streda 15. septembra 2021

Mechanický princ (Cassandra Clare)

 


Anotácia 

Názov:  Mechanický princ

Autor: Cassandra Clare 

Žáner: Fantasy

Počet strán: 432

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Dnes si rozoberieme druhú časť zo série Pekelné stroje, ktorá bola opäť, nemôžem jednoducho tvrdiť nič iné, úžasná!

Už odvtedy ako som dočítala prvú časť, ktorá samozrejme neskončila inak ako otvorene a napínavo, som mala chuť pokračovať a hneď sa pustiť do ďalšej časti. Bohužiaľ okolnosti mi to nedovoľovali a mohla som sa k nej dostať až o týždeň! Hotové utrpenie. Prečítala som ju za deň. Respektíve za pár hodín... áno čítate dobre. Tak veľmi som sa tešila na to, ako sa vrátim do tohto sveta, že som ju jednoducho zhltla na jedno posedenie.
Celkovo sa mi zdá, že sa táto séria číta veľmi veľmi rýchlo. Možno je to aj kvôli trošku väčším písmenkám a malému formátu, ale práve preto mi to neskutočne vyhovuje. :) 

"Priateľstvo je jedna myseľ vo dvoch telách."

Opäť tu máme krásne Londýnske prostredie, ktoré som si užívala. Dostali sme sa do viacerých miest, čo sa mi páčilo, pretože dej nestál a čitateľ sa tak potom nenudí. Celkovo je Londýn upršané mesto a to sa mi neskutočne hodilo aj do momentálnej nálady a počasia u nás. Vďaka tomu sa mi táto kniha čítala perfektne, pretože to skvelo dotváralo celkovú atmosféru.

Je ťažké písať o postavách a ich vzťahoch bez toho, aby som niečo nevyspoilovala, pretože stále máme ešte jednu knihu pred sebou a ja sama neznášam, keď narazím na nejaký spoiler v recenzii. Takže poviem vám zhruba toľko, že sa naše postavy od prvej knihy veľmi posunuli. Dokonca sa tu objavili aj nejaké nové, začo som bola rada, pretože to celkový príbeh veľmi oživilo.

So zápletkou sme na tom rovnako ako v prvom diely, avšak tu sa vyšetrovanie o krôčik posunulo. Avšak v niečom sme sa posunuli a niečo nové sa zase otvorilo. Prišla nová záhada a s ňou určite príde aj veľa nových komplikácii a ja sa na to už neskutočne teším. 

"V srdci sa skrýva to, čo vzácne je, radosti, ktoré duša spoznala, myšlienky, túžby, sny a nádeje, čo stratia čaro, ak sa odhalia."

Stali sa tu veci, pri ktorých som zostala s ústami dokorán a neverila som vlastným očiam. Bolo to ale úžasné, pretože to bola emocionálna horská dráha. Naozaj sa tu prepletalo, prekvapenie, smútok, strata, ale zároveň aj vášeň a radosť a to všetko v riadkoch tejto úžasnej malej knihy. 
S niektorými vecami som nebola úplne stotožnená a mala som taký pocit, že to nie je správne a dúfam, že v tretej knihe sa to všetko napraví a autorka urobila to, čo očakávam. Avšak nechám sa prekvapiť a teším sa, čo mi ešte tretí diel prinesie. 

"Polož si ma ako pečatidlo na svoje srdce, ako pečatidlo na svoje rameno, lebo láska je mocná ako smrť a nenávisť krutá ako podsvetie."




Za poskytnutie tejto úžasnej série na recenziu ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Slovart :)

Ak by ste mali záujem si knižky kúpiť, môžete tak urobiť tu. (Naozaj neváhajte, verím tomu, že milovníci fantasy to absolútne nebudú ľutovať)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára