sobota 6. februára 2021

Tichá guvernantka (Julie Klaseen)

 

Anotácia 

Olívia Keeneová sa snaží ujsť pred vlastným tajomstvom a nikdy nemala v úmysle vypočuť si to jeho. Ale teraz, keď už sa stalo, čo s ňou lord Bradley urobí? Nemôže ju nechať len tak ísť, pretože ak pravda vyjde na svetlo sveta, on príde o všetko: o svoju povesť, dedičstvo, ba aj o domov.
Nedá preto slečne Keeneovej na výber. Donúti ju prijať miesto v Brightwell Courte, kde môže dohliadnuť, aby nevyzradila, čo začula. Zatiaľ čo mladú ženu sleduje, ako sa stará o deti, začína si uvedomovať, že ho priťahuje. Hoci on sa rastúcej náklonnosti bráni. Bystrá slečna Keeneová však rozhodne voľačo skrýva.

Tichá guvernantka je vzrušujúcim, tajomným, romantickým príbehom, ktorý vtiahne čitateľa do devätnásteho storočia a do tajov fascinujúceho života guvernantky v anglickom panskom sídle, kde všetko nie je také, aké sa zdá.

 Názov: Tichá guvernantka

Autor: Julie Klassen

Žáner: Historický román 

Počet strán: 432  

Rok vydania: 2017  

Vydavateľstvo: i527.net


Recenzia 

Už pred touto knižkou som mala nejakú tú skúsenosť s Klassenovou a jej knihy som si veľmi obľúbila, aj napriek tomu, že som nikdy neobľubovala historické romány. Teraz viem, o čo všetko som prichádzala.

Začala by som estetickou stránkou knihy. Je vidieť, že si vydavateľstvo na nich dáva záležať a pre mňa sú jednoducho nádherné. Milujem ornamenty a celkovo keď je kniha niečím ozvláštnená. Taktiež úryvky z diel, ktoré sú na začiatku každej kapitoly dopĺňajú takú tú estetiku a celá kniha má vďaka tomu krásny nádych. 

Vedela som, že po prečítaní Slúžky z Fairbourne Hall, ktorá sa mi neskutočne páčila, budem ďalšie knihy od Klassenovej porovnávať práve s ňou. Trochu som sa aj bála, či ma táto kniha tým pádom neskame, ale som rada za to, že to tak vôbec nebolo a ja som zostala veľmi milo prekvapená.

Už od začiatku nás dej udržiava v napätí. Naozaj od prvej strany sa tam dial zvrat za zvratom a ja som často zostala bez dychu. Nie je to historický román čisto o láske, ale nájdeme tu aj klamstvá a násilie, ktoré v podstate boli základom príbehu. Avšak vďaka tomu mal príbeh "šmrnc" a my sme sledovali nachádzanie riešení a postupné odhaľovanie skrytých tajomstiev, čo ma veľmi bavilo. Popritom sme samozreje sledovali zrod lásky. Ja som stará škola a tento typ vzťahov je presne niečo pre mňa a milujem pomaly rozvíjajúcu sa zamilovanosť, dvorenie, nesmelé dotyky a uradnuté bozky. Škoda, že som prišla na to, že presne toto mi ponúkajú historické romány, až teraz, avšak verím, že v dohľadnej dobe dobehnem všetko zameškané.

Dej knihy sa odohrával naozaj v krásnom prostredí. Na zadnej strane máme predlohu, ktorá slúžila ako inšpirácia ku vykresleniu Brightwell Courtu. 

Popravde som nečakala, že sa dej vyvinie tak, ako sa vyvinul a že tichá guvernantka bude tichá práve kvôli tomu čo sa udeje. Nie, nie je nemá, ako som si myslela. Naopak je veľmi veľmi zvedavá a vlastne vďaka tomu sa vyvinul celý príbeh.

"Cnosť mlčanlivosti je nanajvýš chvályhodná a do veľkej miery prispieva k pokojnému a úspešnému životu. Najlepším dôkazom múdrosti je málovravnosť a ochota počúvať."


Olívia sa mi ako postava veľmi páčila. Už len to meno je naozaj veľmi pekné podľa mňa. Bola múdra, krásna, veselá a veľmi veľa ďalších vecí, ktoré však podľa mňa neboli negatívne, ale naopak. Vďaka tomu, aká bola, si ju obľúbilo veľmi veľa ľudí a ja som bola jednou z nich. Veľmi ma tešilo to, že všetko čo sa dialo jej rodine sa nakoniec vysvetlilo a bolo to úplne inak, ako som si zo začiatku myslela, pretože si to vôbec nezaslúžila ako ona, tak ani jej matka. Vlastne nitko by si toto nezaslúžil.
Edward bol tiež jeden z hlavných postáv. Priznám sa, že zo začiatku som ho nemala rada, pretože bol protivný a nevedel sa chovať. Samozrejme viem, že bol zrejme podozrievavý, ale aj tak, bola som na neho dlho nahnevaná. Vlastne väčšinu knihy, pre jeho tvrdohlavosť. Dostal sa mi pod kožu a preto ma to tak hnevalo, že si nechce priznať pravdu, ktorá bola tak očividná. Chvála bohu, že ho odvietilo a našiel tú správnu cestu. 

Celkovo sa mi príbeh veľmi páčil. Zápletka, prostredie a aj veľa postáv, ktoré som si obľúbila. Na konci mi vyšla aj slzička, priznám sa. Nechcela som, aby sa to skončilo. Pre niekoho by tam možno bolo málo romantiky. Mohlo jej tam byť o trošku viac, ale aj napriek tomu neviem na tejto knihe nájsť nič iné, čo by som jej vytkla. Jej dej plynul, takže som sa pri nej nenudila a pocity so mnou lomcovali neustále a presne taká má byť dobrá kniha. Hodnotím ju na 5/5 hviezdičiek a neskutočne vám ju odporúčam. Vidím to tak, že Julie Klassenová sa definitívne zaradila meszi moje najobľúbenejšie autorky. 

Nakoniec pridám ešte pár obľúbených citátov:

"Podvodníkov a klamárov nakoniec vždy odhalia."


"Život je plný drobných sklamaní, moja drahá."


Za zaslanie knižky na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poľakovať vydavateľstvu:





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára