže po kláštorných kolonádach. Zdá sa, že aj napriek renováciám a pozlátke luxusu sa od starodávnych múrov odráža šepot minulosti – vrátane tej Rebeccinej. Stretáva sa tam so sirom Frederickom, zmierovacím sudcom, vdovcom a jej bývalým susedom, ktorý jej veľmi dávno zlomil srdce.

Keď v kláštore nájdu telo zavraždeného slávneho spisovateľa, sir Frederick začína vypočúvať zamestnancov a hostí a rýchlo zisťuje, že niekoľko ľudí prechovávalo voči nebožtíkovi nevraživosť – vrátane slečny Laneovej a jej brata. Sir Frederick, ktorého stále mučí bolestivá zrada z minulosti, hľadá odpovede, no zmieta sa medzi narastajúcou náklonnosťou k Rebecce a hľadaním pravdy. Je totiž jasné, že slečna Laneová niečo skrýva...

Názov:  Tiene Wanfordského opátstva

Autor: Julie Klassenová

Žáner: Historický román

Počet strán: 424

Rok vydania: 2023

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 4/5


Recenzia 

Keď som zbadala, že bude vychádzať ďalšia kniha od Julie Klassenovej, tak mi bolo úplne jasné, že si ju prečítam hneď, ako to bude možné. Už veľmi dlho si drží prvú priečku mojej najobľúbenejšej autorky historických románov a myslím si, že ani po tejto knihe sa to nezmení, pretože opäť raz neprišla s ničím iným iba so skvelým príbehom. 

Klassenovej príbehy vždy obsahujú plno lásky, ale rovnako aj intrigy a záhady, čo ma na tom baví asi zo všetkého najviac. Nie sú tam hluché miesta, pri ktorých by som sa vyslovene nudila, alebo kde by som strácala pojem o postavách, alebo o tom, čo sa tam deje. 

"Som si vedomý, že nikto nie je úplne nevinný a ani celkom zlý, väčšina sa nachádza niekde uprostred."


V tomto príbehu sa presúvame do Wanfordského opátstva, ktoré bude stredobodom nášho príbehu. Vďaka výbornému opisu som si ho vedela krásne predstaviť a presne sa preniesť do Anglicka v 18. storočí. 
Ako prvú vec by som chcela spomenúť postavy, ktoré podľa mňa boli výborne vykreslené a každá jedna mala svoju povahu veľmi dobre zachytenú. Rebecca bola, okrem hlavnej postavy, moja najobľúbenejšia postava. Bola odvážna a dobrosrdečná a možno aj práve vďaka tomu som si ju obľúbila. Jej zamilovanosť do sira Fredericka pretrvávala od malička až do dospelosti, čo značilo že bola veľmi oddaná. Keď už spomínam mužské osadenstvo, sir Frederick bol tiež jedna z mojich obľúbených postáv, i keď musím uznať že by si zaslúžil poza uši za to, aký bol slepý a vybral si krásu pred krásnym srdcom... Nakoniec však našťastie prišiel k rozumu. Páčilo sa mi, ako viedol vyšetrovanie vraždy, pretože sa snažil byť veľmi spravodlivý aj napriek citom, ktoré mu očividne zastierali zrak. 

Čo sa samotnej vraždy a záhad ktoré sa tu objavili týka, voči jednej určitej osobe som mala podozrenie už od začiatku a niečo sa mi na nej jednoducho nezdalo. Ako sa neskôr v príbehu ukázalo, je vinná z prečinu usmrtenia, ktorý tam opisovaný, aj keď teda nie úplne priamo, ale je spoluvinník. Priznám sa hlavného vraha som neuhádla, ale taktiež tam bol veľmi veľa nápovied, čo mne osobne asi trošku prekážalo, lebo to nenechávalo priestor na čitateľovu fantáziu.

Na konci knihy nás čakalo ešte jedno veľmi veľké prekvapivé odhalenie, z ktorého som zostal celkom šokovaná. To autorka vymyslela veľmi dobre, keď sme si mysleli, že bolo všetko vyriešené a zrazu prišlo niečo takéto.
Samotný koniec ako taký s mi veľmi páčil. Nebol ani nejako uponáhľaný a skončil presne tak, ako som v to dúfala, takže nemám čo vytknúť :)

Ako sa písalo aj na obálke knihy, tento príbeh je určite spojením Agathy Christie a Jane Austenovej, pretože tam boli presne tie prvky, ktoré mám na štýle písania týchto autoriek rada. Som si istá tým, že milovníci detektívok, ako aj historických románov si prídu na svoje a túto knižku si obľúbia rovnako, ako ja. :)

"Našich najbližších keď sú už preč, nemožno nahradiť nikým iným."


Za zaslanie knižky veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu i527.net


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára