štvrtok 28. októbra 2021

Stroskotanec v Cornwalle (Julie Klassen)

 


Anotácia 

Názov:  Stroskotanec v Cornwalle

Autor: Julie Klassen

Žáner: Historický román

Počet strán: 376

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Nejakú tú chvíľku som si musela nechať prejsť hlavou to, čo napíšem do tejto recenzie a hlavne, či bude taká pozitívna ako aj všetky ostatné od tejto mojej obľúbenej autorky.

Na túto knižku som sa veľmi veľmi tešila už keď som zistila, že má vychádzať nová Klassenovka, pretože som vedela, že všetky jej knihy zbožňujem. Nemôžem povedať, že táto by sa mi páčila oveľa menej, ale má spojitosti s knihou, ktorú som už tento rok čítala a to musím neskutočne vytknúť. Knižka má názov "Kto rozsvecuje hviezdy" a dokonca sama Klassenová túto knihu promovala po tom, ako vyšla, takže mi to príde veľmi zvláštne. Možno sa inšpirovala, ktovie. Nehovorím, že to bola úplná katastrofa, ale trošku ma to zamrzelo, pretože som u nej zvyknutá na určitý level a toto sa mi zdalo pod latkou, ktorú už nastavila inými knihami.

Aby som sa ale dostala k samotnému príbehu...

Myšlienka deju bola skvelá, samozrejme, keďže sa mi páčila aj predošlá kniha v súvislosti s námorníctvom, pašeráctvom a podobne. Má to určité čaro a dúfam že mi do knižnice pribudne viac takýchto.
Dej sa začal veľmi zaujímavo a chytil ma, takže to bola dobrá predzvesť toho, že sa i bude knižka čítať ľahko. A nemýlila som sa. Opäť sme tu dostali skvelé zvraty, zaujímavú dejovú linku a veľa prepletených udalostí a životov.

Čo však musím neskutočne vytknúť, je predvídateľnosť knihy. Buď mám už toho toľko načítaného, že mi jednoducho bolo jasné, čo sa stane, alebo to autorka poňala inak ako doteraz. Vždy som mala problém uhádnuť zápletky v jej knihách, avšak pri tejto som to vedela hneď a uhádla som takmer celú dejovú líniu aj s koncom a v podstate to pre mňa bolo ako čítať to dvakrát.

Aby som však toľko nekritizovala, chcela by som pochváliť romantickú linku. Hlavná hrdinka sa mi páčila. Mala presne tie vlastnosti, ktoré sú potrebné na to, aby ste si niekoho obľúbili, ako je napríklad dobrosrdečnosť, ochota, oddanosť, úprimnosť a podobne. Veľmi sa mi páčila aj jej záľuba v zhromažďovaní vecí s tým, že raz sa hádam dostanú k svojmu majiteľovi. Opäť, nerobila to za vidinou peňazí alebo prestíže, ale z dôvodu toho, že chcela ostatným pomôcť. Napokon však našla a pozbierala na pláži svoju najcennejšiu vec, ktorá s ňou už bude po celý život.

Náš cudzinec bol opradený tajomstvami. (teda pre mňa iba chvíľku bohužiaľ) Avšak potom, ako sa začala odhaľovať jeho identita a bližšie sme sa pozreli na jeho život a to, čo presne predchádzalo tomu kde sa nachádzali, stal sa z neho príjemný mladý muž. Nebol to ten typ, do ktorého by som sa vyslovene platonicky zamilovala, ale bol rozhodne milý a odvážny a to sú vlastnosti, ktoré vždy treba oceniť. 

"Keď som bol od teba odlúčený Laura Callawayová, naučil som sa jednu vec. Môj domov je tam, kde si ty."


Výsledný dojem z tejto knižky hodnotím pozitívne. Trošku som od nej čakala viac, ale to už je moja osobná preferencia a pre niekoho iného to zase môže byť úplný poklad. Názor si musíte urobiť sami :)



Za poskytnutie knižky na recenziu ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára