piatok 11. júna 2021

Kto rozsvecuje hviezdy (Amanda Dykesová)

 

Anotácia 

V starom tehlovom londýnskom domci býva rodina skromného hodinára a každý večer v ňom ožíva kúzlo minulosti. Príbehy, ktoré otec rozpráva pri kozube, prebúdzajú v Lucy Claremontovej fascináciu svetovými vodami. Tak veľmi ju opantajú, že svoj život i prácu zasvätí hľadaniu stratenej lode, legendárnej Jubilee. Keď ju však postihne osobná tragédia, na pomoc so záhadou jej príde Dashel, kamarát z detstva, a jeho vedomosti o hviezdach.
Pred dvesto rokmi istý pastier zachránil šľachtického syna mocného admirála a navždy zmenil životy troch mladých ľudí. Deti rástli a zúriaca vojna do ich životov vrývala brázdu nemysliteľného žiaľu a hlbokej lásky, ale aj príbeh zrady, obety a vykúpenia, ktorý v priebehu storočí upadol do zabudnutia. Kým Lucy a Dash skúmajú tajomné ruiny na pobreží východného Sussexu, nájdu si cestu do spoločenstva súzniacich duší i k dávno zabudnutému príbehu. Príbehu, ktorý im možno prinesie odpovede. A uzdravenie – po ktorom tak zúfalo túžia.

Názov: Kto rozsvecuje hviezdy 

Autor: Amanda Dykes

Žáner: Beletria

Počet strán: 408

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Hneď ako som prvý raz uvidela túto nádhernú knihu to bola láska na prvý pohľad. Aj napriek tomu, že som ešte nevedela, že príbeh ktorý sa pod tou skvostnou obálkou skrýva sa stane jedným z mojich absolútne najobľúbenejších tohto roku, som vedela, že si ju chcem prečítať. Veľmi ma fascinujú hviezdy a táto kniha ich bola rozhodne plná.

"Najlepších priateľov stretávame tým najnepravdepodobnejším spôsobom."

Už po prvých stránkach som vedela, že som príbehu prepadla. Neviem či je to štýlom písania autorky, témou, alebo prostredím v ktorom sa príbeh odohrávajú, ale bola som z toho unesená. Už po pár stránkach som písala kamarátke o tom aká je úžasná a musí si ju prečítať a viem, že to nebolo prvé ani posledné odporúčanie na túto knihu.

Zatiaľ som bola zamilovaná do obyčajných historických románov, ktoré nemajú ani tak zložitý dej a sú si navzájom podobné. Avšak toto bolo niečo úplne iné ako by ste od toho zrejme čakali. Už len to, že sme tu mali prelínajúce sa dejové línie bolo plus a bol to unikát. Ani jedna z nich pre mňa nebola menej zaujímavá ako tá druhá, pretože v oboch časoch sa odohrávali krásne a jedinečné príbehy a preto verím, že nie som jediná, ktorú to tak bavilo.

"Nikto z nás presne nevie, čo urobiť, keď sa niečo zlomí, alebo pokazí. Môže sa stať, že všetko len zhoršíme. No ak neurobím nič, zlomené ostane zlomeným, pokazené pokazeným a zranené zraneným. nestojí to aspoň za pokus?"          

            - Amanda Dykes



Páčilo sa mi, že udalosti ktoré sa stanú boli (aspoň pre mňa) nepredvídateľné. Stále som bola prekvapená a neprestávala som žasnúť nad tým, s čím nás autorka neustále prekvapovala, pretože tam toho naozaj bolo dosť. 

Vedela som hlavne jednu vec... že "rozprávač príbehu" o Jubilee a jej samotný príbeh budú navzájom prepojené. Nevedela som však ako a som veľmi rada za to, ako nám to autorka na konci pekne vysvetlila a poprepájala. Všetky dieliky skladačky zapadli na správne miesto a príbeh sa stal jednoducho dokonalým. Všetko začalo dávať zmysel.

Veľa krát ma tento príbeh chytil za srdce a mala som slzy na krajíčku. To koľko tu bolo opísanej lásky odvahy a dobrodružstva... jednoducho to bola skvelá kombinácia, ktorá čitateľa hneď zaujme. 

"Nič nie je nemožné."

Samozrejme ani v tejto knihe som sa nevyhla tomu, že som mala niektoré menej obľúbené postavy a niektoré viac. Ale na našich hlavných postavách mi nevadilo nič a celú štvoricu som mala veľmi rada. Prijala by som kľudne ´ďalší takýto príbeh z pera autorky a viem, že sa rozhodne pustím aj do ďalších jej kníh. Dúfam, že nebudem sklamaná, pretože táto kniha nasadila latku veľmi vysoko a som zvedavá, ktorá knihu aj prekoná (ak sa to stane ;) )


Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net za zaslanie recenzného výtlačku.

Ak by vás táto nádherná knižka zaujala a chceli by ste si ju kúpiť, môžete tak urobiť tu. <3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára