sobota 29. októbra 2022

Vražedná čepeľ (Sarah J. Maas)


Anotácia 

Celaena Sardothien je najobávanejšia vrahyňa Adarlanu. Hoci ako členka Cechu vrahov podlieha Arobynnovi Hamelovi, neposlúcha nikoho a dôveruje len ďalšiemu nájomnému vrahovi, Samovi. V piatich napínavých novelách, ktoré po prvýkrát vychádzajú v jednom zväzku, sa Celaena vydáva na päť nebezpečných misií.

Od ďalekých ostrovov až po nehostinnú púšť bude oslobodzovať otrokov a trestať tyranov. To však znamená konať proti Arobynnovým rozkazom a za to ju môže postihnúť nepredstaviteľne krutý trest. Bude raz Celaena naozaj slobodná?

Ponorte sa do temného podsvetia minulosti nebojácnej hrdinky jednej z najúspešnejších fantasy YA sérií Trón zo skla! Toto exkluzívne vydanie obsahuje novely: Vrahyňa proti Pánovi pirátov, Vrahyňa a liečiteľka, Vrahyňa v púšti, Vrahyňa v podsvetí, Vrahyňa proti impériu.

Názov:  Vražedná čepeľ

Autor: Sarah J. Maas

Žáner: Fantasy

Počet strán: 416

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Hneď ako som sa začítala do série Trón zo skla, stala sa jednou z mojich najobľúbenejších. Čítala som bez dychu knihu za knihou, až pokým som ich neprečítala všetky do jednej a potom som si bola istá, že sa do tohto sveta chcem určite ešte vrátiť. Keď som sa neskôr dozvedela, že tieto príbehy spred udalostí knihy Trónu zo skla vychádzajú v slovenčine, vedela som, že mi to nesmie v knižnici chýbať.

Čítanie príbehov a putovanie so Celeanou som si neskutočne užila a bola som rada, že som si mohla doplniť detaily z hlavného príbehu, ktoré mi chýbali. Teraz to do seba všetko zapadlo ako puzzle. Priznám sa, v niektorých momentoch som naozaj bola neskutočne smutná z toho, ako príbeh dopadol a ako sa vyvinuli udalosti, avšak to k tejto sérii patrí... nie je to len o láske a nie všetko je krásne. 

Často sa stáva, že dodatky ku knihám sú zbytočné, ale v tomto prípade to bolo presne naopak. Celý čas som bola uchvátená a ak by ste mi povedali, aby som si vybrala jeden svoj obľúbený príbeh, naozaj by som nevedela, ktorý by som si vybrala. Vďaka tejto knihe máme možnosť viac spoznať jednotlivé postavy, ktoré sme v sérii mali len slabo načrtnuté a nevedeli sme si o nich poriadne utvoriť obraz. Hlavne sme sa priblížili k postave Sama, za čo som bola naozaj veľmi rada, pretože počas tých siedmich kníh bol naozaj často spomínaný. Vytvorila som si k nemu vzťah, pravdepodobne najmä vďaka jeho milej a obetavej povahe. Keď oňho Celeana prišla, pravdepodobne som bola na veľmi podobnej úrovni smútku a zúfalstva, na akej bola ona sama.

Tiež sa mi páčilo, že sme navštívili niektoré zákutia krajiny, ktoré by sme inak nemali možnosť spoznať.

Aby som to zhrnula... táto novela je veľmi podarená a som naozaj rada za to, že sa ju podarilo vydať. Je to skvelý doplnok k sérii, ktorý si môžete prečítať ako na konci, tak aj na začiatku. Možno by to na začiatku bolo lepšie, pretože vás to uvedie do udalostí a v sérii sú k príbehom veľa krát napísané flashbacky...

Určite stojí za prečítanie, takže neváhajte. :)



Za zaslanie knižky na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára