štvrtok 14. októbra 2021

Mechanická princezná (Cassandra Clare)

 


Anotácia 

Názov:  Mechanická princezná 

Autor: Cassandra Clare 

Žáner: Fantasy

Počet strán: 488

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Túto recenziu píšem čerstvo po dočítaní záverečného dielu tejto skvelej trilógie. Povedala som si, že najlepšie zhrniem svoje pocity, keď to napíšem hneď, aj keď poviem vám pravdu, ťažko sa mi hľadajú slová, pretože to bol úžasný čitateľský zážitok a viem, že táto séria sa rozhodne zaradila medzi moje najobľúbenejšie fantasy série a nedržala som ju v rukách posledný raz. 

Zo začiatku, keď som tieto tri knihy chytila do ruky, vôbec som nečakala, že sa v ich stránkach bude skrývať niečo takéto výborné a hlavne niečo, čo si užijem od prvej stránky až po tú poslednú.
Mala som menšie obavy, že príbeh bude pre mňa detinský a štýl písania autorky mi nebude vyhovovať, ale som veľmi rada za to, že tieto moje obavy boli zbytočné. 
Mám pocit, že po prečítaní tejto série mám opäť chuť čítať enormné množstvo fantasy literatúry a tak dúfam, že sa k nejakej výbornej v dohľadnom čase dostanem.

"Naše srdcia potrebujú zrkadlo, Tessa. V očiach tých, ktorí nás ľúbia, vidíme svoje lepšie ja."


Je dosť ťažké opisovať knihu bez toho, aby som nenapísala nejaký spoiler, ale aj napriek tomu sa o to pokúsim.

Táto časť bola samozrejme obrovskou emocionálnou horskou dráhou a po jej dočítaní som bola totálne vyčerpaná. Dokázala ma rozosmiať, rozplakať a dokázala mi zastaviť srdce pri napínavých momentoch, ktoré doťahovali knihu do dokonalosti. 
Vôbec som nečakala to, ako sa situácia vyvinula a tiež niektoré zvraty boli neskutočne dobre podané. Myslela som si, že viem čo príde, ale nakoniec som sa mýlila a všetko skončilo úplne inak. Priznám sa, že na konci som plakala. Nie len kvôli koncu, ale celkovo preto, lebo som sa týmto svetom, postavami a príbehom ešte nechcela rozlúčiť. Práve preto mám tú istotu, že sa doňho znova niekedy ponorím.

"Mierou lásky je milovať bez miery."


Myslím, že som to v iných recenziách nespomenula, ale mali sme tu milostný trojuholník, ktorý ja mám osobne rada. Nečítala by som takú každú knihu, ale raz za čas si to prečítam rada. Bolo to výborne spracované a pri veľa ich spoločných momentoch som sa usmievala a hriali ma pri srdci. Neviem vám to popísať do detailu, ale som si istá, že také pocity nevyvolali iba vo mne. Dôvod prečo to tak bolo sa budete musieť dočítať v knižke.

Tiež som nespomenula to, že sa v knižke striedali pohľady a to sa mi veľmi páčilo. Nebolo to obvyklé striedanie, na aké som zvyknutá, že autorka čaká na koniec kapitoly... bolo to počas kapitoly a vďaka tomu sme mohli udržiavať kontakt s postavami a s tým, čo sa deje na inej scéne v podstate stále. Takže to bolo za mňa naozaj veľké plus a kľudne by som to uvítala aj častejšie. 

Znovu nám tu pribudli nové postavy, niektoré odišli a niektoré úplne od základov zmenili charakter. Je zvláštne ako človeka dokážu zmeniť životné úskalia, alebo láska, ale je to naozaj krásne sledovať tento proces.

Koniec knihy, a teda v podstate celej série, ma pekne povedané totálne emocionálne rozsekal. Nečakala som že budem tak slziť a tiež som nečakala ten koniec. Bola som zaň šťastná, aj keď som mala aj trošku zmiešané pocity. Ale aj tak si myslím, že to skončilo správne a neviem si predstaviť lepší koniec pre určité postavy. Zhrnula by som to asi tak, že každý dostal to, čo si zaslúžil a to čo si vybojoval. :)

"Če š´ťie-šang, wo š´ cuej aj ni-te," zašepkal.

Pochopila. "Teba mám na celom svete najradšej."


Na záver chcem len povedať, že ak ešte stále váhate nad kúpou tejto série, určite neváhajte. Je to jedna z kratších sérii a tak ju budete mať prečítanú naozaj rýchlo. Ja som počas svojej choroby, kedy som bola dva dni doma zhltla dve časti, tak som sa od toho nemohla odtrhnúť. Takže určite odporúčam :)





Za zaslanie tejto trilógie z celého srdca ďakujem vydavateľstvu Slovart. :) <3

Ak by ste sa rozhodli si knižku zakúpiť, môžete tak urobiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára