pondelok 31. októbra 2022

Po celý čas (Mikki Daughtryová, Rachael Lippincottová)

 


Anotácia 

Kyle nemá dôvod pochybovať o svojej budúcnosti. Počas strednej školy tvoria s Kimberley nerozlučný pár a chystajú sa nastúpiť na rovnakú univerzitu. Všetko zmení noc po maturitnom večierku a tragická autonehoda. Kým Kyle sa preberá v nemocnici s poranením mozgu, Kimberley nehodu neprežila. Zdá sa, že nikto z najbližších nedokáže pochopiť, čím si Kyle prechádza. Výnimkou je Marley.
Marley vie, aké je to stratiť milovaného človeka. Navyše je presvedčená, že za to nesie vinu. Vzájomným porozumením si liečia rany a upevňujú puto medzi nimi. Kyle neveril, že by ešte mohol byť šťastný, ale aj tak má pocit, že sa blíži niečo, čo mu opäť prevráti svet naruby.

Názov:  Po celý čas

Autor: Mikki Daughtryová, Rachael Lippincottová

Žáner: Beletria

Počet strán: 320

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Yoli

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Po dlhšom čase som opäť dostala chuť čítať niečo milé a nevinné zo sekcie Young adult. Toto nehovorím veľmi často, pretože tento žáner ma v posledných mesiacoch veľmi obchádza. Možno to, že sa mi táto knižka páčila bolo spôsobené aj práve tým, že veľa žánrovo podobných nečítam, alebo bola jednoducho naozaj dobrá.

Spoluautorka tejto knihy Rachel Lippincott napísala aj knižku Na pár krokov, ktorú ja mám neskutočne rada ako aj v písanej, tak aj v sfilmovanej verzii a preto mi tento jednoduchý štýl písania sadol a užívala som si ho.

Môžem povedať len toľko, že dej knihy som absolútne neodhadla a nečakala som, že to bude o tom, o čom to bolo. Ale za to som práve šťastná, pretože to bolo niečo iné a nové.
Zo začiatku mi to pripomínalo klasické romantické príbehy a bolo veľmi ľahko predívateľné čo sa tam stane. Avšak trvalo to iba pár stránok a po nich sa spustila plejáda udalostí, pri ktorých  som sa nestačila čudovať.

Keď sa Kyle prebudí po nehode, Kim je mŕtva a s ňou zmizla aj všetka radosť z jeho sveta. Nedokáže sa z toho pozbierať a každý deň upadá do väčších a väčších depresií, až nakoniec ho nejaká neviditeľná tajná sila vytiahne von spomedzi štyroch stien a dorazí k jej hrobu, kde sa stane niečo nečakané. Stretne Marley, ktorá mu prevráti celý svet hore nohami.

Cintorín je veľmi zvláštne miesto na stretávanie sa. Celkovo sa títo dvaja stretli za veľmi zvláštnych okolností. Práve vtedy, keď to najviac potrebovali a práve preto mi to hneď prišlo podozrivé. Súcitila s ním, chápala ho a hovorila tie správne veci, ktoré možno počuť nechcel, ale potreboval. 

Celkovo dej tejto knihy bol naozaj veľmi milý a všetko bolo pekné a romantické... teda až na záverečné scény, ktoré prišli ako facka. Vôbec som nechápala, ako som si to nemohla všimnúť, že všetko je až moc dokonalé na to aby to bola pravda. Ako sa blížil koniec knihy, trochu mi to pripomenulo záver knižky "Zostaň so mnou". Tí ktorí ju čítali, budú pravdepodobne vedieť, o čo sa jedná. Nebolo to tak však do bodky a za to som naozaj rada, pretože ďalšiu takú facku v poradí by som asi naozaj už neprežila.

Na záver poviem len toľko, že vám táto knižka určite stojí za prečítanie a verím tomu, že mnohým z vás sa páčiť bude. Ja som to vôbec nečakala a naozaj som sa do nej zamilovala.

Za zaslanie knižky na recenziu ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Ikar. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára