piatok 18. novembra 2022

Atlas zabudnutých miest (Travis Elborough)

 


Anotácia 

Vydajte sa na cestu po opustených miestach sveta. K tajomným spiacim monumentom roztrúseným po našej planéte, ktoré boli odsunuté na okraj dejín, vytratili sa z máp aj z nášho zorného poľa. Travis Elborough zvečnil osudy týchto zvláštnych, prehliadaných a miznúcich svetov – od starovekých ruín a rozpadávajúcich sa zámkov po oveľa mladšie pozostatky niekdajšej slávy ako newyorská stanica metra v štýle art deco, sovietske mesto duchov za polárnym kruhom či zatopené obchodné centrum v Thajsku plné rýb.

Nazrite do skrytých dejín, objavte slávnu minulosť a odhaľte temnú pravdu. Vďaka prehľadným mapám a skvelým fotografiám spoznáte miesta, na ktoré vaša noha možno nikdy nevkročí.

Názov:  Atlas zabudnutých miest

Autor: Travis Elborough

Žáner: História, náučná literatúra

Počet strán: 208

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Ikar

Hodnotenie: 5/5 ★


Recenzia 

Možno si niektorí z vás všimli, že táto knižka je súčasťou série o tajomných objavených, neobjavených, alebo aj stratených miestach. Každá z nich má niečo do seba a je niečím výnimočná. Ja som mala možnosť prečítať si o miestach, na ktoré ľudský mozog zabudol, zapadli prachom a dlhé storočia na ne nikto nevstúpil ani nepomyslel. Až doteraz.

Ako prvú vec by som chcela poukázať na spracovanie knihy, ktoré je naozaj krásne. Mám veľmi rada, keď sú niečím dotvorené a obohatené, ako je to aj v tomto prípade. Vnútri sa pri každom príbehu nachádzajú mapy, kde to dané miesto môžeme hľadať, ale taktiež aj veľa obrázkov, ktoré som si ja osobne neskutočne rada pozerala. 

Je až zvláštne, ako tieto miesta mohli byť zabudnuté, pretože pri niektorých som si povedala naozaj že vau, pretože sú krásne a je to naozaj veľká škoda. Som preto rada, že niekto vytvoril knihu, v ktorej ich nám pripomenie.

Nachádzajú sa tu však opísané aj miesta, pri ktorých som toto vau nepovedala práve v najlepšom slova zmysle. Sú to miesta, kde sa nestali príjemné veci a preto rozumiem tomu, že chcú na ne ľudia zabudnúť. Avšak stále si myslím, že je potrebné si to nejakým spôsobom pamätať, aby sme sa tomu mohli v budúcnosti vyhnúť a nezopakovať rovnakú chybu.

Táto kniha je naozaj skvelým únikom z reality. Je o zároveň možnosť cestovať, aj keď túto možnosť práve po ruke nemáme a možno práve to je aj dôvodom, prečo som si v poslednej dobe cestopisy tak obľúbila. 
Verím tomu, že vás zaujme a že sa ponoríte do jej čítania s ľahkosťou a naberiete nové cenné poznatky.






Za možnosť prečítať si knižku ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Ikar. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára