streda 5. októbra 2022

Ako sa chrániť pred toxickými ľuďmi (Shahida Arabi)

 


Anotácia 

Cítite sa preťažení svetom okolo vás? Trápite sa s požiadavkami iných a zažívate extrémnu úzkosť alebo stres v časoch konfliktov? Vplývajú na vás emócie iných ľudí? Vitajte vo svete empatov a vysoko citlivých ľudí, ktorým je prirodzené pomáhať druhým, a tak sa stávajú ľahkým terčom narcistov a sebavedomých jednotlivcov, ktorí sa snažia využívať ľudí pre svoj vlastný prospech. Ako sa však chrániť pred takýmito nezdravými vzťahmi?

Pomocou tejto knihy objavíte cielené tipy, ako si poradiť s piatimi hlavnými typmi toxických ľudí:


  • Bežný typ narušiteľov hraníc
  • Pobláznenci a lapači pozornosti
  • Emocionálni upíri
  • Narcisti
  • Sociopati a psychopati

Ak ste pripravený postaviť sa toxickým ľuďom vo svojom živote, táto kniha má všetko, čo potrebujete na to, aby sa vám to podarilo.

Názov:  Ako sa chrániť pred toxickými ľuďmi

Autor: Shahida Arabi

Žáner: Náučná literatúra

Počet strán: 240

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Grada

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Musím povedať že sa mi táto knižka nečítala ľahko a to z jedného jediného dôvodu. Vo veľa veciach som sa našla a nie vždy bolo ľahké si to priznať, alebo si znova vyvolať spomienky na udalosti, ktoré som si chcela nechať pochované hlboko v nevedomosti.

Určite sa už nejeden z nás stretol za svoj život aspoň s jedným toxickými človekom, ktorý bol niečo ako citový upír, vysávač alebo niečo oveľa horšie. Ja sama som takúto “česť” mala a bolo to niečo naozaj hrozné. Sociopati a narcisti presne vedia čo urobiť, ako to urobiť, čo povedať aby vás dostali presne tam kam chcú. Pre ľudí ako som ja (VCĽ - vysoko citlivých) je toto jedna z najhorších vecí aká sa môže stať pretože sme veľmi dôveryhodný a nepozeráme sa na to, že sa nás ten človek snaží zmanipulovať alebo nám chce urobiť niečo zlé… práve naopak, snažíme sa vidieť to dobré a často nepočúvame dobre mienené rady nášho okolia.

Ja vám jednu radu dám. Počúvajte ľudí okolo vás ktorí vám hovoria že niekto nie je pre vás dobrý, je toxický a nerobí vám vzťah s ním dobre, pretože poväčšine majú pravdu a vidia to, čo vy cez svoje ružové okuliare nevidíte.

Ja mám z takýchto ľudí strach. Predovšetkým preto, lebo viem čoho všetkého sú schopní a kam až môžu zájsť.

Nehovorím, že vám táto knižka dá presný návod k tomu, ako sa niekomu takémuto v živote vyhnúť, avšak dá vám aspoň nejaký ten pohľad do ich mysle, mysle obetí a možno ak sa nabudúce stretnete s toxickým človekom, budete to vedieť…






Za možnosť prečítať si knižku ďakujem pekne vydavateľstvu Grada :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára