pondelok 11. septembra 2023

Milý Johne (Nicholas Sparks)

 


Anotácia 

Romantický příběh lásky amerického vojáka a mladé středoškolačky. John Tyree se stane vojákem, aniž by věděl, co všechno to obnáší. O týdenní dovolence se osudově zamiluje do Savannah, křehké a laskavé dívky. Jejich city ale podrobí tvrdé zkoušce 11. září, protože John musí do války. Dokáže láska překonat stesk a odloučení, ale i hlubší rozpory mezi milenci?

Názov:  Milý Johne

Autor: Nicholas Sparks

Žáner: Beletria

Počet strán: 272

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Ikar

Hodnotenie: 5/5


Recenzia 

Som si istá tým, že veľa z vás od tohto autora niečo čítalo, alebo aspoň ste o ňom niekedy počuli. Vždy som milovala sfilmované verzie jeho kníh a vyrastala som na nich, avšak jeho knihy som nikdy neprečítala. Približne minulý rok som sa to rozhodla zmeniť a spraviť si kompletnú zbierku jeho kníh. Pri niektorých knihách to bolo ťažké, pretože som sa k nim nemohla dostať a momentálne mi stále nejaké chýbajú, ale verím, že raz bude celá, tak ako má byť.

Dnes by som chcela napísať pár slov ku knihe, ktorú podľa mňa veľa z vás pozná a možno si práve ani neuvedomujete, kto je jej autorom. Niektorí ste možno videli aj jej sfilmovanú verziu, ktorá je mimochodom veľmi úspešná a po prečítaní tejto knižky musím povedať, že aj veľmi verná svojej predlohe. Za to som samozrejme veľmi rada, pretože nebudeme si klamať, veľmi často sa stáva, že dej knihy nesedí s dejom filmovým a sú tam urobené zásadné zmeny.

Na dej sa pozeráme z pohľadu mladého Johna, ktorý si užíva svoj život plnými dúškami. Jeho najlepší kamarát je alkohol a najlepšia kamarátka krčma. Všetko sa však zmení keď sa rozhodne svoj život od základu prekopať a zapísať sa na vojnu. Samozrejme že je to veľmi nebezpečné povolanie, ale súhlasím aj s jeho názorom a motívom, pre ktorý tam išiel. Aby sa zmenil z chlapca na muža. V poslednej dobe si čoraz častejšie hovorím, že by to niekedy prospelo aj novodobej generácii, ktorej sama už pomaly prestávam rozumieť. 

Veľmi sa mi páčila aj romantická linka, ktorá vznikla medzi Johnom a  Savannah. Našla som tam však jednu chybičku krásy a to bolo, že na mňa to bolo veľmi rýchle. Samozrejme, niekedy stretnete niekoho a je to ako blesk z jasného neba a páčite sa jeden druhému, ale stále si nemyslím, že sa dokážete behom troch dní do človeka tak moc zamilovať, aby ste spolu strávili nasledujúce tri roky svojho života a ešte vo vzťahu na diaľku. Možno takto hovorím preto, lebo som to nezažila, ale príde mi to extrémne ťažké si to len predstaviť a nie to ešte aj uskutočniť. 

Ďalšia vec ktorú musím podotknúť je, že po celý čas som mala pocit, že kniha je neskutočne realistická (teda až na ten moc rýchly rozbeh romantickej linky). Pri Sparksových knihách mám ten pocit vždy pretože vie perfektne vystihnúť ľudské osudy a pocity tak, aby ste mu to presne verili a to je podľa mňa naozaj úžasné. Páčilo sa mi, ako tam zahrnul psychické ochorenie jednej z hlavných postáv, o ktorom vám ja nechcem prezradiť viac, na to samozrejme prídete behom knihy sami, ale keďže študujem psychológiu, pre mňa to bolo výborné čítanie. A naozaj musím povedať, že vyzeralo to tak, že buď to má autor veľmi dobre naštudované, alebo sa s tým niekedy v živote už stretol, pretože opísané to bolo naozaj dobre a vierohodne. To je napríklad vec, ktorú tiež nemám rada ak niektorí autori robia, že sa snažia opisovať nejaké ochorenia a pritom si o tom nenaštudovali dostatočné množstvo informácií a nuž potom to tak aj vyzerá.

Každopádne to bol, aspoň pre mňa, naozaj veľmi pekný príbeh lásky a toho, že človek niekedy urobí to, čo je správne, aj keď ho jeho srdce možno ťahá trošku inam. Nie vždy dostaneme vo svojom živote to čo chceme, ale to čo potrebujeme (myšlienky z mojej obľúbenej rozprávky len tak by the way :)) Určite vám odporúčam si knižku prečítať a verím tomu, že milovníci romantiky to určite ľutovať nebudú, pretože Nicholas Sparks nie je prvoplánový autor a zanechá vás plných pocitov ako aj dobrých, tak aj tých zlých, ale určite to bude stáť za to. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára