piatok 18. marca 2022

S láskou Eloise (Julia Quinn)

 


Anotácia 

Sir Phillip Crane nadviaže s Eloise Bridgertonovou netradičný vzťah plný slov na listovom papieri. Vyzerá to tak, že Eloise je stará dievka, ktorá bude určite nenápadná, poddajná a určite bude zúfalo túžiť po manželstve. Tak jej ho navrhne. Pred jeho dverami sa však objaví žena, ktorá je stelesnením všetkého možného, len nie pokojnej dámy...

Eloise Bridgertonová premýšľa, či je naozaj takým bláznom, ktorý uprostred noci nasadne na drožku a uháňa do neznáma. Vyzeralo to tak, že na konci jej bezhlavej cesty bude muž, ktorého si s radosťou vezme za muža. Nie je. Je všetko iné, len nie muž, ktorý by aspoň zďaleka pripomínal londýnskych gentlemanov, čo ju žiadali o ruku. A aby toho nebolo málo, je tu jedna skutočnosť, ktorú jej zamlčal...

Názov:  S láskou Eloise

Autor: Julia Quinn

Žáner: Historický román

Počet strán: 256

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Pandora

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Toto bola jedna z kníh z tejto série, na ktorú som sa najviac tešila, pretože som bola zvedavá na to, koho si intelektuálka Eloise vezme a v kom nájde tú svoju spriaznenú dušu.

Nechcem povedať, že by ma kniha sklamala, ale ani som z nej nebola až tak nadšená ako by som čakala. Zatiaľ som svoj názor nezmenila a mojimi favoritmi zostali 1,2 a 4, aj keď som myslela, že práve táto to zmení... Nuž poďme sa presunúť na to, čo sa mi na knihe moc nepozdávalo.

V prvom rade, už pri jednom z predošlých dielov som spozorovala, že autorka akoby vykradla iný príbeh a podobnosti tam boli až veľmi nápadné. Tu som mala pri jednej pasáži rovnaký pocit. Neviem či niekto z vás pozeral filmy o Pestúnkach, keď bol malý. Pre mňa to bola stará klasika, ako napríklad Denník pestúnky, alebo Dievča na stráženie... A práve v tomto som bola mierne sklamaná, lebo sme tu opäť mali neposlušné deti, ktoré robia či už svojej pestúnke, alebo teda budúcej mame zle. Prišlo mi to neskutočne neoriginálne a keďže to nie je prvý raz čo ma tak autorka sklamala, neviem čo mám očakávať od jej ďalšej knihy.

Tiež som možno čakala trošku väčšie dobrodružstvo, predsa len to bola Eloise, ktorá snívala vo veľkom a zdalo sa mi, že to možno nebolo také, ako si zaslúžila. Podľa mňa mohol byť ten príbeh lepší a nápaditejší, pretože v niektorých miestach ten dej trošku stagnoval.

Na druhú stranu aby som nehovorila len o negatívach, celkom sa mi páčilo to, ako pomaly a akým smerom sa vyvíjal vzťah Eloise a Phillipa. Mám rada slow-burn romance a asi by som si už mohla zvyknúť na to, že v autorkiných knihách je používaná veľmi často. Avšak je to môj šálok kávy, no pre niekoho kto má radšej akciu, by sa táto knižka mohla kvázi "vliecť".

Taktiež sa mi veľmi páčilo počínanie Eloise, ako aj s deťmi tak celkovo počas celej knihy. Niet divu, pretože je to jedna z mojich najobľúbenejších postáv v Bridgertone, takže jej povaha sa mi páči.

Aby som nezabudla spomenúť, táto kniha mala aj vtipné scény, nad ktorými som sa veru pobavila, takže okrem romantiky a aj mierneho napätia vás čaká aj toto. 

Koniec koncov pozitíva v tejto kniha prevažovali nad negatívami, ale ako som už vyššie spomenula, mierne sa mi nepáčilo to že časť tejto knihy mi prišla skopírovaná. Odvtedy sa moja chuť čítať túto knihu trošku vytratila, ale nakoniec som rada že som to nejako dobojovala a môžem to objektívne zhodnotiť, nie len podľa prvej polovice. Verím tomu že väčšina ľudí ju budú milovať už len z princípu že tu vystupuje Eloise, ale aj napriek tomu si myslím že tie chybičky krásy sa nedajú prehliadnuť.




Za zaslanie knižky by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Pandora :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára