sobota 27. augusta 2022

Upírska akadémia (Richelle Mead)

 


Anotácia

Kniha štvrtá

Nedávny útok strigojov na Akadémiu sv. Vladimíra si vyžiadal životy mnohých morojov i dampírov, učiteľov, strážcov i žiakov. No niekoľkí dopadli ešte horšie a skončili v zajatí. Ich osud je nejasný. Buď skončia ako potrava pre strigojov, alebo ich premenia na svoj obraz. Medzi unesenými je aj Dimitri. Radšej si zvolí smrť, než by mal byť jedným alebo druhým. Pred Rose stojí závažné rozhodnutie: Ostať pri Lisse a chrániť ju telom i dušou, alebo sa vydať hľadať Dimitriho a splniť, čo mu svätosväte sľúbila. Sama však netuší, či bude mať dosť sily, aby zabila človeka, ktorého miluje najviac na svete.

Názov:  Upírska akadémia

Autor: Richelle Mead

Žáner: Fantasy

Počet strán: 440 + 424 + 520

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 3/5 ★


Recenzia 

Na nejaký čas som si dala od Upírskej akadémie pauzu, pretože som mala chuť pomedzi to na niečo iné. Avšak nakoniec som sa prebojovala aj poslednými stránkami a môžem písať o svojich pocitoch. 

V prvom rade som naozaj rada za to, že som mala možnosť si túto sériu prečítať a že som ti do bojovala až do zdarného konca. Zažila som v nej veľa príjemných prekvapení ale aj tých nie až tak príjemných,,, 
Som ale rada aj za to, pretože som sa aspoň pri nej nenudila a dej nebol jednotvárny. Veď čo by to bolo za knihu keby bolo všetko iba dobré a neboli by tam žiadne výzvy pre hlavných hrdinov.

"Život nie vždy prihliada na to, čo si želáme."


Neviem sa rozhodnúť, či sa mi viac páčili prvé tri knihy, alebo tieto tri posledné. Možno by som povedala, že narovnako pretože v oboch boli momenty, keď som si povedala že sú naozaj dobré, ale aj tie, pri ktorých som si povedala, že je to ako obohratá platňa a zdalo sa mi, že som to už čítala.

A to je vlastne aj hlavná vec, ktorú by som týmto knihám chcela vytknúť... opakovanie sa. V podstate sa mi zdalo, že tá séria je o tom istom. Najskôr je všetko dobré, potom sa to pokazí, ide sa na záchrannú misiu a potom je to opäť dobré, opäť sa niečo pokazí a opäť sa ide na záchrannú misiu. Nemôžem povedať, že by boli knižky napísané zlé, to naozaj nie, ale keď je dej takýto, tak sa čitateľ začne časom nudiť, čo je naozaj škoda, pretože si myslím, že táto séria mala potenciál. (Len tak mimochodom aby som nezabudla spomenúť, momentálne vydavateľstvo Slovart vydalo novú časť ktorá má prepojenosť s touto ságou, je však o inej postav, ktorá sa v príbehu objavila. Verím tomu, že zanietení a veľkí fanúšikovia si túto knižku užijú a veľmi ich to poteší :) )

Aby som len nekritizovala, musím povedať že mali tieto knihy aj svetlú stránku a to v prostredí. Síce dej bol často jednotvárny, ale prostredie sa často menilo, čo bol jeden zo svetlých bodov, ktoré celkom udržiavali moju pozornosť.

"Niekedy sú pre nás najväčšou skúškou situácie, ktoré nie sú sami o sebe nebezpečné. Niekedy je najťažšie zo všetkého vôbec prežiť."


Druhým svetlým bodom boli postavy. Mala som pocit, že sa príbeh nerozvíja len okolo hlavných postáv, ale pribúda aj veľa nových, ktoré naším hrdinom buď cestu uľahčujú, alebo komplikujú. Pre niekoho môže byť práve toto negatívum, pretože viem, že niektorí nemajú radi veľké množstvo postáv, kvôli zmätku ktorý to môže spôsobiť. Avšak všetko záleží na autorovi a na tom, ako tieto postavy vykreslí, či im dá charakter a všetko potrebné pre to aby, si ich všetci vedeli dobre zapamätať a zaradiť. 

Nuž a nakoniec by som chcela povedať, že som celkovo zo série určite sklamaná nebola. Nemala som priveľké očakávania, pretože som z každej strany v podstate počula iný názor, ale chcela som si urobiť ten vlastný, čo sa mi aj podarilo. Páčili sa mi tieto knihy? - Áno. Budem ich odporúčať aj ostatným? - Myslím si, že áno. Nebola to katastrofa, ale nezaradili sa ani medzi moje top knihy prečítané za tento rok. Verím však tomu, že majú mnoho priaznivcov a ešte viac si ich nakoniec môžu získať :)


Za príležitosť si túto sériu prečítať zo srdca ďakujem vydavateľstvu Slovart :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára