pondelok 22. februára 2021

Zatmenie (Stephenie Meyer)

 


Anotácia 

Seattle pustoší séria záhadných vrážd, zákerná upírka pokračuje vo svojej honbe za pomstou a Bella sa znova ocitá obkľúčená nebezpečenstvom. Uprostred týchto udalostí je prinútená vybrať si medzi svojou láskou k Edwardovi a svojím priateľstvom s Jacobom – s vedomím, že pre jej rozhodnutie by mohol opäť vzplanúť odveký boj medzi upírmi a vlkolakmi. A keďže sa veľmi rýchlo blíži aj termín jej maturity, musí sa rozhodnúť ešte v jednej veci: život alebo smrť. Ale čo je vlastne život a čo smrť?

 Názov: Zatmenie

Autor: Stephenie Meyer

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 592  

Rok vydania: 2009  

Vydavateľstvo: Tatran


Recenzia 

Pred prečítaním tohto dielu som mala od tejto série dlhšiu pauzu. Ale aj napriek tomu som sa veľmi tešila na to, keď dokončím príbeh Edwarda a Belly a preto som sa rozhodlapokračovať v čítaní.

Ako už som písala v prechádzajúcej recenzii, štýl písania je podľa mňa jednoduchý a preto sa knižka číta rýchlo. Stránky vám ubiehajú pred očami, že poriadne neviete ani ako a máte za sebou 100 strán. Aj napriek tomu, že už dopredu viem, ako čo bude, tak si príbeh užívam a nanovo ho prežívam spolu s postavami aj keď je to už toľko rokov čo je na svete a toľko krát som po ňom už siahla. 

"Na celom svete niet ničoho, čo by som chcela viac, ako jeho." 


Dej sa mi páčil o niečo viac ako v predchádzajúcej časti, ktorá bola zameraná hlavne na to, čo Bella stvárala a ohrozovala svoj život. V Nove sme mohli vidieť to, ako Victoria pátra po Belle s vidinou pomsty a tu už svoje plány dostáva do realistickej podoby. Som rada, že pri nej Edward stál a ochraňoval ju a samozrejme nebol jediný. Trochu ma štvalo to, ako sa Bella nevedela stále rozhodnúť medzi vlkolakom a upírom. Každého má rada svojim spôsobom, ale musela si utriediť v hlave to, koho má radšej. A že pri tom teda zranila kopec ľudí...



Avšak aj napriek tomuto zádrhelu sa mi páčilo to, koľko tu bolo napätia z nadchádzajúceho boja a očakávania z toho, ako to celé prebehne. 

Veľmi sa mi tam aj páčilo rozprávanie Quileuttovských legiend a to čítanie som si naozaj užila, lebo moja fantázia sa pri tom mohla vybúriť naplno. 

Obľúbila som si celú Cullenovskú rodinu, veď ako by som aj mohla inak. Avšak Jacob mi tu trochu už liezol na nervy s tým, ako na Bellu v jednom kuse tlačil. Mala som pocit, ako by som bola nútená v niektorých momentoch viac fandiť im dvom, ako Edwardovi a Belle, ale to sa proste nestane lebo iná možnosť pre ňu ani nie je správna a nejde mi do hlavy. Možno ma za toto čo napíšem veľa ľudí nebude mať rado, ale proste ona patrí k Edwardovi a keby to bolo naopak a mala skončiť s Jacobom, tak by som tú sériu ani nečítala. 

No koniec dobrý, všetko dobré a ja dávam hodnotenie 4,5/5 hviezdičiek a neskutočne sa teším na ďalši diel, ktorý je hádam z tých všetkých môj najobľúbenejší. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára