pondelok 13. septembra 2021

Mechanický anjel (Cassandra Clare)

 


Anotácia 

Názov:  Mechanický anjel 

Autor: Cassandra Clare 

Žáner: Fantasy

Počet strán: 408

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Ani už poriadne neviem spočítať, ako dlho som túžila prečítať si série kníh z Tieňoloveckého sveta. Hádam už odvtedy, ako som bola veľmi malá, avšak nikdy som sa k tomu akosi nedostala. V tomto veku som sa zase bála, že je už neskoro a že sa mi možno štýl autorky nebude páčiť a bude sa mi zdať príliš detinský. Avšak... musím povedať, že som zostala veľmi milo prekvapená a už po pár riadkoch som sa do tejto série zamilovala. 

Nepreháňam keď poviem, že už pri prvej stránke ste vhupli rovno do akčného deja, čo sa mi neskutočne páčilo a dúfala som, že v podobnom akčnom duchu sa bude niesť celá kniha. a poviem vám! Nesklamalo ma to, bolo o presne podľa mojich predstáv. Bola tu krásne rovnomerne rozdelená romantická linka s tou akčnou a nezabudli aj na pár smutných momentov. 

Chcela by som podotknúť, že som dávnejšie rozčítala aj prvú časť Nástrojov smrteľníkov, ktoré som už dlhšie mala doma a tam to až takéto akčné hneď od začiatku nebolo a to ma trošku mrzí. Môže to byť tým že tá séria má myslím až 6 častí, zatiaľ čo táto len 3, ale priala by som si to na tento spôsob, pretože to vie čitateľa neskutočne zaujať a vtiahnuť. 

So zápletkou tejto knihy som bola naozaj spokojná a popravde som až do poslednej chvíle netušila jeden zvrat, ktorý sa týkal Magistra. Nechcem bohužiaľ predradiť viac, pretože by to bol naozaj obrovský spojler, ale rozhodne vám odporúčam poriadne sa pripraviť aj na zopár prekvapení, ktoré sa tu nachádzajú. 
Bola som naozaj šokovaná a zistenia boli nečakané a to som si veľmi užívala, pretože ak by tá knižka bola prvoplánová a predvídateľná, až tak by ma nebavila. Nie som však veľmi dobrá v odhaľovaní záhad a v zistení toho, kto klame a kto nie a možno práve preto som si to užívala o to viac. Ten, ktorý je dobrý v odhadovaní takýchto vecí a aj v detektívkach vždy odhalí vraha, možno veľmi ľahko zistí, čo táto kniha skrýva a odhalí to. 

"Slová majú moc zmeniť nás."

K romantickej linke viem povedať jedno slovo: milujem! Samozrejme, že ich viem povedať viac, ale myslím, že toto to vystihuje najviac. Veľmi sa mi páčia v knihách páry, ktoré sa vedia doberať, ale zároveň mať aj hlboký vášnivý a romantický vzťah. A práve to nájdete v tejto knihe a dúfam že aj v celej sérii. V podstate sme tu mali načrtnutých hneď niekoľko romantických liniek, takže si podľa mňa určite máte z čoho vybrať svojho favorita. Za mňa sú to samozrejme Will a Tessa, naši hlavní hrdinovia. 

Poviem pravdu, že Willa by som niekedy za to jeho detinské chovanie najradšej vyfackala, ale čo sa dá robiť, nikto nie je perfektný. Každopádne sa neviem dočkať toho, až odhalím pravú podstatu jeho neustálej sebaľútosti a v čom korení to, že od seba iných odháňa. Dúfam, že to bude niečo poriadne prekvapivé, aby som potom nebola sklamaná.
Tessa sa mi veľmi páčila ako hlavná hrdinka. Bola krásna, odvážna a láskavá a to je veľmi nebezpečná kombinácia. Celkovo sa mi veľmi odvážne a dominantné ženské hrdinky veľmi páčia. Možno je to aj tým, že mne práve táto vlastnosť v reálnom svete chýba a bojím sa prejaviť sa. Tuším by som si mala zobrať príklad zo svojich knižných hrdinov. :)

"Keď sa v tvojom živote zjaví muž, za ktorého sa chceš vydať, nezabudni na jedno: to, aký je, zistíš nie podľa jeho slov, ale podľa jeho činov."

Prostredie viktoriánskeho Londýna bolo podľa mňa prekrásne a veľmi ho mám rada. Figuruje dokonca v mojich najobľúbenejších knihách a filmoch, takže niečo na tom asi bude. Jednoducho má svoje čaro a veľmi sa mi páči ten starý štýl budov, ako aj starý štýl obliekania. Keby existoval stroj času, určite by to bola jedna z dôb, do ktorej by som sa rada vrátila. 

Určite vám tú knižku odporúčam, ak sa chcete pustiť do nejakej dobrej fantasy série, ktorá má zároveň veľmi dobrú romantickú linku. A ja sa už idem netrpezlivo pustiť do ďalšieho dielu..!






Za zaslanie tejto knižky na recenziu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart :) <3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára