streda 22. septembra 2021

Nevhodný návrh (Julia Quinn)

 


Anotácia 

Benedict Bridgerton, druhý najstarší brat Bridgertonovcov, počas maškarného plesu svojej matky stretne dámu, ktorá ho očarí až tak, že na ňu nemôže prestať myslieť. Nepozná jej meno a tiež nikdy nevidel jej tvár. Jeho Popoluška má však svoje dôvody na to, aby ju nevypátral. Nájde Benedict lásku svojho života, ktorá nechce, aby vedel, kým v skutočnosti je?

Spoločenská sezóna roku 1815 je v plnom prúde, a hoci by si človek pomyslel, že všetci budú hovoriť o Wellingtonovi a Waterloo, pravdou je, že témy rozhovorov sa od poslednej sezóny veľmi nezmenili, sústreďujú na bežné spoločenské dianie. Tak ako zvyčajne, sa nádeje debutantiek na uzavretie manželstva upínajú k rodine Bridgertonovcov, predovšetkým na najstaršieho z nezadaných bratov, Benedicta. Možno nemá titul, ale jeho príťažlivá tvár, výborná postava a tučná peňaženka to ľahko vynahradia. Naša autorka pri viac ako jednej príležitosti začula, ako nejaká Ctižiadostivá matka hovorí o svojej dcére: „Vydá sa za vojvodu… alebo Bridgertona.“
V súčasnosti pán Bridgerton nejaví záujem o mladé dámy, ktoré sa objavujú na spoločenských podujatiach. Zúčastňuje sa takmer každého večierka, ale nerobí tam nič iné, iba pozoruje dvere, akoby čakal na niekoho výnimočného. Možno… Na budúcu manželku?

Názov:  Nevhodný návrh

Autor: Julia Quinn

Žáner: Historický román

Počet strán: 288

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Pandora

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Keď som túto knižku rozčítala, v prvom momente som si myslela, že som si pomýlila príbeh a začítala som sa do rozprávky, ktorú všetci veľmi dobre poznáme. Do Popolušky! Prvých približne 50 strán som naozaj nevedela nájsť rozdiel medzi týmto príbehom a Popoluškou. Obe mali macochu, nevlastné sestry, obe sa vykradli na bál a do pol noci sa museli vrátiť. Prišlo mi to trošku zvláštne že je to tak okato napodobnené. Keďže mám Popolušku veľmi rada, tak mi to až tak nevadilo, iba mi to naozaj prišlo divné, pretože niektorým čitateľom to podľa mňa vadiť bude.

Ako som sa posúvala v príbehu ďalej a ďalej, podobnosti našťastie vymizli a ja som si mohla užívať nový príbeh o Benedictovi a Sophie. 

Tento príbeh sa mi naozaj páčil, ale hneď takto na začiatok poviem, že o niečo menej ako predchádzajúce dva a preto mu nedám plný počet hviezdičiek. 
Prišlo mi trošku zvláštne, že sa tu vyskytla láska na prvý pohľad. Samozrejme, vo veľa príbehoch to býva a ja to mám inak rada, ale v tomto prípade to na mňa pôsobilo trochu zvláštne, aj keď neviem úplne vysvetliť prečo. Možno to bolo tým, že som tam necítila až také to veľké povestné iskrenie, ktoré medzi postavami musí byť aby táto láska na prvý pohľad vznikla, alebo sa mi možno zdala ich prvá scéna spolu krátka a preto som si v hlave vytvorila predstavu, že nikto sa takto rýchlo zamilovať nemôže. 

"Nikdy nebolo ľahké nájsť toho, kto nechcel byť nájdený."


Nuž a ďalšia vec, ktorá sa mi až tak úplne nepozdávala bola, že sa choval priam ako posadnutý. Viem, že sa mu páčila a chcel ju nájsť, ale toto mi prišlo už trochu prehnané. Aby pri každom potenciálnom vzťahu analyzoval, že si necháva otvorenú možnosť práve pre túto dámu ktorú stretol na bále, pretože čo keď sa náhodou vráti... áno, vždy je nádej, avšak moc sa mi to nepáčilo.

Ak to mám nejako zhrnúť, príbeh ich lásky sa mi začal páčiť približne až od polovice knihy, kedy sa konečne začali nejaké veci diať a odhaľovať. Začali tam prvé podpichovačky, čo sa mne osobne páči, pretože to tak nejako uvoľňuje to napätie medzi postavami a v podstate to tak funguje aj v reálnom svete. 

Sophie som ako hlavnú hrdinku mala rada, pretože mala veľmi dobrú povahu a bola aj veľmi odvážna. Také hrdinky sa mi páčia. Chápala som, prečo robila čo robila a prečo sa chovala ako sa chovala a myslím si, že ja by som sa na jej mieste zachovala, v situáciách ktoré nastali, rovnako. Za čo ju obdivujem je to, že aj napriek tomu, že bola očividne zamilovaná (a vtedy dokážu ľudia robiť bláznivé veci, ktoré by možno za iných okolností neurobili), si udržala svoju dôstojnosť a držala sa svojich zásad. Sami uvidíte postupujúcim príbehom, prečo to spomínam a pri akej príležitosti a návrhu sa to stalo.

Čo sa Benedicta týka, tak neviem prečo, ale vždy mi prišiel zo všetkých Bridgertonovcov najmenej výrazný. Možno mal najmenej priestoru, avšak aj napriek tomu je to postava, ktorú z nich mám asi najmenej rada a po niektorých výstupoch a konaniach z knihy som sa o tom vlastne iba presvedčila. Nešla som do toho s predsudkami. Vedela som, že ho moc nemusím, avšak mala som v kútiku duše malú nádej, že sa to zlepší a zmením na neho pohľad, keď dostane viac priestoru prejaviť sa, no napokon to vypálilo ešte horšie. 

"Hovorí sa, že bystrý človek sa učí na vlastných chybách, ale ten, kto je naozaj múdry sa učí na cudzích."


Prostredie ale musím pochváliť. Bolo naozaj krásne. Veľmi som si užívala čas, ktorý sme trávili v Benedictovej "chatke"... teda aspoň ja som si to predstavila ako krásnu chatu s tmavého dreva uprostred lesov, veľa lúky s veľkým jazerom, kde krásne presvitá slnko pomedzi oblaky. To by som chcela mať aj v skutočnom živote, takže nebolo ťažké si také niečo predstaviť :) 
Potom sme mali veľkú časť odohrávajúcu sa aj v dome Bridgertonovcov, čo bolo tiež fajn, pretože zo seriálu už viem ako približne dom vyzeral a lepšie si ho viem predstaviť. Je naozaj veľmi pekný, to musím uznať, ale upratovať by som ho teda nechcela.!

Chcela by som ešte podotknúť, že na konci knihy, bola veľmi dobrá scéna s Violet (Benedictovou matkou). Veľmi som sa na nej nasmiala a naozaj musím povedať, že zbožňujem tú ženu a to, ako vie zakročiť. Naozaj, každý by si podľa mňa prial takú matku, akou je ona. 

Takže koniec koncov som rada, že som mala možnosť si túto knižku prečítať, avšak zatiaľ sa mi páčila asi najmenej z týchto troch ktoré som prečítala. Som už veľmi zvedavá na príbeh Penelope a Colina, na ktorý sa už veľmi veľmi teším a dúfam, že sa mi bude páčiť o niečo viac, ako táto kniha. 



Za možnosť prečítať si knižku na recenziu by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu Pandora :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára