štvrtok 1. septembra 2022

Vnútorný hlas (Ethan Kross)

 


Anotácia 

Všetci to poznáme. Keď vedieme vnútorný dialóg, podvedome dúfame, že sa napojíme na svojho vnútorného kouča, ktorý nás podporí a pomôže nám. Často je však realita úplne iná. Niekedy nám do toho začne rozprávať náš vnútorný kritik, ktorý sa správa ako náš najväčší nepriateľ, znižuje nám sebavedomie a vraví nám, že to, po čom najviac túžime, aj tak nezískame, lebo nie sme dosť dobrí.

Ethan Kross, oceňovaný psychológ, vo svojej prelomovej knihe Vnútorný hlas skúma tiché rozhovory odohrávajúce sa v našich mysliach. Vysvetľuje, ako tieto rozhovory formujú náš život, prácu a vzťahy, a radí, ako si hravo poradiť so stavmi úzkosti, zlepšiť si svoje fyzické a duševné zdravie a prehĺbiť vzťahy s druhými. Zároveň upozorňuje, že ak podľahneme negatívnemu a dezorientujúcemu vnútornému hlasu, môže to poškodiť naše zdravie, zhoršiť nám náladu, narušiť vzťahy a spôsobiť, že pod tlakom zlyháme.

Názov:  Vnútorný hlas

Autor: Ethan Kross

Žáner: Náučná literatúra

Počet strán: 320

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Grada

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Po dlhšej dobe, kedy som čítala iba samú romantiku, alebo fantasy, som sa rozhodla zasiahnuť aj trošku do iného žánru a tým je náučná literatúra.

Tým, že študujem psychológiu, ma takéto knihy často zaujmú a rada si ich prečítam. Avšak nie je všetko zlato čo sa bliští ako sa hovorí a tiež nie každá kniha ktorá zasahuje do oblasti psychológia je dobrá a niečím originálna.

Pri tejto knižke som o originalitu núdzu nemala. Autor rozpráva veľmi jednoduchým štýlom, ktorý sa dá ľahko pochopiť aj nezainteresovanému človeku. To sa mi veľmi páčilo, pretože niektoré knihy sú napísané naozaj zložito a kým vlastne prídem na to, čo autor chcel myšlienkou povedať, už dávno stratím niť.

Ako ďalšie plus tejto knižky som videla aj to, že to neboli iba nudné a zdĺhavé články, ktoré neboli ničím obohatené. Práve naopak. Zaujímavosťou sú rôzne cvičenia, ktoré si dokážete vyskúšať aj sami na sebe. Ja som tak napríklad urobila. V podstate som tak robila už aj v minulosti len som o tom nevedela.
Veľa krát som si napríklad dávala pauzu od sociálnych sietí, pretože v tejto dobe sú ľudia na nich závislí. Bohužiaľ je to tak. A poviem vám, je to naozaj neskutočný detox, pretože sa na vás z každej strany nevalia nejaké informácie, ktoré váš mozog často krát ani nedokáže spracovať a nahodíte sa do kľudového režimu, kedy možno začnete nad niektorými vecami rozmýšľať inak... preto, lebo budete sami so sebou a so svojim vnútorným hlasom. 

Jedinou nevýhodou, ktorú táto kniha so sebou prináša pre mňa bolo to, že sa autor naozaj niekedy trošku opakoval. Keď sa jedna myšlienka zopakuje dva-trkrát počas celej knihy, tak budiš, ale nie viac krát a v tak útlej knižke, ako bola táto...

Takže odporúčam túto knižku? - Rozhodne áno. Užila som si jej čítanie? - Áno... ak by ste chceli siahnuť po niečom z oblasti psychológie, pričom naozaj vypnete a bude to trošku niečo iné ako zvyčajné knihy plné iba odborných popisov, myslím si, že je to tá správna voľba. :)








Za možnosť prečítať si túto knižku, veľmi ďakujem vydavateľstvu Grada. :)  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára