pondelok 22. februára 2021

Nov (Stephanie Meyer)

 


Anotácia 

Pre Bellu Swanovú má jedna vec oveľa väčší význam ako jej vlastný život: Edward Cullen. No zaľúbiť sa do upíra je oveľa nebezpečnejšie, ako by si vôbec dokázala predstaviť. Edward ju už raz zachránil z pazúrov zlého upíra, no až teraz, keď ich odvážny vzťah ohrozuje všetko, čo im je blízke, si začínajú uvedomovať, že ich problémy sa zrejme iba začínajú. ..

Zástupy čitateľov, ktorých okúzlil svetový besteller Súmrak, nedočkavo čakajú na pokračovanie príbehu o Edwardovi a Belle, milencoch, ktorým osud nepraje. V Nove Stephenie Meyerová opäť neodolateľným spôsobom spája romantiku s napätím a nadprirodzenými javmi. Táto milostná upírska sága, strhujúca, plná vášne a prekvapujúcich zvratov, nastúpila na cestu k literárnej nesmrteľnosti.

 Názov: Nov

Autor: Stephenie Meyer

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 516 

Rok vydania: 2014  

Vydavateľstvo: Tatran


Recenzia 

Musím povedať, že čím viac sa fo tohto sveta ponáram, tým viac nostalgie cítim. A popravde, som veľmi rada, že som sa rozhodla prečítať si túto sériu znova. Je to momentálne dosť tematické a pripomína mi to moje detstvo. Pomaly som si už ani nepamätala, aké boli knihy, pretože som ich čítala veľmi dávno a osviežila som si pamäť filmami. Tam však nie sú momenty, ako v knihe a veľa je tam toho vystrihnutého, takže je samozrejme lepšie znovu si to prečítať. 

Dej sa začína tam, kde skončilo zatmenie. Pozeráme sa na to, ako prebieha vzťah Edwarda a Belly a taktiež na postupne sa ukazujúce komplikácie. Edward sa obviňuje z problémov, ktoré sa v Bellinom živote vyskytli a preto odchádza a necháva ju napospas osudu. Všetci to už veľmi dobre poznáme, ako aj to, čo sa dialo potom. Na scéne sa objaví Jake a drží Bellu nad vodou, keď ona sama má pocit, že sa topí. Neskôr je to vlastne doslovné.

Tu prichádza tatkiež veľmi dôležitá otázka. Ste tím Edward, alebo Jacob? Pre mňa to bolo vždy jasné. Edward je pre ňu ako stvorený a je to podľa mňa jej osudová láska. Aj keď áno, v tejto knihe vidíme, čo všetko musí Bella postupovať, aby bola v bezpečí kvôli Edwardovi, pričom pri Jacobovi by to nemusela robiť, aj napriek tomu je jej láska k nemu silnejšia než čokošvek na svete. Ukazuje nám tým vernosť a oddanosť a to sa mi veľmi páči, aj keď áno občas to už bolo trochu prehnané.

Čo sa týka štýlu písania, tak sa mi veľmi páči. Príbeh ide rýchlo a veľmi dobre sa mi čítajú aj romantické scény. Práve preto, že tieto knihy sú po väčšine o romantike, tak sa mi to veľmi páči, keďže romantiku zbožňujem. Čo sa mi ešte páčilo bolo to, že sa presúvame z Forksu do Talianskeho mesta Volterra. Autorkina fantázia naozaj nemá hraníc a veľmi sa mi páčilo to, ako to mala celé premyslené. Všetky rodin a taktiež aj túto "šľachtickú" rodinu, ktorá akoby vládne. 

Nachádzali sa tu hlavne dojemné scény, ktoré zrejme mali čitateľa rozplakať. Možno keby som bola mladšia, tak by to malo na mňa presne takýto efekt, ale v tomto veku už nie. Každopádne stále som bola nad nimi smutná, pretože som si to pretavila do reálneho života a prestavila som si seba na Bellinom mieste, keby ma opustil priateľ, keby ma opustila láska a podobne. To boli naozaj chvíle, kedy som sa cítila smutne a cítila som, ako sa mi láme srdce. Avšak hnevala ma neskutočne tá Bellina ľahkomyseľnosť a to, ako ohrozovala svoj život len preto, aby mohla vidieť Edwardovu halucináciu...

Čo dodať? Je to jednoducho kopec nostalgie, ktorý sa mi veľmi páči. Možno nie tak ako pred rokmi, pretože sa mi to zdá trochu detské a postavy sa chovajú niekedy tak, že to nechápem absolútne, ale stále je to kus môjho detstva, ktorý som milovala. Knihu hodnotím na na 4/5 a teším sa na ďalšie časti. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára