štvrtok 3. júna 2021

Parížska knižnica (Janet Skeslien Charles)

 


Anotácia 

Paríž 1939.
Mladá, ambiciózna Odile Souchetová získava vysnívanú prácu v Americkej knižnici a črtá sa jej nádejný vzťah so šarmantným policajtom. Do mesta zakrátko vpochodujú nacisti a hrozí, že stratí všetko, čo jej je drahé vrátane milovanej knižnice. S priateľmi knihovníkmi využijú vlastné zbrane, knihy, a postavia sa im na odpor. Po skončení vojny však miesto oslavy slobody okúsi Odile trpkosť neodpustiteľnej zrady.

Rok 1984.
Študentku Lily v montanskom malomeste zaujme postaršia osamelá suseda, celkom odlišná od miestnych obyvateľov. Čím viac sa dozvedá o jej minulosti, tým viac ju prekvapuje, že ich spája nielen láska k jazyku, podobné túžby či dokonca sklon k závisti, ale aj dávne temné tajomstvo.

Silný príbeh motivovaný reálnymi udalosťami ukazuje, aké nedozerné dôsledky majú naše rozhodnutia a že človeka určujú jeho vzťahy – k rodine, známym, no i k spisovateľom. Je to príbeh o láske, priateľstve a moci literatúry spájať ľudí dobrej vôle.

Názov: Parížska knižnica 

Autor: Janet Skeslien Charles

Žáner: Beletria

Počet strán: 440

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Ikar

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Zbožňujem čítanie vojnových príbehov, pretože sa v nich nachádza ako aj veľa smutných udalostí, tak aj veľa nádherných, ktoré ma vždy dostanú.

Hneď ako som videla, že bude vychádzať Parížska knižnica, tak som bola neskutočne nadšená a vedela som, že ju chcem vo svojej knižnici mať. Dokonca som niekoľko krát bola v kníhkupectve, kde som vždy zavítala aj k tejto knihe a prehliadala som si ju. 

Pred tým, ako som sa do nej pustila som si prečítala pár recenzií a v pár z nich sa spomínalo, že sa do nej ťažko začítava, tak som dostala menší strach, že príde sklamanie. Avšak som rada, že ja patrím do tej druhej polovice ľudí, ktorú táto kniha očarila hneď zo začiatku.


Veľmi ľahko sa mi do nej začítavalo a vôbec mi nevadilo striedanie pohľadov. V niektorých knihách mi to naozaj vadí, keď to autorka/autor nevie dobre spojiť, ale tu to na seba všetko krásne nadväzovalo a spájalo sa to do nádherného príbehu. 

Sledovali sme príbeh odvážnej Odile, ktorá aj napriek začínajúcej zúriacej vojne nechcela opustiť miesto, ktoré milovala a ľudí, ktorých mala rada. Ako veľa ľudí počas vojny, aj ona prišla o niečo čo jej bolo veľmi drahé a zažila veľa sklamaní, avšak na takýchto príbehoch obdivujem odvahu ľudí a ich schopnosť postaviť sa sklamaniam čelom so vztýčenou hlavou a kráčať ďalej životom. Často mi to dodá veľa motivácie a pocitu, že všetko sa dá zvládnuť.


"Život je boj drahá moja. Musíte byť pripravená pobiť sa za svoje sny."

Nechýbala nám tu ani romantika, ktorej tu bolo podľa mňa pomerne dosť. 

Trošku som sa aj bála, či nebude táto knižka znova z kategórie tých, kde boli opisované rôzne zverstvá a tak sa mi to bude ťažko čítať. Avšak bola som naozaj milo prekvapená, keď sa to tam nenachádzalo. Teda bol tam jeden moment, ktorý však prišiel až na konci knihy...

Nechýbali tu ani krásne myšlienky, z ktorých určite aspoň niektoré spomeniem.

Celkovo na mňa príbeh urobil veľmi dobrý dojem. Zbožňovala som prostredie, v ktorom sa odohrával, hlavné postavy tiež (aj keď som niekedy mala v tom množstve zmätok kto je kto). Bol to naozaj nádherný vojnový príbeh, ktorý rozhodne stojí za prečítanie a ktorý vás dovedie k slzám svojou krásou. 

"Dobré vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné."





Za knižku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. :)

Ak vás moja recenzia zaujala a chceli by ste si knižku kúpiť, môžete tak urobiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára