štvrtok 25. marca 2021

Nebezpečné dedičstvo (Elizabeth Camden)

 


Anotácia 

Telegrafistka Lucy Drakeová ovláda Morseovu abecedu a zaradila sa medzi neoceniteľné aktíva spravodajskej agentúry Associated Press. Náhly príchod sira Colina Beckwitha do konkurenčnej britskej agentúry Reuters však jej ťažko vydreté živobytie ohrozí. Colin je nadaný, príťažlivý, neznesiteľne očarujúci – a skrýva tajomstvo, ktoré ohrozuje jeho dobré meno.
Aj keď sú súperi, Lucy nemôže poprieť, že Colin má konexie, ktoré ona potrebuje, aby získala pre svoju rodinu výhodu v dlhotrvajúcej právnej bitke o právoplatné dedičstvo. Keď však Lucy a Colin uzatvoria nečakané spojenectvo, pavučina zrady, do ktorej sa vrhnú, sa ukáže oveľa nebezpečnejšia, než si kedy predstavovali.

 Názov: Nebezpečné dedičstvo

Autor: Elizabeth Camden

Žáner: Historický román

Počet strán: 344

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: i527.net


Recenzia 

Som veľmi rada, že som dostala príležitosť začítať sa do ďalšieho historického románu, ktorý sa tento raz odohrával v prostredí New Yorku. Prostredie bolo iné ako vo väčšine historických kníh a práve preto ma to hneď zaujalo a krásna obálka, ktorú táto kniha má, bola iba dôvod navyše. 

Od začiatku som bola v deji ponorená, pretože sa mi veľmi páčilo prostredie príbehu. Mne je písanie veľmi blízke a to bola hneď prvá vec, ktorá sa mi páčila. Dve oproti sebe súperiace noviny, ktoré chcú ľudom podávať čerstvé správy zo sveta si konkurujú. To vytváralo napätie už od samého začiatku. A čo by to bolo, ak by naši dvaja hrdinovia nepracovali práve v súperiacich novinách. Máme veľmi rada príbehy, kde sa dve hlavné postavy najskôr nemajú radi, takže toto bolo to pravé.

Páčilo sa mi to, že príbeh bol popretkávaný tajomstvami, zradou, láskou a veľa ´ďalšími vecami. Dodávalo to príbehu spád, aj keď priznám sa, že pri niektorých častiach sa mi čítal horšie a stále som sa od knihy odtrhala. Jednoducho som už potrebovala nejakú akciu, ktorá našťastie onedlho nastala. 

Naozaj som nečakala takú zápletku a rozuzlenie, aké sme v príbehu dostali. Pre niektorých by to možno bolo predvídateľné, no ja som typ človeka, ktorý si príbeh vychutnáva a vžíva sa doň a nepremýšľa nutne o tom, čo a ako bude. 

Lucy sa mi povahovo veľmi páčila a obdivovala som jej odvahu a húževnatosť postaviť sa prekážkam. Colin mi zo začiatku dosť vadil a považovala som ho za namysleného pajáca, pretože v podstate šiel iba po peniazoch. Aj keď mal možno dobré úmysly, tak sa naozaj nevykresľoval v najlepšom svetle, avšak som rada, že na konci knihy si obaja naši hlavný hrdinovia uvedomili to, čo je v živote podstatné a to, ako dosiahnuť svoje šťastie, ktoré tak dlho hľadali.

Celkovo bola táto kniha veľmi dobrá. Odohrávala sa v originálnom prostredí a dej ma bavil. Mala som len pár menších výhrad, ktoré sú ale zanedbateľné a preto knihu hodnotím na 4,5/5 hviezdičiek.

Nakoniec pridám citát, ktorý sa mi v knihe páčil najviac:

"Mladosť nie je prekážka. Dôležitejšie sú odhodlanie, sebadôvera a vízia."


Za knižku by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára