sobota 24. júla 2021

Počkám na teba (Jennifer L. Armentrout)

 


Anotácia 

Pre devätnásťročnú Avery je štúdium na univerzite vzdialenej tisíce kilometrov od domova jediný spôsob, ako uniknúť pred udalosťami spred piatich rokov. V ten osudný halloweensky večer sa jej život zmenil od základov. Teraz netúži po inom, ako stíhať prednášky, nepútať pozornosť, za žiadnych okolností si nesnímať náramok zo zápästia a pri troche šťastia si nájsť nových priateľov. Hneď v prvý deň sa však na chodbe zrazí s vychýreným krásavcom Camom a ten jej plány naštrbí.

Cam je stelesním dievčenských snov – príťažlivý modrooký študent s pozoruhodnou schopnosťou vyvolať u Avery túžbu po tom, čoho sa už dávno zriekla. Vie, že by sa ho mala strániť, ale šarmantnému, vtipnému Camovi nemožno odolať. Lenže kde to iskrí, hrozí aj vzplanutie. Avery sa už raz škaredo popálila a následky si nesie dodnes. Ani diaľka ju neuchránila. Niekomu zrazu veľmi záleží na tom, aby Avery na incident z onej noci nezabudla, a začne jej posielať zvláštne výhražné e-maily a esemesky. Teraz už Avery nemá na výber.

Názov: Počkám na teba 

Autor: Jennifer L. Armentrout

Žáner: Beletria

Počet strán: 368

Rok vydania: 2020

Vydavateľstvo: Yoli

Hodnotenie: 4/5 ★

Recenzia 

Poviem pravdu, už dlhšie som nečítala žiadnu young - adult knihu a trošku som sa bála ako sa mi to po tak dlhej dobe bude páčiť. Zmenil sa mi štýl kníh, ktoré čítam a práve tento žáner už medzi ne nezapadá. Avšak povedala som si, že nezaškodí raz za čas prečítať si aj niečo iné a nenáročné, pri čom vypnem a budem relaxovať.

Keby som povedala, že sa mi táto knižka nepáčila, klamala by som, pretože to nebolo tak zlé ako som podvedome čakala. V podstate som si to čítanie aj celkom užívala, ale bolo to neskutočne predvídateľné, ako už tento žáner býva.


Vždy tu máme nejakého zlého chlapca, ktorý sa zmení na dobrého, alebo zmilovaný trojuholník, nejakú rodinnú drámu, alebo úmrtie. To sú typické prvky young - adult literatúry y myslím, že takmer všetky tu boli obsiahnuté, takže táto knižka nesklamala.

Príbeh bol napísaný pekne a čítal sa naozaj rýchlo, pretože to bolo naozaj nenáročné čítanie. O originalite moc hovoriť nebudem, pretože mi to prišlo ako pozliepané knižky dohromady, maximálne pridaný jeden alebo dva nové prvky alebo zápletka. 

Postavu Cama som si dosť obľúbila, čo som absolútne nečakala. Myslela som si, že to bude presne naopak, pretože to bol "bad boy", ktorý má okolo každého prsta omotané dve dievčatá, ale nakoniec sa z neho vyvinul príjemný chalan. Naopak, čo ma zaskočilo bol charakter Avery. Neviem, liezla mi takmer po celú knihu na nervy, pretože neustále mala potrebu ľudí od seba odstrkovať, aj keď na to nebol ani poriadny dôvod. Podľa mňa stačilo otvoriť ústa a úprimne sa o všetkom porozprávať a nie otáčať sa problémom chrbtom a utekať. Som rada, že na konci knihy si to uvedomila, ale predsa len už to bol koniec knihy preboha... 

Bolo tam pár vtipných ale aj milých momentov, ktoré som si zaznačila, takže za to má táto knižka u mňa plus, pretože niečo také som aj zároveň chcela dostať. 

Koniec koncov to nebola zlá knižka, ale odporúčam vám neočakávať od nej nič extra výborné. Rozumiem že okolo týchto nových knižiek býva veľký "hype" a taktiež to recenzenti vedia pekne prifarbiť, avšak pre mňa to nebolo nič výnimočné. Štýl písania bol naozaj dobrý, ale postavy boli priemerné na pár svetlých výnimiek, dej a zápletka boli klasika a očakávané, predvídateľné udalosti a takto by som mohla vymenovávať ešte celkom dlho. 

Avšak názor si naozaj musíte urobiť sami.

Ja mám doma už druhý diel tejto série, ktorý ešte čaká na prečítanie a úprimne povedané sa aj trošku bojím toho, ako sa mi bude páčiť. Budem však dúfať, že budem môcť dať pozitívnejšie hodnotenie, ako som dala teraz. 




Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar za zaslanie recenzného výtlačku. :)

Ak by vás táto séria zaujala, neváhajte si ju kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára