štvrtok 15. septembra 2022

Psychológia masových vrahov (Andrej Drbohlav)


Anotácia 

Ľudská duša je rozľahlá, rozmanitá a pestrofarebná krajina, ktorá vytvára jemné, ale i veľmi hrubé rozdiely medzi všetkými ľuďmi a robí každého človeka úplne jedinečným. Je to fascinujúci a stále len málo prebádaný svet.

Po predchádzajúcej úspešnej knihe Psychológia sériových vrahov sa psychopatológ a behaviorálny patológ Dr. Andrej Drbohlav opäť vydáva na cestu k temným hraniciam duše, aby čitateľom predstavil ďalšiu podobu mnohonásobného vraha. Masový vrah myslí inak, žije inak, inak pácha zlo, má iné motívy, ale predovšetkým sa už od detstva úplne inak vyvíja. V mnohých prípadoch je produktom doby, v istom zmysle slova nezdravej spoločnosti, a stretávame sa s ním po celom svete čoraz častejšie. Ľudstvo zažilo toho už mnoho a sú činy, o ktorých je potrebné hovoriť, aby si ľudia na konkrétnych prípadoch zla uvedomili, že k nemu nesmú byť ľahostajní, nesmú ho prehliadať, pretože zlo je veľmi nákazlivé.
Táto kniha je o malých vzdorovitých, pokrivených a prípadne rôzne zneužívaných deťoch, ktoré sa kvôli paranoidnému a nenávistnému vzťahu k ľuďom v dospelosti zmenili na skutočné monštrá.

Názov:  Psychológia masových vrahov

Autor: Andrej Drbohlav

Žáner: Psychológia

Počet strán: 312

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Grada

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Študujem psychológiu a som verný fanúšik podcastov ako je napríklad @vrazedne_psyche , takže som vedela, že knižka takéhoto typu bude presne pre mňa.

Možno sa nejeden človek pozastaví nad tým, prečo čítam alebo počúvam o vraždách, veď to nie je nič príjemné. Áno nie je. Ale napriek tomu je to pre mňa neskutočne fascinujúce, ako sa postupne odkrývajú jednotlivé tajomstvá osobnosti, výchovy a vplyv prostredia a fungovanie ľudskej mysle.
Skúmanie toho, čo môžu byť spúšťače takéhoto správania a aký vplyv na to môže mať výchova a prostredie sú presne veci, ktorými by som sa chcela zaoberať a to sú aj tie veci, ktoré som našla v tejto knihe.
Nechcelo sa mi niekedy až veriť tomu, čo čítam. Niektorí sú schopní strašných vecí ktoré nedokážem ani popísať. Mne samej trvalo nejaký čas kým som to strávila a dokázala tieto veci už počúvať alebo čítať bez toho aby mi z toho prišlo vyslovene zle.
Nájdete tu opísaných ľudí, ktorý mená sú veľmi známe. Napríklad taký Mao Ce’ tung alebo Adolf Hitler. Ale tiež sú tu opísané menej známe mená ako je napríklad Oľga Hepnarová, čo bol práve prípad, ktorý sa stal v Českej Republike. Keď si človek myslí, že za všetko zlé čo sa mu v živote stane môže spoločnosť, vyzerá to tak že sa jednoducho rozhodne nabúrať do nich nákladiakom a odplatiť tak všetko zlo.
Pre väčšinu ľudí, do ktorej spadám aj ja je takýto čin jednoducho nepochopiteľný no pre ňu bol racionálny a spravodlivý.
Táto kniha je písaná odborne ale rozhodne je vhodná aj pre “laikov”, pretože je jednoducho chápateľná čo je podľa mňa veľké plus. Je plná zaujímavých prípadov a detailov, ktoré sa často napríkladov do podcastov nedostanú. Rozhodne si odporúčam vypočuť aj podcast od @vrazedne_psyche a ak by ste chceli konkrétne o uvedenom prípade Oľgy Hepnarovej, nájdete ho pod názvom “Posledná popravená”.

Milovníkom vražedných príbehov a podcastov sa táto kniha bude páčiť, pretože poskytuje množstvo detailov a perfektný náhľad do vrahovej mysle. Velmi odporúčam! 🙏🏻

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára