pondelok 12. apríla 2021

Tajné svety (L.D.Lapinski)

 


Anotácia 

Zbaľte si veci, vyrážame za magickým dobrodružstvom!

Vitajte v cestovnej agentúre Tajné svety, odkiaľ vás každý kufor prepraví do iného sveta. Stačí vkročiť dnu...

Keď dvanásťročná Flick Hudsonová dostane návrh, aby vstúpila do Tajnosvetského spolku, je od radosti celá bez seba. Rýchlo však zistí, že s magickým multiverzom niečo nie je v poriadku. Uprostred leta prichádzajú snehové búrky, miznú celé ulice a jeden kufor ju zavedie do sveta, ktorý zostal celkom opustený. Flick čoskoro poruší všemožné spoločenské pravidlá a posunie hranice mágie, aby prišla na to, čo sa vlastne deje. Dokáže však dať všetko do poriadku, skôr než všetky svety – vrátane jej vlastného – navždy zmiznú?

Názov: Cestovná agentúra Tajné svety

Autor: L.D.Lapinski

Žáner: Fantasy

Počet strán: 384

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Ikar

Hodnotenie: 4,5/5 ★


Recenzia 

Priznám sa, že zo začiatku som sa tejto knihy bála a nechcelo sa mi do jej čítania. Myslela som si, že to buď extrémne detské a predsa len ja už nie som cieľovka pre takýto druh kníh. Ale.. v živote sa stávajú rôzne veci a ja som sa ocitla v situácii, kedy som bola extrémne smutná a potrebovala som nejaký únik z reality a presne táto knižka mi prišla ako vhodná voľba.

Nemýlila som sa. Vtiahla ma do deja a už ma nepustila. Jediná škoda bola toho nešťastného proma, ktoré Ikar urobilo. Veľa fanúšikov očakávalo niečo v súvislosti s HP a potom boli veľmi sklamaní, aj bez toho, aby tejto knihe dali vôbec šancu. Ja by som bola veľmi rada, ak by to bolo podobné ako Harry. Ak by každým rokom naša hrdinka rástla a my by sme rástli a zažívali dobrodružstvá spolu s ňou, pretože pri tejto sérii si to viem celkom dobre predstaviť. 

Čo sa týkalo hlavnej postavy Flick, tak to bolo malé zvedavé dieťa. Asi presne také, ako som bola aj ja a ak ma niečo zaujalo, bola som natoľko tvrdohlavá a išla som si za tým, kým som neodhalila každé tajomstvo. A možno práve preto mi sadla a veľa ráz som sa pri jej replikách usmievala. Má milú povahu a predstavujem si ju ako malé pehaté a zvedavé dievčatko, ktoré by som v realite určite mala rada.

Veľ ľudí dej tejto knihy nezaujal. Ale u mňa to bolo práve naopak. Veľmi ma zaujalo cestovanie medzi svetmi pomocou kufrov, pretože je to zase niečo nové, čo tu ešte nebolo. Už len to musí čitateľa osloviť. A spracovanie bolo naozaj dobré. Svety boli vymyslené veľmi dobre a veľmi ľahko sa to celé predstavovalo čo bolo obrovské plus, aspoň pre mňa. Bolo to jednoducho milé a detské a poskytne vám to neuveriteľný únik z reality, to môžem zaručiť. Presne také niečo som hľadala a potrebovala ako soľ, takže mne táto knižka absolútne sadla a nemám jej čo vytknúť. Ak aj mala pomalší začiatok, tak si predsa len treba uvedomiť, že je detská a hlavne, že to bude séria. Treba sa do deju vžiť a vytvoriť aj vzťah k postavám a to nejde hneď.

"Nemusíš sa uspokojiť s pádom, keď môžeš lietať."

Čo bolo pre mňa ešte veľké plus boli myšlienky. Skryté, medzi riadkami, ale aj očividné. Táto kniha je podľa mňa určená rovnako ako pre deti, tak aj pre dospelých, pretože sa tu nájde nejedna veta, ktorú by som niektorým vtĺkla do hlavy. Niektorí zabudli snívať a myslím si, že bez toho sa v živote nezaobídeme. Robí to náš život krajším či už chceme, alebo nie a ja sama sa nechcem stať zatrpknutým dospelým, takže som veľmi vďačná, že som sa mohla aspoň takto vrátiť do mojich detských čias.

Celkovo by som túto knižku zhodnotila veľmi pozitívne a je to krásny príbeh, pri ktorom som neskutočne zvedavá, ako bude pokračovať a už teraz sa teším na ďalšie časti. Myslím i, že z toho vznikne naozaj parádna zbierka, pri ktorej sa teším, keď ju budem čítať vlastným deťom. 

Na záver pridám jeden zo svojich obľúbených citátov:

"Odhodlanie býva silná zbraň."


Za zaslanie knižky veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára