sobota 9. októbra 2021

Farby Pravdy (Tamera Alexander)

 


Anotácia 

V meste poznačenom vojnou sa istá žena púšťa do beznádejného pátrania a istý muž musí čeliť minulosti na mieste, ktoré ho takmer zničilo.

Tennessee v roku 1866.
Podľa posledného listu, ktorý Írka Catriona O’Tooleová dostala od svojho dvojčaťa Ryana, musel jej brat po vstupe na americké územie narukovať do armády Konfederácie. Keďže ho vyslali do Franklinu v Tennessee, pravdepodobne sa zúčastnil na krvavej bitke pri tomto meste, v ktorej padli tisícky mužov. Catriona opúšťa milovanú vlasť iba s kôpkou peňazí, ktoré jej Ryan poslal, a v sprievode svojej cholerickej sedem ročnej sestry Nory sa vydáva hľadať ho do Ameriky, kde túži začať nový život.

Wade Cunningham, bývalý unionistický vojak, ktorý vstúpil do radov novovzniknutej tajnej služby Spojených štátov, prichádza do Franklinu odhaliť sieť falšovateľov peňazí na povojnovom Juhu. Aby prenikol do ich kruhov, predstiera, že bojoval na strane Konfederácie. Catriona a jej nezbedná ryšavá sestra mu od prvej chvíle padnú do oka, preto ho šokuje, keď zistí, že Catriona vlastní jedny z najlepších exemplárov falošných bankoviek, aké kedy videl. Zo ženy, čo si získala jeho srdce, sa tak rýchlo stáva hlavná podozrivá v závažnom prípade, ktorého vyšetrovaním poverili práve jeho.

Úspešná autorka Tamera Alexanderová prináša hutný historický román s rozvetvenou zápletkou, ktorý sa dotýka tém, ako sú pravda, zrada a nečakaná láska medzi zdanlivými nepriateľmi. Kniha ukazuje, že Boh dokáže vyťažiť dobro aj z našich životných zlyhaní.

Názov:  Farby pravdy

Autor: Temera Alexander

Žáner: Historický román

Počet strán: 432

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Poviem pravdu, že táto knižka sa ku mne dostala akousi náhodou. Nemala som v pláne ju čítať a to hlavne preto, lebo je to pokračovanie rozpísanej série a väčšinou keď chcete čítať sériu, tak nezačínate od druhého dielu. Teda aspoň ja nie.

Možno práve preto neviem dať úplne objektívne hodnotenie, pretože prvý diel prečítaný nemám a síce tento druhý nenadväzuje nejako veľmi, ale predsa len sú tu momenty kedy áno a to ma trošku hnevalo pretože som nevedela o koho, alebo o čo ide. 

Aj napriek tomuto detailu však musím povedať, že ma knižka zaujala. Už nejaký ten čas mám vytvorený zoznam miest, kam by som sa raz v živote chcela dostať a práve Tennessee je práve jedno z nich. Zatiaľ som tú možnosť nemala a práve preto som rada, že som mala možnosť tam pocestovať aspoň takouto cestou.

Myslím, že všetky témy, o ktorých nám autorka sľúbila že sa ich príbeh bude týkať, tak tu boli. Zrada, láska, ale aj dobrodružstvo a sila rodinného puta vás pri čítaní nenechajú chladnými.
Bavilo ma sledovať, aké sú Catriona a Nora vo veľa ohľadoch odlišné. Pripadalo mi, že jedna je veľmi rozumná a naopak tá druhá zase veľmi ľahkovážna. Bolo to samozrejme pekne vyvážené a ja mám takéto protiklady rada, pretože sa pekne dopĺňajú. :)

Ďalšia vec, čo bola na tomto príbehu pekná bola romantická linka. Veľmi som si ju užívala a páčila sa mi kombinácia Catriony s Wadom. Bolo tam to správne napätie a chémia, ako mám medzi postavami rada. Veľmi sa mi páčila Wadova povaha, takže som si čítanie užívala.

Nebolo to však len o láske, ale aj o zrade, klamstvách a napätí. Vidíme, ako sa zrodilo falšovanie peňazí a tajná služba. Máme tu veľký kopec tajomstiev, ktoré sa nám ale postupne odhaľujú. 
Toto sa mi celkovo veľmi páči na historických románoch - máme tu lásku, ale aj tajomnú zápletku, ktorú je treba vyriešiť, takže to nie je žiadna nuda.

Dúfam, že si nájdem krátku chvíľku aj na vyskúšanie receptov z tejto knihy, ktoré sú pridané na posledných stranách. To sa mi neskutočne páčilo a musím to pochváliť, lebo je to skvelý doplnok a obohatenie. Takto si čitatelia dej môžu užiť ešte viac a poriadne sa doňho vžiť :)



Za zaslanie tejto knižky by som veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára