sobota 19. júna 2021

Úsvit (Stephanie Meyer)

 



Anotácia 

Keď milujete toho, kto vás zabíja, nemáte na výber. Ako by ste mohli utiecť, ako by ste mohli bojovať, keby ste práve tým ublížili niekomu, koho milujete? Ak mu nemáte dať nič viac a nič menej ako vlastný život, ako by ste mu ho mohli odoprieť? Niekomu, koho skutočne milujete?

Bella Swanová je neodvolateľne zaľúbená do upíra – je to pre ňu krásny sen a zároveň nočná mora, ktoré vytvárajú jej nebezpečne vyhrotenú realitu. Na jednu stranu ju ťahá silná vášeň, ktorú cíti k Edwardovi Cullenovi a na druhú hlboké puto k vlkolakovi Jacobovi Blackovi a prežila búrlivý rok plný pokušenia, strát a sporov, kým dospela k rozhodujúcemu okamihu. Rozhodne sa teraz vstúpiť do temného, no zvodného sveta nesmrteľných, alebo bude pokračovať v ľudskom živote? Od odpovede na túto otázku závisí osud dvoch kmeňov.

Keď sa Bella už raz rozhodla, začína sa prekvapivý sled nevídaných udalostí s potenciálne ničivými a tajomnými dôsledkami. Práve keď sa zdá, že sa zamotané pradivá Bellinho života – ktoré sa po prvý raz objavili v Súmraku, potom sa zamotali a potrhali v Nove a Zatmení – znova rozpletú a usporiadajú, mohli by byť zničené... navždy?

 Názov: Úsvit

Autor: Stephenie Meyer

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 736  

Rok vydania: 2014  

Vydavateľstvo: Tatran


Recenzia 

Na posledný diel tejto ságy som sa neskutočne tešila, pretože je mojim najobľúbenejším. 

Zo začiatku nám knižka vykresľuje svadobnú scénu, čo ja osobne zbožňujem ako vo filme, tak aj v knihe. Takáto svadba bola pre mňa snom už odkedy som Twilight čítala/videla prvý raz, pretože bola naozaj nádherná a romantická a pri takýchto predstavách sa mi tlačia slzy do očí.


Taktiež ich pobyt na Esminom ostrove.. nemám na to slov, pretože keď som si to všetko predstavovala, tak to jednoducho malo krásnu atmosféru. Konečne sme neboli viac menej len vo Forks, ale presunuli sme sa trochu aj niekam inam a to som si veľmi užívala. Síce po nejakom čase sa začala odohrávať dráma a pri čítaní, ako aj pri pozeraní vo filme som mala normálne aj ja bolesti za ňu a o tom pôrode ani nehovorím, to bolo strašné. Ale tak povedala by som, že sa to snažili urobiť dosť realisticky, čo aj ten efekt malo. 


"Ono pravda, rozum a láska sú v dnešných časoch rozkmotrení."



Najviac som si to však užívala po tom, ako sa stala Bella upírkou, pretože ceý príbeh nabral také to svoje čaro a čakala som na to celé 3 knihy. Presne ako povedala aj ona, narodila sa preto, aby sa stala úpirkou, inak to proste ani byť nemalo. Zrejme teraz veľa ľudí pohorším, ale keby skončíla s Jacobom, zrejme by som to ani nečítala, pretože tak to proste byť nemá, vždy som bola tím Edward a aj budem. 

Bavilo ma sledovať, ako sa Bella vyvíja ako novorodená a tiež ako prichádza na svoje schopnosti ako štít. Mohlo nám to dôjsť, keď nikto na ňu nemohol použiť svoje schopnosti, bolo to nanjvýš zvláštne. Renesmee bola taktiež veľmi zlatá a fascinovala ma jej komunikácia s ostatnými.

Celkovo tento priebeh posledných udalostí v knihe, ako sa schyľovalo k poslednému boju boli naozaj dobre opísané a plné napätia z toho, či sa to nakoniec podarí a či koniec koncov dobro zvíťazí nad zlom. Trošku ma síce sklamalo to, že scény z poslednej bitky neboli tak dynamické ako vo filme, ktorý som bohužiaľ videla ako prvý tak to teraz dosť porovnávam. Myslím si, ale že nakoniec to až taký problém nebol a čítanie som si veľmi užívala od začiatku do konca, o čom svedčí to, že som knihu prečítala za 2 dni. Ku koncu som ale strašne nechcela, aby to skončilo a hneď ako som knihu zatvorila ma prepadla taká nostalgia, že som mala chuť si knihy prečítať znova.

Túto knihu s kopou nostalgie a pozitívnych pocitov hodnotím jednoznačne na 5/5 hviezdičiek. Chápem, že pre niekoho je to obrovský cringe a nehovorím že nie je, ale je to jednoducho nostalgia a páčilo sa mi tento príbeh prežívať odznovu. Dúfam, že sa čoskoro do tohto sveta ponorím aspoň v podobe ďalšej knihy z pohľadu Edwarda - Polnočné slnko. 

"Nádej nikdy neumiera."


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára