štvrtok 22. júla 2021

Polnočné slnko (Stephanie Meyer)

 

Anotácia 

Kultová Twilight sága sa začiatkom milénia stala ópiom pre celú generáciu. Zvodný upír Edward pobláznil nielen vnučky, ale aj mamy a staré mamy.
Konečne – takmer po pätnástich rokoch – prichádza prerozprávanie príbehu veľkej lásky z Edwardovho pohľadu. Dlho očakávaný návrat do sveta Twilightu je jednoznačne triumfom. Ikonický príbeh Belly a Edwarda nadobúda nový temný podtón. Pre Edwarda je to najzaujímavejšia udalosť, akú zažil počas svojho dlhého života. Bellin príchod ho znepokojí a fascinuje, s podobným pocitom sa za celé roky v podobe upíra ešte nestretol.

Polnočnom slnku sa dozvieme aj fascinujúce podrobnosti z Edwardovej minulosti, sledujeme jeho vnútorný boj pri pohľade na Bellu, a pochopíme, že je to rozhodujúci zápas jeho života. Edwardov pohľad je zrelší, autorka dotvorila jeho postavu do detailov a zároveň sa viac venuje členom upírskej rodiny, pohnutej histórii Rosalie a jej vzťahu s bratom, Aliciiným víziám a Jasperovmu talentu. Polnočné slnko naplnilo očakávania fanúšikov natoľko, že mnohí volajú po pokračovaní ságy z Edwardovho pohľadu. Twilight zaujal milióny čitateľov, stal sa literárnym fenoménom a stvárnil pre jednu generáciu ideál nesmrteľnej lásky.

Názov: Polnočné slnko

Autor: Stephanie Meyer

Žáner: Fantasy

Počet strán: 680

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Tatran

Hodnotenie: 5/5 ★

Recenzia 

Čítať Polnočné slnko pre mňa predstavovalo obrovskú nostalgiu. 

Ako mladšia som neskutočne milovala Twilight a všetko okolo neho. Bola som posadnutá knihami, filmami, postavami, ich oblečením, chovaním a jednoducho som chcela byť ako oni. Teraz mi to príde vtipné, ale vtedy to jednoducho chceli všetci. Bolo to výborné obdobie a spomínam naň s úsmevom na perách.

A práve vďaka tejto knihe som sa mohla do tohto krásneho obdobia z môjho detstva vrátiť. 

Bol naozaj zážitok čítať Edwardov pohľad na celý príbeh. Áno priznám sa, niekedy sa mi čítali určité časti ťažšie a zdĺhavejšie, pretože má vo svojej hlave kopu myšlienok a to nie len svojich a vytváralo to jeden obrovský zmätok. Taktiež analyzovanie všetkých nebezpečenstiev a ochrana svojej rodiny a Belly dá jednému zabrať.

Trošku ma zo začiatku prekvapila hrúbka knihy a aj to, že stránky sú neskutočne tenučké a plné písma, takže sa naozaj pripravte na to, že toto nie je niečo, čo zhltnete za jeden deň. Ale v podstate je to aj dobre, pretože fanúšikovia radi zostanú v tomto svete ešte o niečo dlhšie.

Podľa toho, čo som počula sa autorka nechystá vydávať ďalšie diely z jeho pohľadu, aj keď mňa by to neskutočne zaujímalo a chcela by som si to prečítať. Určite by to bolo fascinujúce, aj keď ak by boli všetky knihy tak plné myšlienok ako táto, pravdepodobne by mi z toho praskla hlava. :D

Každopádne, pre mňa bol toto nádherný zážitok a návrat naspäť do detstva, takže samozrejme mojej srdcovej záležitosti nemôžem dať iné hodnotenie ako som dala.

Verte mi, ak sa do tejto knižky pustíte a ste fanúšikmi série, určite si to užijete naplno! :)




Za poskytnutie knižky na recenziu ďakujem veľmi pekne Gorile :)

Ak by ste mali záujem si knižku zakúpiť, môžete tak urobiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára