pondelok 13. septembra 2021

Toto je Kórea (Soo Kim)

 


Anotácia 

Kórea je práve v kurze – či už ide o Oscarmi ocenený kórejský film Parazit, explóziu záujmu o K-pop, gurmánov, ktorí milujú pibimbap a kimčchi, alebo o nevídaný dopyt po K-kozmetike. Koľko však toho viete o skutočnej Kórei a o tom, ako svoju krajinu vnímajú jej obyvatelia? Tento knižný sprievodca vás zoznámi s pôsobivými dejinami a úžasnou geografiou Kórey, jej jedinečnými zvykmi aj osobitosťami každodenného života. Prináša vyčerpávajúci prehľad všetkého, čo je kórejské – spoznáte kuchyňu, dejiny, architektúru, umenie, svojráznu módnu scénu, inovatívny dizajn, rodinný život, tradície, filozofiu, hudbu, zemepis a najnovšie technológie.

Ak sa chcete naučiť randiť po kórejsky, dozvedieť sa, kam chodia miestni obyvatelia na dovolenku, objaviť správny spôsob konzumácie kórejských pokrmov alebo si zlepšiť emočnú inteligenciu pomocou umenia nunčchi, tento sprievodca srdcom a dušou Kórey nesmie chýbať vo vašej knižnici.

Názov:  Toto je Kórea

Autor: Soo Kim

Žáner: Geografia a cestovanie

Počet strán: 224

Rok vydania: 2021

Vydavateľstvo: Ikar

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Na prečítanie tejto knižky som čakala naozaj dlhú dobu. Posledné mesiace som celkom prepadla Kórei a Číne a neskutočne ma začali zaujímať veci okolo týchto krajín a to ani nehovorím o tom, že som sa dané jazyky začala učiť. Raz dúfam, že tam určite pocestujem a objavím krásy, ktoré boli opísané v tejto knihe, naživo.

Som veľmi vďačná za tento čitateľský zážitok. Vedela som, že to bude niečo úžasné a objavím veľmi veľa nových vecí a tešila som sa na to. Už na prvých stranách sa môžeme dozvedieť nové veci, ktoré som ja osobne pred tým netušila. Napríklad to, že tu bola vytvorená prvá sociálna sieť na svete, ešte pred Facebookom, Instagramom alebo inými a z toho som zostala prekvapená. Možno by som nemala byť, lebo si začínam uvedomovať, že tieto národy sú veru hlavičky na takéto veci a sú naozaj veľmi inteligentní. 
Taktiež by som chcela vyzdvihnúť samotné spracovanie knihy, ktorá je plná nádherných obrázkov z bežného života a tak vám kniha uteká pod prstami veľmi rýchlo.

Máme tu napísaných veľmi veľa vecí z rodinného prostredia, ale aj prostredia vzťahov, alebo napríklad školského prostredia, o ktorých som ja nemala ani poňatia. Aj toto bol presne jeden z dôvodov, pre ktorý som si túto knihu chcela prečítať - aby som sa viac priblížila tejto kultúre a vedela zase o niečo viac ako doteraz a myslím, že sa mi to vďaka nej podarilo.

Viem, že skúsim určite aj nejaký recept, ktorý sa v tejto knižke vyskytol. Aby vás nalákali ešte viac, pridali aj fotky jednotlivých jedál, pri ktorých som mala na ne neskutočnú chuť, pretože milujem ochutnávanie nových jedál. Viem, že to bude zase niečo nové, na čo asi nie som úplne zvyknutá, ale o to podľa mňa lepšie. Lásku k čínskym jedlám som v sebe objavila už dávno, ale teraz sa ich po prvý raz pokúsim pripraviť doma, tak mi držte palce a určite sa s tým pochválim minimálne na svojom Instagrame a dám vám vedieť, ako to išlo. :)

Určite sa k tejto knižke ešte vrátim, pretože si ju chcem dopodrobna preštudovať a zapamätať si čo najviac. Naozaj sa to nedá čítať v rýchlosti a pri mojich momentálnych povinnostiach, ktoré sa mi nakopili mám toho času akosi pomenej. Ale som si istá tým, že túto knižku určite zo svojej knižnice nevyčlením, pretože som sa v nej dozvedela veľa zaujímavého a poučného a som si istá, že ten, koho zaujíma kórejská kultúra sa tu dozvie veľmi veľa a bude preňho neskutočných obohatením. 






Za možnosť prečítať si túto nádhernú knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára