štvrtok 24. novembra 2022

Maľovanie




Vždy bolo mojím najväčším hobby robiť vo svojom voľnom čase Bookstagram a čítať veľmi veľa kníh. Avšak v poslednej dobe sa to trochu zmenilo a k tomuto hobby pribudlo aj iné. Maľovanie.

Nikdy som nechodila na umeleckú školu, nenavštevovala som žiadny kurz, ani som nemala nikoho, kto by ma v tom podporoval a preto som v sebe nikdy lásku k tomu neobjavila. Až dodnes. Naozaj netuším ako sa to stalo, iba som sa jedného dňa rozhodla nasledovať tutoriál na kreslenie obrázku na YouTube a potom to už šlo nejako samo a každým dňom ma to bavilo viac a viac.

Dnes si kreslenie berie rovnako veľa času ako si ho berie aj čítanie kníh, ale nevadí mi to, pretože robím to čo milujem. Síce niekedy unavená, ale robím to s úsmevom na tvári a to je na tom to podstatné. Robiť veci, ktoré máte radi a ktoré vám prinášajú radosť.

Dlho som rozmýšľala, či svoje kresby vypustím do sveta. Delila som sa o ne len s malým okruhom ľudí, pretože moje introverstké ja sa stále nejakou časťou hanbilo a pokladalo si otázky typu: čo si ľudia pomyslia keď je to Instagram o knihách, nie je to také dobré ako si myslí a podobne. Rozhodla som sa ale, že to nechcem riešiť, pretože nie som profesionál a robím to pre seba a pre ľudí, ktorým sa moje kreslenie páči.

Nejeden raz mi skrsol v hlave nápad toho, že by som svoje obrázky mohla predávať a stále ma tento nápad pokúša. Preto som si povedala, že najskôr skúsim, akú odozvu budú mať tu. Je tu predsa len už určitá kôpka ľudí ktorý majú možnosť to vidieť a posúdiť a možno sa nájde niekto, komu sa budú páčiť.

Som na začiatku svojej cesty a možno raz zo mňa bude profesionál, alebo možno zostanem iba pri tom, že budem kresliť pre radosť. To naozaj neviem. Ale povedala som si, že sa už nechcem zbytočne porovnávať s inými, pretože vždy tu bude niekto, kto má väčší talent, kto má viac času, alebo kto do toho dáva viac úsilia a neoplatí sa mi kvôli tomu vešať hlavu... takže som si povedala, že sa budem riadiť slovami: "Believe in progress". 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára