pondelok 2. januára 2023

Rod nebies a povetria (Sarah J. Maas)

 


Anotácia 

Bryce Quinlanová a Hunt Athalar zachránili Mesto Luny a teraz sa snažia vrátiť k bežnému životu. Po toľkom vzrušení posledných týždňov túžia iba po tom, aby mohli spomaliť. Oddychovať. Zamyslieť sa nad budúcnosťou.

Asteri zatiaľ držia slovo a nechávajú Bryce s Huntom na pokoji. Lenže rebeli sa pokúšajú podlomiť moc asterov a z vládcov sa stáva čoraz väčšia hrozba. A tak keď sa Bryce, Hunt a ich priatelia zapletú do plánov rebelov, je jasné, že stoja pred rozhodnutím: nečinne sa prizerať, hoci iní sú utláčaní, alebo bojovať za správnu vec. A nečinne sa prizerať im nikdy veľmi nešlo.

Ponorte sa do akciou a vášňou prešpikovaného pokračovania bestselleru Rod zeme a krvi, v ktorom Sarah J. Maas opäť rozvíja napínavý príbeh sveta tesne pred výbuchom - a tých, ktorí urobia čokoľvek pre jeho záchranu.

Názov:  Rod nebies a povetria

Autor: Sarah J. Maas

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 624

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Na túto knižku som sa naozaj tešila neskutočne dlho. Po dočítaní prvej časti som nemohla uveriť tomu, že ešte nie je napísané pokračovanie a nedozviem sa, čo sa stalo ďalej. Nerada čítam série, ktoré sú ešte len rozpísané, pretože som naozaj netrpezlivá a chcem hneď všetko vedieť... avšak tu som urobila výnimku. Na jednej strane som naozaj rada za to, že som si Rod nebies a povetria prečítala, ale na stranu druhú, zase ma čaká len nekonečné čakanie, takže som z toho trošku mrzutá....

Avšak! Aby som prešla k recenzii... 

Zo začiatku som bola trošku zmätená z postáv a z toho, čo sa všetko udialo, pretože veľa detailov mi už z pamäte uniklo. Chvíľku trvalo, kým som sa poriadne začítala, takže sa mi čas, keď som knihu čítala začal veľmi naťahovať a to ja nemám rada. Avšak keď som prešla možno prvých sto stránok, bola som opäť ako medzi starými známymi a všetko mi už dávalo zmysel a zvyšok knihy som prečítala behom dvoch, možno troch dní.

"Život je príliš krátky na to, aby sme v sebe živili nevraživosť."

Štýl písania Sarah J. Maas zbožňujem už Trónu zo skla, ktorý sa zaradil medzi moje najobľúbenejšie série. Vtedy som si povedala, že si jednoznačne skompletizujem celú zbierku jej kníh a úprimne, ak by napísala aj nákupný zoznam, veľmi rada si ho prečítam. Určite sa nenechajte odradiť hrúbkou jednotlivých kníh, pretože verte mi, vtiahnu vás do deja ako máloktoré iné, až tak že stratíte pojem o čase. Po dočítaní sa cítite opustený, ako by od vás odišiel najlepší kamarát. Pre mňa takúto atmosféru dokáže vykúzliť málokto a Sarah J. Maas je jednou z nich. 

Postavy milujem rovnako, ako v predošlej knihe. Postupne sa do Bryce zamilovávam čoraz viac. Pre mňa má všetky vlastnosti, ktoré by hlavný hrdina mal mať. Väčšinou mám radšej, keď čítam o hrdinkách, ktoré sú tie menej dominantné a citlivejšie a čakajú na svojho princa na bielom koni, ktorý ich príde zachrániť, ale z nejakého dôvodu to v jej knihách takto nevnímam. Práve naopak, som rada za tak silné a inšpiratívne ženské postavy. Spolu s Huntom tvoria úžasnú dvojicu a úprimne už si ich ani neviem predstaviť jedného bez druhého. Jednoducho k sebe patria, ako druh k svojmu druhovi.
V tejto druhej časti som si o niečo viac obľúbila aj Ruhna. Jeho charakter sa pomaly kryštalizuje a musím povedať, že ho začínam mať veľmi rada a budem pravdepodobne veľmi nahnevaná ak sa mu v nasledujúcich častiach stane niečo zlé. Nechcem to nejako očakávať, ale predsa len je to hlavný hrdina a kto už len nechá všetko šťastné a nedotknuté. 

Nechýbali tu ani poriadne zvraty, pri ktorých som mala sánku spadnutú až na kolenách. Doslova. Postupne odkrývame celú pravdu o Asteroch, o tom, kto bola presne Danika a čo robila a veľa mnohých iných vecí, ktoré sa priplietli do cesty. (Pre niekoho môže byť nasledujúca veta spoilerom, takže ju prosím vynechajte). Veľmi ma prekvapil Rhunov vzťah... teda možno ani nie tak že nejaký vznikol, ale hlavne s kým. Veľké odhalenie sa odohrá samozrejme až na konci, takže si budete musieť počkať. A ten koniec sám o sebe.... PÁNI! Dostali sme tu prepojenie s inou sériou, ktorú som ja osobne ešte nečítala, ale vidím to tak, že budem mať opäť kopu času to dobehnúť a toto prepojenie mi bude potom určite dávať oveľa väčší zmysel.

Každý, kto ešte aspoň trochu váha, verte mi, určite vám prečítanie tejto série bude stáť za to. Ak vám vadí čakanie, tak ako mne, tak by som s tým možno počkala, pretože ani neviem kedy autorka dopíše tretiu knihu a o štvrtej ani nehovorím.... Avšak za mňa dávam určite palec hore a milovníci fantasy si ju určite zamilujú...

"Niektorí féri tvrdia, že od chvíle, čo sa spoznali, vedeli, že sú druh a družka, že medzi nimi bolo nejaké neviditeľné prepojenie. Vôňa, alebo puto duší."


"Funguje to aj medzi rôznymi druhmi?"


"Neviem, ale ak ty nie si môj druh, Athalar, tak nikto."




Za zaslanie knižky veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára