pondelok 22. februára 2021

Súmrak (Stephenie Meyer)

 


Anotácia 

Keď sa Isabella Swanová presťahuje do večne zamračeného mestečka Forks a stretne záhadného, zvodného Edwarda Cullena, jej život odrazu naberie vzrušujúci, a desivý smer. Edward je so svojou porcelánovou pokožkou, zlatými očami, mámivým hlasom a nadprirodzenými schopnosťami neodolateľný a zároveň nepreniknuteľný. Až do tejto chvíle sa mu darilo skrývať svoju pravú identitu, ale Bella je rozhodnutá odhaliť jeho temné tajomstvo. Bella si však neuvedomuje, že čím bližšie sa k nemu dostáva, tým väčšiemu riziku vystavuje seba aj svojich blízkych. A na návrat už môže byť neskoro. 

 Názov: Súmrak

Autor: Stephenie Meyer

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 480  

Rok vydania: 2008

Vydavateľstvo: Tatran


Recenzia 

Ak mám pravdu povedať, čakala som, že hneď po otvorení tejto knihy ju budem mať chuť zatvoriť, pretože to bude taký cringe. Prekvapilo ma však, že sa to nestalo a ja som sa do tohto príbehu ponorila odznovu. Keďže som už staršia, vnímam to trochu inak, ako pre pár rokmi a niektoré scény mi prídu ako pre deti, ale v podstate pre takú vekovú kategóriu to aj bolo určené, takže niet sa čomu diviť. Každopádne by som sa vrhla na recenziu... 


Ako som už písala, čakala som, že po otvorení budem mať chuť tú knihu znovu zavrieť. Som rada, že som to neurobila a začítala som sa do príbehu Edwarda a Belly. Kedysi som si ich dávala za vzor, ako asi mnoho mladých dievčat a chcela som taký vzťah vždy mať. Aby ma videl ako jedinú, nedokázal odo mňa odísť, alebo aby bol nebodaj nejaký nadprirodzený tvor. Moja fantázia nemala hraníc. A tak bolo milé sa znova ponoriť do tohto sveta, kde mi to všetko prišlo také známe. Štýl, akým bola kniha napísaná sa mi páčil, pretože som od Meyerovej čítala aj Hostiteľa a ten sa mi páčil veľmi, takže skúsenosti s jej tvorbou už mám.



"A tak sa len zaľúbil do jahniatka..." zamrmlal.
"Aké hlúpe jahniatko," vzdychla som si.
"Aký zvrhlý masochistický lev."

Čo sa týka deja, tak to už všetci veľmi dobre poznáme si myslím. Niektoré scény mi prišli už strašne detské, ale bolo to asi vzhľadom na môj vek a tiež mi prišli dosť vtipné, čo sa nikdy pred tým nestalo. Zrejme to bolo aj preto, že som si ich spojila s filmom a premietla si ich v hlave. Vo filme boli niektoré časti naozaj strašné a kniha sa mi teda páčila oveľa viac, pretože tam Bella nevyzerala že za ním tak strašne dolieza ako vo filme. Áno jasné, ani tu ho nevedela dostať z hlavy a hneď sa doňho zamilovala, ale nebolo to až také moc nasilu. Ale veď kto by sa choval rovnako na jej mieste, všakže.

Páčilo sa mi celkové prostredie, aké autorka vymyslela. Legendy Quileutov a celú históriu upírov, Volturiovcov, jednoducho je fascinujúce, ako niekto takto dokáže vymyslieť príbeh. 

Celkovo to bolo podarené dielo, aj keď samozrejme už nie až tak pre môj vek, ale ak napriek tomu som si čítanie užívala a bolo skvelé si zaspomínať. Túto časť hodnotím na 4/5 hviezdičiek.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára