nedeľa 4. júla 2021

Mesto duchov (Victoria Schwab)

 


Anotácia 

Keď Cassidy, ktorej najlepší priateľ je duch, natiahne ruku a odhrnie Oponu, vstupuje do sveta duchov. Túto schopnosť nadobudla, keď sa takmer utopila (dobre, utopila sa, ale nerada na to spomína). Už sa teší na prázdniny na pláži, kde jej nič podobné nehrozí a kde si bude užívať leto. Lenže jej rodičia zmenia plány - idú nakrúcať televízny seriál o najstrašidelnejších miestach na svete a ich prvou zastávkou je škótsky Edinburgh, mesto s dávnou históriou a množstvom nepokojných prízrakov.
Tam sa Cassidy zoznámi s Larou, ktorá má rovnaký dar ako ona. Postupne zisťuje, koľko sa toho ešte musí naučiť o svete za Oponou, a na vlastnej koži zistí, aké nebezpečné je jej poslanie.
Ponorte sa spolu s ňou do sveta duchov, prízrakov a zjavení a odhaľte tajomné zákutia svetov, o ktorých ste nemali ani tušenia.

Názov: Mesto duchov

Autor: Victoria Schwab

Žáner: Beletria pre deti

Počet strán: 304

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Keď som si túto knižku brala na recenziu, nečakala som, že ma to bude baviť až tak, ako ma to bavilo a to hlavne z jedného prostého dôvodu... je to knižka v podstate pre deti a o duchoch, čo ja nečítam úplne často. Povedala som si však, že by to chcelo skúsiť niečo nové a tiež sa mi tá atmosféra z knihy extrémne hodila k aktuálnemu počasiu, takže som sa o to viac tešila.

Už keď som začala čítať, vedela som že to bude skvelá oddychová knižka, pretože mi dej ubiehal neskutočne rýchlo a do polovice knižky som sa dostala ani sama neviem ako. Ale s tým som asi mohla rátať, keďže je táto knižka určená deťom. 

Avšak čo som naozaj nečakala bolo, že ma príbeh bude naozaj zaujímať. Naozaj bol vymyslený veľmi dobre a aj to, čo bolo strašidelné bolo podané veľmi jemne. Napríklad taká polosmrť Cassidy. Ja sama si neviem predstaviť, že by som sa utopila, alebo nebodaj že by sa moje dieťa utopilo a ja by som o tom ani nevedela... avšak som rada, že mala malého neviditeľného záchrancu Jacoba, ktorého postavu mám mimochodom veľmi rada.


Hlavne teda pre jeho humor, ale taktiež pre jeho oddanosť. Nenechá Cassidy čeliť žiadnym problémom samotnú a práve kvôli tejto zvláštnej náhode sú spojení. Som veľmi zvedavá na to, či bude môcť postupom času Jacob zostať vo svete živých vďaka tomuto putu, alebo nie, každopádne autorka nám to určite ešte spestrí.

Čo sa týka zápletky tejto knižky, tak si myslím že bola naozaj dobrá, ale tým ako rýchlo sa to číta, tak mi to prišlo trošku ponáhľané. jednu sekundu tu bol problém a druhú sekundu tu už nebol. Ale aj tak to bolo veľmi originálne.

Celkovo túto knižku hodnotím veľmi pozitívne a určite ju odporúčam. Aj keď je zameraná na detskú vekovú kategóriu, myslím si, že aj starší ľudia si pri nej pekne oddýchnu a dej si vychutnajú do poslednej stránky.



Za knižku na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Slovart. :)

Ak by vás séria o Cassidy zaujala, knižku si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára