štvrtok 28. októbra 2021

Romantický pán Bridgerton (Julia Quinn)

 


Anotácia 

Colin Bridgerton je jeden z najžiadanejších starých mládencov v Londýne. Jeho priateľka Penelope Featheringtonová je do neho už roky zamilovaná, ale keď sa stane náhodným svedkom Colinovho vyhlásenia, že sa s ňou nikdy neožení, Colin začne cestovať, len aby nemusel byť doma. Po jednom zo svojich návratov zistí, že všetko v jeho živote sa zmenilo a najviac zo všetkého Penelope. Tá však ukrýva tajomstvo, ktoré ju môže zničiť. Ako sa Colin zachová a nájde pri svojom hľadaní skutočnú lásku?

Apríl je už za verami a s príchodom novej spoločenskej sezóny tu v Londýne nájdete v krajčírstvach po celom meste Ctižiadostivé matky a Roztomilé debutantky, ktoré sa snažia kúpiť večerné šaty, čo budú znamenať rozdiel medzi manželstvom a starodievoctvom. A čo sa týka ich koristi – Odhodlaných starých mládencov – pán Colin Bridgerton znovu tróni na vrchole zoznamu vhodných manželov, hoci sa ešte nevrátil zo svojho posledného výletu v zahraničí. Je pravda, že nemá titul, ale vyzerá veľmi dobre, má majetok a každý, kto strávil aspoň minútu v Londýne, vie, že aj šarm. Pán Bridgerton však už dosiahol pokročilý vek tridsiatich troch rokov bez toho, aby prejavil záujem o nejakú mladú dámu.

Nie je dôvod domnievať sa, že v tomto ohľade bude rok 1824 iný ako rok 1823. Možno, že Roztomilé debutantky – a predovšetkým ich Ctižiadostivé matky – by urobili najlepšie, ak by sa poobzerali inde. Ak aj pán Bridgerton hľadá manželku, veľmi dobre to skrýva. Na druhej strane, nie je to ten druh výzvy, ktorý majú debutantky najradšej?

Názov:  Romantický pán Bridgerton

Autor: Julia Quinn

Žáner: Historický román

Počet strán: 304

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Pandora

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Priznám sa, že po predchádzajúcej knihe som sa tak trošku bála, že aj táto sa bude niesť v podobnom duchu a nebude sa mi až tak páčiť. Mrzelo by ma to, pretože na príbeh Penelope a Colina som sa veľmi tešila, hlavne preto, že je ozvláštnený a jednu z našich postáv - Lady Whistledownovou. 

Keď som sa začítala, tak som mala naozaj radosť hlavne z toho, že som v tomto prípade nemala pocit plagiátorstva ako pri minulej časti. Toto bolo originálne. Zostala som celkom prekvapená tým, v akom veku sa už nachádzajú jednotliví súrodenci... samozrejme je to logické, že starnú, ale zdá sa mi že akosi moc rýchlo.

V tejto časti mala viac priestoru aj Hyacinth, ktorú sme po minulé diely nemali možnosť zaregistrovať veľmi často. Mám také tušenie, že nasleduje jej príbeh, takže hádam, že je to kvôli tomu.

"Vždy je zaujímavé prísť na to, že v človeku sa skrýva viac, ako vidíš na prvý pohľad."


Každopádne, musím povedať, že Penelope zbožňujem. Jej múdrosť, povahu a aj jej krásnu dušu a myslím si, že dokonale zapadá do Bridgertonovskej rodiny. Páči sa mi, že je taká rafinovaná, že doteraz nikto neprišiel na to, kto v skutočnosti je a že práve človek, na ktorého by sme to nikdy neboli povedali, nás dokáže najviac prekvapiť.  
Najviac ma štvalo ale to, že si Colin uvedomil až teraz, po toľkých rokoch, aký poklad pri sebe má. Často je tu tá prekážka, že sa na niekoho pozeráme na súrodenca a necítime k nemu lásku, ale zrazu sa objaví, ako to bolo aj v tomto prípade. Zbožňujem príbehy, kde sa láska rozvíja pomaličky a nakoniec prepukne naplo, takže som si čítanie tohto ich príbehu naozaj užívala od začiatku do konca.

Páči sa mi aj to, že autorka nezabúda ani na ostatných súrodencov a v každej knihe je spomenutý aspoň jeden z nich a niečo z ich života a tak máme v podstate stále prehľad o tom, čo sa s nimi deje. V tomto sme mali Anthonyho a aj Daphne. 

"Ľudia sú ako dobré víno. Ak sa na začiatku podaria, tak vekom sa ešte zlepšia."


Väčšina tejto knihy sa odohrávala v nám už tak známom prostredí. V dome Bridgertonovcov a Featheringtonovcov, takže sme nemali až taký priestor pre predstavivosť (teda ibaže by niekto čítal iba knihy a nepozeral seriál, v tom prípade máte stále možnosť vytvoriť si vaše predstavy)

Autorkin štýl písania sa mi neskutočne páči. Svedčí o tom aj fakt, že stránky mi naozaj pod rukami ubiehajú jedna za druhou a ani poriadne neviem, ako sa to deje. Všimla som si to už aj pri prvých knihách. Chvíľu som bola vydesená kvôli rozmerom a myslela som si, že prečítať tie knižky mi bude trvať dlho, ale opak bol pravdou a ešte pri takých skvelých dejoch a postavách... 

Jednoducho sa táto séria rozhodne zaradila medzi moje najobľúbenejšie, ku ktorým sa určite ešte vrátim a každým ďalším príbehom o Bridgertonovcoch sa v tom len utvrdzujem. 



Za možnosť prečítať túto knižku na recenziu by som veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Pandora :) <3


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára