pondelok 22. februára 2021

Trón zo skla (Sarah J. Maas)

 

Anotácia 

V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu.

Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

 Názov: Trón zo skla

Autor: Sarah J. Maas

Žáner: Fantasy

Počet strán: 400   

Rok vydania: 2015  

Vydavateľstvo: Slovart


Recenzia 

Táto séria mi tu už leží nejakú chvíľku, pretože som ju kúpila v ošiali. Videla som ju u veľa ľudí a mala pozitívne recenzie a taktiež som sa chcela tak trochu vrátiť k fantasy. Avšak nezačala som ju čítať a odložila som ju na poličku. Až teraz, keď som si povedala, že si tu nechcem len knihy hromadiť, ale ich aj čítať, som sa rozhodla prečítať si ju. Momentálne som na seba celkom dosť nahnevaná za to, že som ju tak dlho odkladala, pretože po tejto knihe viem, že minimálne túto sériu chcem dočítať, pretože ma neskutočne prekvapila a chytila. 

Už od začiatku som si užívala ako opisy prostredia, tak aj opisy postáv. Bola tam stále akcia a napätie a ja som sa tešila na to, čo príde na ďalšej strane. Samozrejme na začiatku som bola pár strán trošku stratená, kým som sa zorientovala v postavách, ale to rýchlo prešlo. 

Celaena ma ako postava celkom prekvapila a musím povedať, že som si ju obľúbila. Zrejme to bolo tou odvahou a nezlomnosťou, ktorú nám ukatuje už na začiatku príbehu. Odvážne hrdinky mám veľmi rada. Počas celej knihy som sa nestačila čudovať tomu, čo všetko dokázala a ako moc bola zocelená aj tým, čo všetko už zažila. 
Páčila sa mi hra, ktorú rozohrali spolu s princom Dorianom a Chaolom. Taktiež bola veľmi zaujímavá romantická linka medzi hlavnou hrdinkou a mužskou postavou/postavami v tejto knihe. Túto vec stále nemám ujasnenú, pretože tam boli všelijaké náznaky, ale hádam, že to sa dozvieme v ďalších knihách a ja sa na to veľmi teším."

"Každý prežíva ako vie."


Okrem ženskej postavy sa mi páčilo aj mužské osadenstvo. Musím priznať, že mám rada Dorianov humor a páči sa mi vzťah Caleany a Chaola. Mám také tušenie, že by sa to mohlo posunúť aj trochu inde, ako to je teraz, ale to sa asi nechám prekvapiť. Priznám sa, že kráľ mi tak trochu naháňa hrôzu a myslím si, že s ním bude súvisieť ešte veľmi veľa zlých vecí, ktoré sa stanú.

Celkovo sa mi veľmi páčil ten nápad s vrahyňou, ktorá musí bojovať v turnaji, aby si vybojovala aslobou a aby sa mohla stať kráľovou dýkou. Bola somveľmi zvedavá, ako sa to celé vyvinie a taktiež na každej strane číhali samé prekvapenia. Musím povedať, že milujem v knihách napätie a potom taký ten bum, kedy sa objaví hrdinovi/hrdinke nejaká tajná sila. Bola som veľmi rada za koniec, aj keď zostal dosť otvorený a teším sa na to, čo sa dočítam v ďalších dieloch.

Verím tomu, že každý si tu nájde niečo z toho svojho. Bol tu obrovský priestor na fantáciu, čo ma na tom neskutočne bavilo a zrejme mi to aj veľmi chýbalo. Bolo tu priateľstvo, romantika a hlavne veľmi veľa akcie, o čom som si nemyslela, že by ma bavilo, ale koniec koncov som veľmi rada z ato, že som sa do tejto série pustila. Doteraz, aj keď som si to nechala uložiť trochu v hlave, nenašla som nejakú vec, ktorá by mi na tejto knihe vadila. Videla som veľmi veľa kladných recenzií a najprv som tomu neverila, ale teraz po porečítaní tomu verím. Knižku hodnotím na 5/5 hviezdičiek a Sarah proste vie písať... teším sa ešte veľmi na to, čo ma čaká ďalej.

Na koniec pridám ešte pár svojich obľúbených citátov:

1. "V každom človeku sa nájde niečo dobré, nech sa to skrýva akokoľvek hlboko."


2. "Dosiahneš čokoľvek, na čo sa odhodláš."















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára