sobota 22. októbra 2022

Moja čínska dekáda (Pavel Dvořák)

 


Anotácia 

Vtipné, ale i smutné; prekvapujúce, či niekedy až šokujúce; ale vždy veľmi zaujímavé zážitky sinológa, tlmočníka čínštiny a YouTubera Pavla Dvořáka z viac ako desiatich rokov života medzi Číňanmi.

Pavel Dvořák nikdy netúžil precestovať svet. Túžil spoznať Čínu. Ale tak, ako ju pozná málokto! Po štúdiách na čínskej univerzite sa mal vrátiť domov, ale namiesto toho zavolal rodičom, že sa už nevráti. Z malej slovenskej dediny sa presťahoval do dvadsaťsedemmiliónového Šanghaja.
Začiatky bez zázemia, peňazí a známostí boli ťažké, ale otvorili Pavlovi dvere do života v Číne. Spoznal tu svoju čínsku manželku, uchytil sa ako tlmočník, sprievodca a napokon aj majiteľ cestovnej kancelárie. Vďaka svojej pestrej práci precestoval Čínu od severu na juh a od západu na východ. Nazbieral bizarné a vtipné zážitky z ciest, čínskych tovární, medzinárodných korporácií, politických rokovaní, ale aj čínsko-slovenského manželstva a rodinného života, o ktoré sa v tejto knihe s čitateľmi otvorene podelí.

Názov:  Moja čínska dekáda

Autor: Pavel Dvořák

Žáner: Beletria pre cestovateľov

Počet strán: 230

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: RAK

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Niektorí ho poznajú menej, niektorí viac a niektorí možno vôbec. No pre mňa je tento človek už dlhý čas inšpiráciou a spôsobom, ako vycestovať do krajiny, ktorú by som chcela navštíviť, aj bez toho, aby som sa musela zdvihnúť doma zo stoličky.

Na Pavla Dvořáka som na youtube narazila už pred nejakým časom a celkom náhodou. Milujem čínsku kultúru a preto som so záujmom klikla na jeho video. Popravde som ani nečakala, že ma tak zaujme a pozriem si celý kanál behom pár dní, ale stalo sa a ja som sa stala verným fanúšikom. Keď som počula o tom, že má vychádzať aj kniha o jeho živote a cestách Čínou, bola som nadšená a vedela som, že si ju musím prečítať.

Mám veľmi rada cestopisy a obzvlášť tie, ktoré sa čítajú jednoducho a akoby samé. A toto bol presne ten prípad. Ani som nevedela ako a mala som zhltnutú celú knihu. Mohlo by to byť jasné, keďže Pavlov štýl rozprávania poznám už z videí a vždy bol pútavý, takže ani kniha by nebola iná. Je naozaj plná rôznych zážitkov, niektorých vtipných, niektorých aj menej vtipných, ale všetky rozhodne stoja za prečítanie.

Nemôžem opomenúť ani krásne spracovanie knihy. Už na prvý pohľad je iná svojim obalom, Ktorý je naozaj krásny a vyzerá ako stará papierová doska. Áno ja viem krásne prirovnanie :D To je ale len začiatok. Vo vnútri na vás čaká ďalšie prekvapenie v podobe veľmi prehľadne zadelených textov v kapitolách a obohatenie o krásne obrázky z jeho ciest. To bolo pre mňa osobne zážitkom a niektoré som skúmala dopodrobna aj niekoľko minúť. Taktiež vnútri nájdete aj QR kódy, ktoré vás po naskenovaní prehodia na video s danou tematikou na jeho youtube kanáli. Osobne som takéto niečo v knihe ešte nevidela a preto ma to fascinovalo a bol to podľa mňa brilantný nápad. Je teda určite vidieť, keď si autor dá záležať na spracovaní knihy a chce, aby ľudí upútala.

Už teraz viem, že ak by sa Pavel rozhodol vydať ďalšiu knihu, či už o jeho živote, alebo úprimne aj o jeho nákupnom zozname, budem prvá v rade a čakať na to, kým ju budem môcť držať v rukách.

Nezostáva mi povedať nič iné, iba bravó. Táto kniha rozhodne stojí za prečítanie a garantujem vám, že milovníkom Číny a milovníkom cestovania sa táto kniha rozhodne bude páčiť a zaradia si ju medzi obľúbené. 



Za zaslanie knižky ďakujem vydavateľstvu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára