utorok 29. novembra 2022

Gallant (Victoria Schwab)

 

Anotácia 

Nový, strašidelne krásny a podmanivo znepokojujúci príbeh od autorky svetového bestselleru Neviditeľný život Addie LaRueovej.

Olivia Priorová je nemá sirota, ktorá vyrastala v dievčenskej škole a všetko, čo vie o svojej minulosti, pochádza z matkinho denníka - ktorý, ako sa zdá, sa končí šialenstvom. A potom príde list, čo ju volá domov - do Gallantu. No keď tam dorazí, nikto ju neočakáva. Ona však nemieni odísť zo sídla, v ktorom má prvý raz v živote pocit domova, a to aj napriek tomu, že jeho chodby sú plné nezreteľných prízrakov a bratranec Matthew sa k nej správa odmietavo.

Olivia vie, že Gallant skrýva tajomstvá, a je odhodlaná ich odhaliť. Keď v správnu chvíľu prekročí rozpadajúci sa múr, nájde za ním miesto, ktoré je Gallantom - a súčasne ním nie je. Dom upadá, prízraky sú tu hmotné a všetkému vládne záhadný pán. Olivii sa ponúka možnosť pochopiť, čo zničilo celé generácie jej rodiny a odkiaľ možno pochádzal jej otec. Vždy chcela niekam patriť, teraz sa však musí rozhodnúť, či sa pridá k odkazu Priorovcov, ktorí chránili náš svet pred pánom domu, alebo zaujme svoje miesto po jeho boku.

Názov:  Gallant

Autor: Victoria Schwab

Žáner: Fantasy

Počet strán: 304

Rok vydania: 2022

Vydavateľstvo: Slovart

Hodnotenie: 4/5 ★


Recenzia 

Na túto knižku od Viki Schwab som sa veľmi tešila, nakoľko som už niekoľko kníh od nej prečítala. Vedela som, že tieto temnejšie a suchárskejšie fantasy má zvládnuté na jednotku a že sa nebudem nudiť. Ako bonus k tomu je to, že je perfektne tvorená do tohto škaredého upršaného počasia, takže mne nezostalo nič iné iba sa zahrabať do perín s čajom v ruke a čítať.

Ako prvú vec by som chcela povedať, že sa táto kniha neskutočne rýchlo číta. Iba som ju otvorila a ani neviem ako a mala som za sebou 50 strán...
Možno je to aj ilustráciami, ktoré boli dnu vložené. Krásne to príbeh dotváralo a obohacovalo. Keď som knihu prvý raz držala v ruke, tak som netušila že čo to má byť, iba som si myslela že sú to nejaké náhodné oddelenia kapitol, avšak po prečítaní už len prvých pár strán som zistila, že všetko je krásnou súčasťou príbehu.

Ako aj Addie LaRue, toto dielo bolo tiež písané takým zvláštnym a nezvyklým spôsobom, na ktorý nie som u ostatných zvyknutá. Avšak pri V.Schwab je to pre mňa niečo ako poznávacie znamenie a veľmi sa mi to na nej páči... že je iná a originálna. 

Pri tejto autorke je tiež veľmi zaujímavé to, že nemá vo zvyku vykresľovať postavy ako také, ale väčšinou ich spoznávame postupne a cez ich činy. Na konci sú však vždy veľmi dobre vykreslené a my máme utvorený akýsi celistvý obrazy, ktorý sme si postupným čítaním vyskladali.

Čo sa však mne osobne nepáčilo bolo, že mi koniec prišiel trošku unáhlený a akoby mi tam niečo chýbalo. Viem, že veľa ľudí nemusí mať rovnaký pocit ako mám ja. Ale mám pocit, že to že sa mi to čítalo tak moc rýchlo bola v podstate aj nevýhoda. Naberala som tým dojem, že dej je veľmi zrýchlený, možno kratší a menej prepracovaný, ako by som chcela a čakala.

Celkovo knižku určite hodnotím veľmi pozitívne a kto má rád cudhárske príbehy určite vrelo odporúčam. Všimla som si, že sa niekde uvádza že knižka zachádza až do hororu, čo by som ja určite nepovedala. Podľa mňa je trošku strašidelná, ale popritom oddychová a báť sa podľa mňa nebudete.

"V spánku nenachádzam oddych. Tie sny ma raz privedú do hrobu."



Za zaslanie knižky veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára