piatok 25. júna 2021

Slová v hlbinách (Cath Crowley)

 


Anotácia 

Antikvariáty sú plné tajomstiev.
Toto je príbeh antikvariátu Howling, kde čitatelia píšu listy neznámym ľuďom, milencom, básnikom. Je to príbeh Henryho a Rachel. Pracujú spolu, bok po boku, obklopení knihami a sledujú, ako sa rozvíjajú ľúbostné príbehy, ako si ľudia vymieňajú listy medzi stránkami kníh a opäť nachádzajú jeden v druhom nádej. Pretože život môže byť neovládateľný, ba niekedy neznesiteľný, no my hľadáme a nachádzame budúcnosť v knihách, ktoré milujeme a v slovách, ktoré za sebou zanechávame. Láska žije medzi riadkami.

Názov: Slová v hlbinách

Autor: Cath Crowley

Žáner: Young - adult

Počet strán: 264

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Zelený kocúr

Hodnotenie: 3,5/5 ★


Recenzia 

V posledných dňoch som túto knižku spozorovala na každom druhom bookstagrame a možno aj práve preto som si povedala, že by som si ju chcela prečítať. Zaujala ma už len anotáciou, pri ktorej som si povedala, že toto bude knižka pre pravého knihomoľa, lebo sa odohráva v krásnom prostredí antikvariátu.


Taktiež som od začiatku vedela, že toto je young - adult kniha a nemôžem od toho očakávať niečo, z čoho si sadnem na zadok, pretože predsa len je to už trošku mimo môj žáner ktorý bežne čítam. Aj napriek tomu som mala ale nejaké očakávania, pretože veľa ľudí hovorilo o tom, aká je dojímavá a krásna a presne preto som sa na ňu tešila, pretože dojímavé príbehy zbožňujem.

Avšak... za seba poviem že som z príbehu až tak nadšená nebola. Pre mňa to bolo také nejaké celé uponáhľané a tiež som si nevytvorila nejaký ten "vzťah" k postavám, čo ma dosť mrzí. Koncept celej knihy bol výborný a preto ma to možno tak sklamalo... pretože mala potenciál, ale nebola dotiahnutá do konca. 


"Kniha musí byť sekerou na zamrznuté more v nás."

Možno keby mám o pár rokov menej, tak by som sa do tohto príbehu zamilovala, ale keďže som už prešla na iný žáner a tiež mám za sebou pár výborných young - adult kníh ktoré zbožňujem, mi toto neprišiel ako nejaký trhák.

Čo však naozaj chválim je premyslenie prostredia antikvariátu, pretože to sa mi naozaj páčilo. 

Čo sa postáv týka, tak to bolo tak "striedavo oblačno". Niektoré sa mi páčili, niektoré nie, niekedy bolo ich chovanie nerozumné a hlúpe, inokedy bolo opačné. Najviac detinsky sa podľa mňa choval Henry a robil zo seba hlupáka kvôli dievčaťu, ktoré si do neho kopne keď leží na zemi... toto proste raz nepochopím...

Nakoniec by som chcela ešte vyzdvihnúť veľmi pekné myšlienky v tejto knihe. Zopár som si ich zaznačila, avšak nebolo ich tak veľa ako by som si na začiatku myslela. Keby bola táto knižka o niečo dlhšia a o niečo lepšie prepracovanejšia, myslím že by sa mi páčila oveľa viac. Samozrejme každý je iný a možno práve pre vás sa po prečítaní stane vašou obľúbenou knihou... 

"Niekedy je koniec začiatok."





Za možno prečítať si knižku by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr.

Ak by ste mali záujem prečítať si túto knižku, môžete si ju zakúpiť tu. :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára