sobota 18. septembra 2021

Posledný list od milenca (Jojo Moyes)

 


Anotácia 

Názov:  Posledný list od milenca

Autor: Jojo Moyes

Žáner: Beletria

Počet strán: 416

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: ikar

Hodnotenie: 4,5/5 ★


Recenzia 

Hneď ako som videla, že bude vychádzať kniha od tejto autorky, vedela som, že ju chcem mať doma. Hlavne kvôli tomu, že mám doma svoju obľúbenú knihu od tejto autorky, ktorú určite všetci dobre poznáte - Predtým ako som ťa spoznala. 
Vďaka tejto knihe som vedela, že štýl písania sa mi bude páčiť, ako aj samotný príbeh. Nemýlila som sa.

Priznám sa, že keď som knihu chytila prvý raz do ruky, trochu som sa zľakla toho rozmeru, pretože som v tom období toho mala dosť a bála som sa, že to nestihnem prečítať. Avšak nakoniec som rada, že som si ten čas nejakým spôsobom ustriehla a zvládla som to. Nakoniec mi tá hrúbka a veľkosť ani nevadila a po chvíli som si to už ani neuvedomovala.

Chcela by som povedať pár slov k námetu príbehu. Opäť sa mi zdal pochmúrny ako pri knihe ktorú som spomenula vyššie a opäť s romantickou zápletkou. Je to síce len druhá kniha ktorú som od autorky prečítala, ale myslím, že toto bude hlavný znak jej kníh a že také knihy rada píše. Nemôžem sa jej čudovať... veľa ľudí práve taký príbeh zaujme a dostane do kolien a ja samozrejme nie som výnimka. 


Veľmi sa mi páčilo striedanie dejových línií s prítomnosťou a minulosťou. Niekedy som sa trošku strácala v tom, kedy kto hovorí, ale nakoniec som sa zorientovala, takže tam by som to nejako trošku inak oddelila, aby to bolo prehľadnejšie.

V podstate sme tu sledovali príbeh dvoch dám - Ellie a Jennifer a ich príbehy lásky. Videli sme, čo všetko sme ochotní pre lásku urobiť, ale aj to, že niekedy sa bojíme skočiť do niečoho po hlave, aj keď vieme, že nás tam ťahá srdce a mali by sme to urobiť. Niekedy jednoducho treba zavrieť oči a vrhnúť sa do toho. Môže to priniesť do nášho života niečo, čo sme ani nečakali.

Samozrejme všetko sa stalo ako sa malo a život má svoje smerovanie a osud je vopred napísaný.

Ellie som mala ako postavu rada, aj keď niekedy bola trochu ľahkovážna a aj mierne slepá voči láske. Mala ju celý čas pod nosom, ale akoby si to neuvedomovala. Som však rada, že nakoniec precitla a našla šťastie, pretože by som bola celkom smutná, keby to skončilo inak. 
Jennifer to isté. Mala som dokonca pocit, že tá nehoda jej nejakým smutným spôsobom aj pomohla. Nebudem hovoriť, že je to dobré a že som jej to priala, avšak zmenila sa jej osobnosť a mám pocit, že taktiež precitla voči svoju životu aký viedla a uvedomila si veľa vecí.

Celkovo sa mi veľmi páčila dejová línia a aj príbeh. Jediný problém som mala s tým, že som mala trošku pocit, že sa mi dej vliekol a boli tam prílišné opisy, ktoré tam naozaj nemuseli byť. Ja ich mám vo väčšine kníh rada, ale tak samozrejme záleží od okolností. V tomto prípade mi to prišlo už trošku moc.

Konečný dojem však nemám zlý. práve naopak. Som rada, že som si mohla tento príbeh prečítať. Na konci som sa neubránila ani slzám, pretože takéto dojáky ja môžem a je to pohladenie pre moju dušu. Určite vám túto knižku odporúčam, pretože verím že romantické duše si v nej nájdu to pravé <3






Za možnosť zrecenzovania veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar <3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára